Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Przegląd techniczny w SKP

Okresowe przeglądy technicze w Dixi‑Car, czyli przedłużanie ważności dowodu rejestracyjnego.

Pieczątka przegląd SKP

Wzór pieczątki stacji kontroli pojazdów wbijanej do dowodu rejestracyjnego.

  1. Do ceny przeglądu urzędowego doliczamy opłatę logistyczną 50 zł brutto (dostarczenie / odbiór auta ze stacji kontroli pojazdów). Np. za samochód osobowy lub lekki dostawczy, bez instalacji gazowej jest to na dziś 99 zł opłaty urzędowej + 50 zł za logistykę; razem 149 zł.
  2. Nie mamy stacji kontroli pojazdów na miejscu. Wybieramy stację najbliższą Dixi.
  3. Wymagana jest wcześniejsza rezerwacja naszego kierowcy na tę zewnętrzną usługę, np. przy zapisie na przegląd okresowy. W czasie przeglądu okresowego w Dixi-Car przygotowujemy Twój pojazd pod badanie urzędowe w SKP.
  4. Jeśli masz instalację LPG, przygotuj dodatkowe wymagane przez diagnostę dokumenty: świadectwo legalizacji zbiornika gazowego oraz świadectwo legalizacji sposobu montażu instalacji gazowej.

 

Kiedy przegląd w SKP?

Każdy samochód zarejestrowany w Polsce musi co pewien czas przechodzić okresowy przegląd techniczny. Kiedy go należy wykonać? Przed datą wpisaną w dowodzie rejestracyjnym Twojego samochodu. Okresowego przeglądu technicznego dokonuje się w Stacjach Kontroli Pojazdów (SKP) wyznaczanych przez administrację rządową. Serwisy Dixi-Car współpracują z pobliskimi SKP.

 

Dlaczego warto przyjechać do Dixi-Car zamiast jechać prosto do SKP?

Ponieważ SKP tylko sprawdzi Twój samochód, w razie wykrycia usterek odsyłając Cię na naprawę do serwisu. Za każdy uszkodzony element, który będzie wymagał ponownego sprawdzenia, SKP naliczy dodatkową opłatę. Do tego dochodzi koszt dojazdu po raz drugi do Stacji Kontroli Pojazdów.

Jeśli przyjedziesz do serwisu Dixi-Car, Twój samochód zostanie najpierw sprawdzony, ewentualne usterki usunięte, a dopiero potem nasz pracownik pojedzie do pobliskiej SKP w celu przeprowadzenia właściwego okresowego przeglądu technicznego. Wydasz nieco więcej pieniędzy, ale Twój samochód przejdzie okresowy przegląd za pierwszym podejściem.

Wszystko razem (sprawdzenie samochodu w Dixi-Car i przegląd w SKP) załatwisz typowo w czasie jednej wizyty.

 

Umów się teraz

 

 

Przegląd vs badanie techniczne

W życiu serwisu Dixi-Car dość często spotykamy się z niezrozumieniem dwóch pojęć. Niniejszym chcielibyśmy wyjaśnić prostym językiem czym jest przegląd samochodu, a czym badanie techniczne.

Badanie techniczne

Klient i doradca serwisu Opel

Badanie techniczne w stacji kontroli pojazdów jest czymś obligatoryjnym, czyli można powiedzieć jest naszym obowiązkiem. Jako właściciele samochodu musimy osobiście zadbać o to, by badanie techniczne było ważne. W zależności od rocznika, wyposażenia auta wykonuje się je w określonych odstępach czasu. Np. przy autach z zasilaniem LPG – co 1 rok. Auta bez alternatywnego paliwa mają pierwsze badanie po 3 latach od zakupu w salonie, następne po 2 latach i kolejne już corocznie. Jego rezultatem jest wpis do dowodu rejestracyjnego od uprawnionego diagnosty i dopuszczenie pojazdu do ruchu, albo nie. Badanie takie musi przejść każdy pojazd wyposażony w dowód rejestracyjny.

