BYD czy BAIC – słyszymy pytania. A przecież każda z marek jest dla innego klienta. BAIC - samochody spalinowe. BYD - auta elektryczne i jeden model hybrydowy PHEV (w chwili gdy materiał powstaje). W polskiej praktyce eksploatacji samochodu, klienci kierujący się ekonomiką, powinni w naszej ocenie wybierać Baika. Nie nadrobimy bowiem w paliwie/energii elektrycznej wyższej ceny zakupu samochodu marki BYD. A ponosimy jeszcze ryzyko ponadprzeciętnej utraty wartości pojazdu z napędem EV/PHEV. Poniżej szczegółowo rozbieramy temat: BYD czy BAIC - co wybrać?
Autorzy tekstu reprezentują nurt homo oeconomicus; chyba większość Polaków tak myśli. A na koszty zakupu i eksploatacji z pewnością zwracają uwagę klienci marek z Chin. Zarówno BAIC jak i BYD to samochody z Państwa Środka. Samochody obydwu marek mają doskonały stosunek wyposażenia do ceny zakupu. BYD to światowy potentat. BAIC ma centra R&D na świecie, itd.
Pomimo że marki nie mają bezpośrednio konkurujących ze sobą modeli, można pokusić się o porównanie BAIC Beijing 7 (benzyna) z BYD Seal U DM-i (hybryda PHEV). Podobnej wielkości SUV-y, segment motoryzacyjny D. O tych dwóch modelach myślimy pisząc dalej.
Przy użytkowaniu mieszanym miasto-trasa, hybryda PHEV nie zwraca się przy przebiegach, jakie zakłada większość klientów naszego salonu. Dodatkowo w trasie, jadąc na benzynie, samochód PHEV pali więcej niż zwykła benzyna, bo układ hybrydowy waży dodatkowe kilkaset kilogramów i pojazd musi zużyć trochę więcej paliwa. Tym bardziej klient nie odzyska dodatkowych 20-30 tysięcy PLN wydanych na hybrydę.
Ktoś bierze samochód na trzy lata i robi nim 10 000 kilometrów rocznie. Wpisaliśmy do kalkulatora średnie spalanie hybrydy PHEV na poziomie 4 l/100 km, a benzynowego Baika w granicach 8 l/100 km. Przez trzy lata osoba jeżdżąca hybrydą oszczędzi na paliwie 7560 zł. Nie nadrobi 20 000-30 000 zł wydanych dodatkowo na zakup samochodu PHEV. W chwili bowiem gdy powstaje materiał cena katalogowa BAIC 7 to 162 900 zł (pełna wersja Luxury), z kolei BYD Seal U DM-i kosztuje od 169 900 zł do 209 900 zł. Warto porównać wyposażenie najtańszego BYD-a, czy ma wszystko to, co ma BAIC (np. masaż + grzanie drugiego rzędu foteli).
Czy wartość rezydualna PHEV będzie odpowiednio wyższa, gdy odsprzedamy go po trzech latach? Może być różnie, bo:
Klienci pytają, przedstawiamy nasz punkt widzenia.
Większy sens naszym zdaniem ma dodanie instalacji LPG do BAIC 7, w cenie ok. 6,5 tys. zł zależnie od pojemności butli. Mniejsze ryzyko, że ekonomicznie coś pójdzie nie tak. Wpisaliśmy i ten wariant do kalkulatora. Wyszła nam oszczędność na paliwie w kwocie 4,9 tys. zł po trzech latach względem Baika bez LPG. Instalacja prawie się więc zwraca. Wartość samochodu z LPG na rynku używanych po trzech latach ma szansę być wyższa niż bez LPG. Finansowo spina się.
Hybryda może mieć sens, gdy ktoś lubi jeździć hybrydą, ze względu na styl jazdy.
Komuś może podobać się design marki BYD. Jednak tu proszę rzucić okiem na Beijinga 5, najnowszy model BAIC, i już wyraźnie tańszy niż modele BYD.
Patrząc na prześwit samochodu, BAIC 7 ma 200+ mm, BYD Seal U DM-i - 150 mm. Praktycznie każdy zjeżdża od czasu do czasu z asfaltu. Przy sporym rozstawie osi w obydwu modelach, prześwit będzie istotny.
Ktoś może chcieć przeżyć przygodę z elektrycznością. Sensowny argument. Warto jednak pamiętać, że hybrydę będziemy ładowali prawie codziennie (kłopot), a łatwiej przeżyć tę przygodę płacąc 200-300 zł za weekend z EV w najbliższej wypożyczalni, i przekonać się o zaletach, ale i minusach napędu elektrycznego.
Z przewag Baika:
Powyższe to nasze zdanie i jesteśmy dealerem Baika. Samochód BYD można było swego czasu oglądać na lotnisku Chopina w Warszawie. BAIC Polska zachęca nas - dealera - do wystawiania się w centrum handlowym. Tymczasem importer metodycznie rozwija sieć na terenie całej Polski. To też wiele mówi o każdej z marek.
Dalej: BYD nazywa swój design 'oceanicznym', w naszej ocenie nazwiązanie do Tesli; BAIC nie używa tak wyszukanych sformułowań. Warto jednak na własny użytek oddzielić treść od marketingowej otoczki. Dotknąć obydwu samochodów na żywo w salonie.
BAIC i BYD prawie ze sobą nie konkurują. Warto zobaczyć jakość Baika w salonie, poczuć pewność prowadzenia w czasie jazdy próbnej. Mamy na pokładach naszych modeli wyposażenie i argumenty, które trafiają w potrzeby polskiego klienta. Zapraszamy!
ubezpieczenie za 1 zł
OFERTA DNIA
ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
OFERTA DNIA
ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
Możliwość montażu haka holowniczego!!! ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
Możliwość montażu haka holowniczego!!! ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
ubezpieczenie za 1 zł
Przemysław Zimnicki
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe BAIC
Klaudia Zasadni
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe BAIC
Agnieszka Rospędowska
Menedżer ds. sprzedaży flotowej - Samochody nowe BAIC
Zobacz też:
Najdłużej działający Autoryzowany Serwis OPEL w Warszawie
03.2025
Wydaje się, że Dixi‑Car jest najdłużej działającą obecnie Autoryzowaną Stacją Obsługi OPEL w Warszawie. Doświadczenie załogi ma ogromne znaczenie. Szczególnie w serwisie znajomość marki, jej niuansów, wpływają na jakość, szybkość i skuteczność.
I temat dotyka tak umiejętności skutecznej naprawy za pierwszym razem, ale przede wszystkim doświadczenia diagnostycznego, działań prewencyjnych, umiejętności pozyskania części, gdy w fabrykach są czasowe braki, dbanie o terminowość.
Dixi-Car działa pod tym samym zarządem od ponad 25 lat, duża część zespołu jest z firmą od samego początku, tj. roku 1998.
Byliśmy stabilnym serwisem Opla we współpracy z koncernem General Motors, PSA, a teraz Stellantis. Napawa nas to dumą.
Jednocześnie idziemy z duchem zmian w motoryzacji. Od 2023 roku jesteśmy autoryzowanym dealerem koreańskiej marki Ssangyong by KGM, a od początku 2024 r. także chińskiej marki BAIC.