SsangYong stosuje ocynk do zabezpieczenia blach nadwozia. W Polsce, na nowe samochody, SsangYong oferuje 6 lat gwarancji perforacyjnej bez limitu przebiegu. Natomiast jak zabezpieczenie antykorozyjne SsangYonga wypada na tle konkurencji? Mamy tu, jako dealer i autoryzowany serwis, obserwacje i przemyślenia.
Cynkowanie blach, które stosuje SsangYong, jest tą bardziej znaną metodą zabezpieczenia karoserii przed korozją. Drugą technologią przeciwko rdzy jest ecoating, w naszej ofercie stosuje ją marka BAIC.
Używane samochody SsangYong, które do nas trafiają z odkupu, miewają do 7-8 lat. Nie obserwujemy na nich ognisk korozji.
Klienci, w rozmowach w salonie, nie narzekają na zabezpieczenie antykorozyjne SsangYongów. Wielu wymienia dotychczasowego SsangYonga na nowego. Tylko powypadkowe, gdy blacharz dotyka migomatem blach - każda marka ma wtedy problem z korozją.
Standardowe zabezpieczenie antykorozyjne na europejskim poziomie - to opinia szefa recepcji ASO SsangYong Dixi-Car. Podobnie jak z mercedesowskimi silnikami - SsangYong stosuje sprawdzone, znane od lat, solidne rozwiązania - w przypadku zabezpieczania blach przed rudą jest to ocynk.
W Polsce jeździ trochę SsangYongów z drugiej połowy lat 2000. Nie zaobserwowaliśmy, by auta te odstawały blacharsko i lakierniczo od japończyków i samochodów europejskich z tamtego okresu.
Klimat w Seulu - w okresie zimowym, grudzień-luty, mamy przejścia przez zero stopni Celsjusza. Na minusie w nocy, na plusie w dzień. SsangYongi powstają tylko w Korei, ludzie, którzy je projektują i wytwarzają, są zaznajomieni z uciążliwościami zimy.
Jakość powłoki lakierniczej SsangYonga.
Struktura nadwozia SsangYonga Tivoli Grand.
Zobacz też:
SsangYong - czy warto? Zanim zdecydujesz