Jaka jest prawdziwa pojemność bagażnika w Baiku Piątce? W danych można znaleźć ciekawą wartość w litrach. Uważamy, że prawdziwa pojemność bagażnika w BAIC Beijing 5 to 400‑500 litrów - taką zmierzyliśmy na samochodzie u nas w salonie.
Kanapa tylna jest składana i dzielona. Pojemność bagażnika po położeniu oparcia rośnie łatwo do ponad metra sześciennego.
Ile litrów bagażnika w BAIC 5?
Producent podaje 350 litrów.
Już gołym okiem widać po otwarciu klapy, że bagażnik jest większy niż w hatchbacku, gdzie z reguły mamy do czynienia z tego typu wartościami.
Nam z pomiaru miarką samego regularnego sześcianu w środku wychodzi 400+ litrów.
Do tego dochodzą wnęki obok nadkoli po prawej i lewej stronie,
oraz schowki pod podłogą bagażnika.
Informujemy więc klientów, że bagażnik w BAIC 5 realnie ma 400‑500 litrów pojemności.
Ponadto: BAIC 5 jest dużym SUV-em (segment C+), większym pod względem rozmiarów nadwozia niż konkurencja w segmencie (nałóż Baika na wybranego konkurenta na portalu carshow360.net). Dziwne byłoby, gdyby bagażnik był mniejszy niż u konkurencji.
Proste wyjaśnienie: ktoś się pomylił mierząc. Model jest nowy na rynku - w Polsce sprzedajemy drugą generację Piątki (premiera miała miejsce jesienią 2023).
Jeden z komentujących ujął to tak:
Gdyby pomiar wykonała grupa X (tu padła nazwa czołowego europejskiego producenta samochodów), pojemność bagażnika w BAIC 5 wyniosłaby 600 litrów.
Kilka faktów o bagażniku Baika Piątki
Oparcie kanapy składane w proporcji 60/40. Można jechać z czwórką-trójką pasażerów i bagażnikiem skonfigurowanym pod długie przedmioty.
Kanapa tylna z regulowanym kątem nachylenia oparcia (kątem tym można lekko wpływać na przestrzeń bagażową)
Elektrycznie sterowana klapa bagażnika z zabezpieczeniem przed przytrzaśnięciem
Czujnik otwierania klapy tylnej (wykrywa człowieka i otwiera klapę; wł./wył. w ustawieniach)
Gniazdo 12V w bagażniku (np. pod lodówkę, ładowanie power station w trakcie jazdy)
Pierwszy sprzedany w Polsce BAIC BJ30 z Dixi-Car. Zapraszamy!
03.2025
Hybrydowy BAIC na polskie drogi. Niskie spalanie i 6,9 sek. do setki. Pierwszy nabywca BJ30 w polskiej sieci Baika wybrał go w Dixi‑Car. Na zdjęciu Agnieszka, która spisała pierwszą umowę na BJ30 w Polsce.
Zaawansowana hybrydowa konstrukcja - samochód marzeń. 6,45 l benzyny na 100 kilometrów, przy dużym i wysokim samochodzie terenowym 4x4. Moc systemowa 280 KM. Imponujące przyspieszenie z nowoczesnym automatem. Nie ładujemy baterii z gniazdka!