Co jest m.in. sprawdzane na takim badaniu:

  • właściwa identyfikacja – wszystkie numery muszą być czytelne, włączając w to naklejkę na przedniej szybie.
  • opony.  Sprawdza się głębokość bieżnika, która powinna mieć 1.6 mm grubości minimum. To swobodna granica, bo na ogół przyjmuje się, że wartość graniczna to 3 mm dla opon letnich i 4 dla zimowych.
  • szyby i blachy. Badania nie przejdzie samochód, który ma pękniętą szybę. Niedopuszczeniem do ruchu skutkuje także sytuacja, gdy mamy przeżarte rdzą na wylot ostre blachy. Dzieje się tak nie z powodów estetycznych, lecz ma to związek z bezpieczeństwem. Skorodowana blacha nie zapewnia bezpieczeństwa kierowcy i pasażerom, a dodatkowo staje się śmiertelnym narzędziem względem pieszych. Uszkodzony błotnik lub maska może zadziałać jak żyletka przecinając pieszego w pół.
  • sprawne hamulce. Diagnosta skontroluje je na specjalnej linii diagnostycznej. Jeżeli chodzi o istotne wskaźniki, to skuteczność hamowania musi przekraczać pięćdziesiąt procent, a hamulca ręcznego dwadzieścia pięć. Z kolei różnica sił hamowania na kołach jednej osi nie może przekroczyć trzydziestu procent.
  • sprawność amortyzatorów musi przekraczać czterdzieści procent, a różnica pomiędzy amortyzatorami jednej osi nie może przekraczać piętnastu procent.

Diagnosta nie może także zapomnieć o światłach, układzie kierowniczym, zawieszeniu i układzie wydechowym, spalinach oraz obligatoryjnych elementach wyposażenia auta. Jeżeli specjalista stwierdzi, że usterki są niewielkie, da nam krótki czas na rozwiązanie problemów i zaprosi na kolejną odpłatną wizytę.

Przegląd okresowy

Przegląd okresowy polega na okresowym (wyznaczonym w instrukcji producenta interwale czasowym / kilometrażowym) sprawdzeniu najważniejszych elementów samochodu. Wielu klientów ma przeświadczenie, że należy go robić jedynie w nowych autach, żeby nie stracić gwarancji. Spotykamy się także z opiniami, że jest to drogie, słyszymy narzekania, że za takie drobnostki, jak wymiana oleju, żarówki i wycieraczek potrafi kosztować aż kilkaset złotych. Musimy jasno stwierdzić: przegląd to nie sama wymiana oleju, to szereg podpunktów, które mechanik w stacji autoryzowanej musi sprawdzić, aby zadbać o nasze bezpieczeństwo i zapewnić jakość produktu. Firma OPEL stosuje w obecnej chwili bardzo korzystne promocje dla swoich klientów, porównywalne do prywatnych zakładów ceny przeglądów na oryginalnych częściach (już od 799 zł brutto na oleju syntetycznym Opel 5W30 z badaniem komputerowym), docenia lojalność programem Usług Błyskawicznych, a dla starszych aut ofertą Serwis Dobrego Wieku, do tego dochodzą dodatkowe upusty sezonowe i lokalne,  stosowane przez samego delaera dla klientów marki.

Dodać trzeba, że mechanicy w stacji ASO widzą w zasadzie w codziennej praktyce tylko pojazdy marki, którą reprezentują, są regularnie szkoleni w cyklu szkoleń obowiązkowych. używają narzędzi specjalnych, znają ew. newralgiczne niedoskonałości danego modelu, rocznika i są w stanie skutecznie i szybko zaproponować klientowi rozwiązanie ew. niespodziewanej usterki.

Dla lojalnych klientów, którzy odwiedzają regularnie autoryzowane stacje obsługi producent wspólnie z dealerem potrafi także przygotować ofertę naprawy w ramach dobrej woli także po upływie okresu gwarancji fabrycznej.

Umów wizytę

 

 

BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!

03.2024

BAIC Beijing 7 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 7 samochód do jazdy testowej

Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.

A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Ceny BAIC 7

Promocja Autoryzowanego Serwisu OPEL, sezon zimowy
Promocja Serwisu. Odświeżenie wnętrza / Dezynfekcja klimatyzacji od 79 zł. Wymiana oleju syntetyk + filtr od 399 zł. Przegląd od 799 zł.

Lista promocji
Umów się na serwis mechaniczny/elektroniczny
Umów się na serwis mechaniczny

Wypełnij formularz
Umów się na serwis blacharsko-lakierniczy
Umów się na serwis blacharski

Wypełnij formularz
Ceny przeglądów okresowych
OT-15, OT-30, itd.

zobacz cenę przeglądu


 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowy SsangYong KGM Actyon w polskim salonie