Czy warto kupić SsangYonga / KGM? Trzecia z koreańskich marek. Specjalizuje się w crossoverach i suv‑ach. Modele w kolejności według popularności na polskich drogach: Korando, Tivoli, Torres, Rexton, Musso, Actyon. Jak patrzą na markę Polacy? Na ile samochody SsangYong by KGM pasują do polskiej specyfiki? Z którymi markami konkurują?
Zacznijmy od ostatniego pytania - z kim konkurują. Google podpowiada 'SsangYong czy Dacia'. Dlaczego? Bo ceny samochodów są porównywalne. KGM obniżył ceny, żeby zdobyć polski rynek. SsangYong konkuruje z Hyundaiem i Kią, z Nissanem i Mitsubishi. Wystarczy rzut oka na Wikipedię. KG Mobilty (d. SsangYong) jest najstarszym producentem SUV-ów i crossoverów w Korei.
Korando - najpopularniejszy model SsangYonga-KGM w Polsce. Do 17 systemów bezpieczeństwa na pokładzie.
Gwarancja 5 Lat w standardzie (Tivoli, Tivoli Grand, Korando, Torres, Actyon - 5 lat i 100 000 km; Rexton - 5 lat i 150 000 km; Musso - 7 lat i 150 000 km)
Dobrze wykonane, dobrze spasowane
Wygodne samochody, duża ilość miejsca
Przyciągający wygląd
Możliwość dołożenia instalacji LPG do silników benzynowych
Napęd 4x4 dostępny od Tivoli do Rextona. Prawdziwe, mocne 4x4
Silniki benzynowe, 4-cylindrowe 1.5 T‑GDi 163KM (dynamiczne i trwałe jednostki)
Dobre wyciszenie, pewne prowadzenie
Made in Korea, marka na rynkach azjatyckich od 70 lat. Produkowane w Korei Południowej. Marka z korzeniami, od 1954 roku
Samochody z DNA auta terenowego, co ma pokrycie w trwałości
Wyposażenie samochodów zbliżone bardzo do marek europejskich producentów (wyposażenie standardowe, systemy bezpieczeństwa i wspomagające kierowcę
Duże możliwości transportowe (hak + możliwości holowania przyczepy bez ograniczenia odnośnie napędu czy wyboru skrzyni biegów, co pojawia się w innych markach)
5 gwiazdek w testach EuroNCAP
7 poduszek powietrznych w zależności od wersji lub opcjonalnego pakietu wyposażenia
Klienci kupują SsangYongi po pierwszej wizycie w salonie KGM Dixi-Car w Raszynie k. Warszawy. Kluczem jest jazda próbna, konfrontacja z jakością wykończenia kabiny, mnogością pozycji wyposażenia bez dopłaty i ceną samochodu. Dlatego importer - KGM Auto Polska - wysunął hasło 'Więcej niż myślisz'.
400% wzrostu sprzedaży w Polsce w 2022 roku. Ambasadorem marki jest Piotr Fronczewski. Korzystaj z cen i wyposażenia, póki dana relacja się utrzymuje. Póki SsangYong KGM aspiruje, póki nie wydał milionów na marketing i nie stał się "tłustym kotem" na rynku.
Auta te są duże. Najmniejsze Tivoli to kawał samochodu. Coraz więcej ich na ulicach Warszawy.
Inna perspektywa to wycieczka do przyjaznej Tajlandii, państw płd.-wsch. Azji. SsangYong gra tam pierwsze skrzypce, konkuruje z japończykami, z Toyotą. A Syjam to państwo o podobnym do Polski poziomie rozwoju. Klimat wymagający dla napędów i olejów - gorąco.
Marka heavy-duty.
"
(...) zacząłem od dogłębnego poznania całej gamy modelowej. Jeździłem wszystkimi modelami i po testach byłem już przekonany, w jakim kierunku powinna iść komunikacja tej koreańskiej marki. Najbardziej pasującym hasłem było: „więcej niż myślisz”. I mogę to uczciwie powiedzieć z punktu widzenia osoby, która pracuje wiele lat w branży i zna od podszewki modele konkurencji.
SsangYong ma i crossovery z samonośnym nadwoziem, wydajne, oszczędne (Tivoli, Korando, Torres, Actyon) - na autostrady i na działkę. Dla mieszkańca miasta, ew. przedmieścia, typu Piaseczno; i potężne samochody na ramie z imponującym momentem obrotowym (Rexton, Musso) - na piach, błoto i do ciagania przyczep do 3.5 tony - dla koneserów.
Nawet Musso - pozornie pick-up do pracy, jest również dostępne w wariancie z zawieszeniem tylnej osi na sprężynach i z krótką paką - odmiana osobowa, rodzinna.
Nawet w Tivoli jest napęd 4WD za naprawdę skromną dopłatą.