Czy warto kupić SsangYonga? Trzecia z koreańskich marek. Specjalizuje się w crossoverach i suv‑ach. Modele w kolejności według popularności na polskich drogach: Korando, Tivoli, Torres, Rexton, Musso. Jak patrzą na markę Polacy? Na ile samochody SsangYong pasują do polskiej specyfiki? Z którymi markami konkurują?
Zacznijmy od ostatniego pytania - z kim konkurują. Google podpowiada 'SsangYong czy Dacia'. Dlaczego? Bo ceny samochodów są porównywalne. SsangYong obniżył ceny, żeby zdobyć polski rynek. SsangYong konkuruje z Hyundaiem i Kią, z Nissanem i Mitsubishi. Wystarczy rzut oka na Wikipedię. SsangYong jest najstarszym producentem SUV-ów i crossoverów w Korei.
Korando - najpopularniejszy model SsangYonga w Polsce. Do 17 systemów bezpieczeństwa na pokładzie.
Mówi szef serwisu Dixi‑Car:
Klienci kupują SsangYongi po pierwszej wizycie w salonie Dixi-Car w Raszynie k. Warszawy. Kluczem jest jazda próbna, konfrontacja z jakością wykończenia kabiny, mnogością pozycji wyposażenia bez dopłaty i ceną samochodu. Dlatego importer - SsangYong Auto Polska - wysunął hasło 'Więcej niż myślisz'.
400% wzrostu sprzedaży w Polsce w 2022 roku. Ambasadorem marki jest Piotr Fronczewski. Korzystaj z cen i wyposażenia, póki dana relacja się utrzymuje. Póki SsangYong aspiruje, póki nie wydał milionów na marketing i nie stał się "tłustym kotem" na rynku.
Auta te są duże. Najmniejsze Tivoli to kawał samochodu. Coraz więcej ich na ulicach Warszawy.
Inna perspektywa to wycieczka do przyjaznej Tajlandii, państw płd.-wsch. Azji. SsangYong gra tam pierwsze skrzypce, konkuruje z japończykami, z Toyotą. A Syjam to państwo o podobnym do Polski poziomie rozwoju. Klimat wymagający dla napędów i olejów - gorąco.
Marka heavy-duty.
(...) zacząłem od dogłębnego poznania całej gamy modelowej. Jeździłem wszystkimi modelami i po testach byłem już przekonany, w jakim kierunku powinna iść komunikacja tej koreańskiej marki. Najbardziej pasującym hasłem było: „więcej niż myślisz”. I mogę to uczciwie powiedzieć z punktu widzenia osoby, która pracuje wiele lat w branży i zna od podszewki modele konkurencji.
Wywiad z prezesem SsangYong Auto Polska
SsangYong ma i crossovery z samonośnym nadwoziem, wydajne, oszczędne (Tivoli, Korando) - na autostrady i na działkę. Dla mieszkańca miasta, ew. przedmieścia, typu Piaseczno; i potężne samochody na ramie z imponującym momentem obrotowym (Rexton, Musso) - na piach, błoto i do ciagania przyczep do 3.5 tony - dla koneserów.
Nawet Musso - pozornie pick-up do pracy, jest również dostępne w wariancie z zawieszeniem tylnej osi na sprężynach i z krótką paką - odmiana osobowa, rodzinna.
Nawet w Tivoli jest napęd 4WD za naprawdę skromną dopłatą.
Zobacz też:
Ile SsangYong sprzedaje w Polsce i w Europie?
Opinie o Rextonie • Opinie o Torresie • Opinie o Tivoli • Opinie o Musso
Zasady gwarancji i Serwis gwarancyjny SsangYong • Jaka jest dostępność części?
Jaka jest przyszłość SsangYonga w Polsce (okiem insidera)
Jej lata dwutysięczne w Polsce i jakość tych samochodów dziś.
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Rata od 933 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Limitowana oferta specjalna!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Rata od 959 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena netto w ofercie dla Firm i Grup Zawodowych
Cena netto w ofercie dla Firm i Grup Zawodowych
Cena netto w ofercie dla Firm i Grup Zawodowych
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena 249 900 zł w leasingu dla firm lub dla wybranych grup zawodowych
Cena netto w ofercie dla Firm oraz Grup Specjalnych określonych w treści ogłoszenia
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe SsangYong KGM
Filip Hombek
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe KGM SsangYong
Piotr Orłowski
Menedżer ds. sprzedaży - Nowe auta SsangYong by KGM
Zobacz też:
Zniżki dla grup zawodowych i na przedsiębiorcę
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.