mówi Sławomir Wodzyński, szef biura obsługi klienta
Plusy: atrakcyjny design nadwozia i kabiny ● rewelacyjne zawieszenie - samochód precyzyjnie się prowadzi - szczególnie wersje z zawieszeniem HiPerStrut ● trwałe elementy zawieszenia (w Insigni prawie nie zdarzają się luzy czy pęknięcia) ● precyzyjne i trwałe skrzynie biegów manualne i automatyczne ● układ rozrządu na pasku - wymiana co 150 tys. km lub 10 lat ● w razie zablokowania się pompy wody (rzadko) w 2.0 CDTi i przeskoczenia paska, dochodzi tylko do zgięć dźwigienek zaworowych (silnik prawie bezkolizyjny) ● odporność na korozję (gdy to piszemy w 2014 r. - w serwisie nie spotykamy jeszcze korozji nawet na pierwszych Insigniach z 2008 roku) ● 90% rynkowej oferty to trwałe Diesle 2.0 ● samochód łatwy do diagnozy przez serwis (brak nietypowych, "trudnych" rozwiązań) ● szeroka oferta części zamiennych ● mniejsza usterkowość niż Vectry 1.9 CDTi 120 i 150 KM - mechanicy twierdzą, że Insignia jest bardziej dopracowana
Minusy: wysokie ceny używanych Insigni ● zdarzają się nieszczelności w układzie chłodzenia (silnik 2.0 Diesel) - chłodnica wody, chłodnica spalin ● zdarzają się używane Insignie z drgającą kierownicą (skrzywione tarcze hamulcowe - skutek "szarżowania") ● stycznik zamka tylnej klapy może tracić kontakt z resztą instalacji elektrycznej - trzeba wymienić switch i zaizolować specjalną masą ● pocąca się rura turbo przy intercoolerze (tzw. "saksofon") w silniku 2.0 CDTi
Test Insignia po face-liftingu 2.0 CDTi 160KM
z 02.12.2014. Rekordowa Radio Audycja Bartka Olszewskiego. Radio Rekord Radom 106,2 FM
listopad 2013
listopad 2013
z elektrycznie otwieraną klapą, bezkluczykowym otwieraniem drzwi, itp.
napisana dnia 28.05.2012
Dziękuję za elastyczne i bardzo pozytywne podejście.
Samochód, z ciężkim sercem, oddałem dzisiaj rano... Wszystko minelo zdecydowanie za szybko Wiedzialem, ze Insignia to ciekawy samochod, ale nie podejrzewalem, ze az tak fajny. Zwlaszcza w tej wersji wyposazenia Daje naprawde duza przyjemnosc z jazdy i nawet po dluzszej trasie nie czuc zadnego zmeczenia.
Teraz musze sie wziac za intensywne zbieranie glosow w konkursie, bo chetnie bym powtorzyl taka dluzsza jazde testowa.
napisana dnia 09.11.2012
Witam. Pogoda rzeczywiście była nieszczególna, ale mając do dyspozycji taki samochód, szkoda byłoby go wykorzystywać na dojazdy do centrów handlowych :) Dlatego zabrałem Insignię na wycieczkę w Beskidy. I dzięki temu odkryłem, że poza wyjątkowym i przyciągającym wzrok designem auto ma wiele innych zalet, które tylko zwiększyły moją słabość niego. A zaliczyć można do nich chociażby bardzo wygodne fotele, przestronne wnętrze, dobrej jakości materiały wykończeniowe, dokładną (choć z nie do końca aktualnymi mapami) nawigację, bardzo dobrze łączące komfort z pewnością prowadzenia zawieszenie i dynamiczny silnik. Ponadto zauważyłem jeszcze jedną, bardzo nietypową zaletę. Dzięki temu, że w polskiej drogówce jeździ trochę nieoznakowanych Insignii, wielu kierowców widząc w lusterku taki model od razu zwalnia i delikatnie usuwa się z drogi co bardzo ułatwia wyprzedzanie :) No i wiadomość dla oszczędnych. Średnie spalanie z weekendowej jazdy autem z silnikiem 2,0 CDTi i mocy 160 km wyniosło 6,3 l/100km – i to bez specjalnego stosowania się do zasad ekojazdy. Dzięki temu łączny dystans ok. 920 km pokonałem na jednym baku, a w momencie oddawania samochodu w salonie komputer pokładowy pokazywał, że paliwa starczyłoby jeszcze na 100 kilometrów. Jak na tak duży samochód całkiem niezły wynik… Ale żeby nie było tak słodko, to wady też się oczywiście znajdą. Słaba widoczność do tyłu (bardzo pomagają czujniki parkowania), zbyt duża ilość przycisków na konsoli centralnej (co wymaga odrywania wzroku od drogi) czy brak w testowanym egzemplarzu funkcji elektrycznego składania lusterek (ułatwiającego wjeżdżanie w wąskie bramy) nie wpływają jednak na bardzo pozytywny odbiór Insignii.
Dzięki temu dojeżdżając do celu flagowym modelem Opla kierowca żałuje, że trasa minęła tak szybko i, że wkrótce będzie musiał wysiąść z auta.
z dnia 20.03.2013
Dziękuję za przywitanie w klubie Dixi-Car. Jestem bardzo zadowolony z wyboru samochodu Opel Insignia, ponieważ w tym zestawieniu brązów oraz wyposażenia jest idealny.
Pani Katarzyna okazała się bardzo kompetentnym przedstawicielem firmy, tym bardziej, że pierwszy raz przyjęła mnie w salonie po godzinach pracy. Nie byłem zdeterminowany na zakup samochodu, a byłem na etapie oględzin wielu marek i modeli, lecz podejście Pani Katarzyny zachęciło mnie do zdecydowanie szybszego podjęcia decyzji.
Z dużymi możliwościami. Testy. Opel Insignia 1.4 Turbo Start-Stop (plik PDF 2,1 MB)
Auto Świat nr 16/2012 z 16 kwietnia 2012
Zobacz także
Tagi: opinie, opel insignia, opinia, nowa insignia
Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!
07.2024
Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.
Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.
SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.