Ucieszyło nas pojawienie się w podpowiedziach Google fraz 'ssangyong czy hyundai' i 'ssangyong czy kia'. Wygląda na to, że 'trzeci', dla wielu Polaków, producent samochodów z Korei, czyli SsangYong, zyskuje w naszej świadomości należne marce miejsce. Słusznie Internauci pytają o różnice, bo one są - a wiemy o tym też od klientów. Jakie to różnice? Również słowo o Toyocie.
Artykuł anegdotyczny. Nie studiowaliśmy specyfikacji, danych technicznych i cenników Hyundaia i Kii. Zdarzyło nam się zaledwie samochodami tych marek przejechać. Zacytujemy jednak znamienne wypowiedzi kilku gości naszego salonu, którzy u konkurencji byli.
Klienci pytają, przedstawiamy nasz punkt widzenia.
SsangYong, a dziś KGM, specjalizował się w pojazdach użytkowych, dla instytucji. Hyundai, Kia - to samochody osobowe przede wszystkim. Mówimy o czasach zanim nastała moda na SUV-y, zanim samochody często udające tylko terenówki przeniknęły na rynek konsumencki. Czyli o latach 90., 80. i dekadach wcześniejszych.
Stąd hasło, że SsangYong jest najstarszym producentem SUV-ów w Korei Południowej. Cofamy się do lat 50., 60., 70. - SsangYong produkował już wtedy pochodne Jeepa Wranglera, scheda po wojnie koreańskiej. Dziś można dobrać napęd 4x4 w każdym modelu, poczynając od Tivoli. Marka najbardziej offroadowa spośród koreańskich producentów.
SsangYong to silnikowo i zawieszeniowo wóz nie do zajechania. Precyzyjnie robi to, czego kierowca chce i się spodziewa. Jeśli nie masz czasu czytać dalej.
I
Był u nas klient po elektryczne Korando e-Motion. Wsiadł, pochwalił responsywność, kolosalna różnica, Kia musi się namyślić. Cytujemy możliwie dokładnie z pamięci. Obecnie mamy bardziej dopracowanego Torresa EVX z napędem elektrycznym.
Podobnie może być z modelami spalinowymi - dlatego warto się przymierzyć do Hyundaia, Kii, a potem do SsangYonga-KGM.
II
Zaprzyjaźniliśmy się z pewnym klientem, który na emeryturze lata w klasie biznes to tu, to tam (Malediwy). Jeździ naszym Korando. Pojechał SsangYongiem na południe Europy, do Italii, chwali sobie.
III
Starsze małżeństwo. Żona chciała tylko Toyotę. Po kilku miesiącach eksploatacji SsangYonga powiedziała, że już by nie wróciła do Toyoty.
#
Powyższe wypowiedzi to nasza wyobraźnia? Nie. To są względnie dokładnie zacytowane wypowiedzi klientów, którzy przesiedli się na nowego SsangYonga.
Hyundai i Kia to marki popularne - SUVy miejskie, stylizowane na nowoczesne. W salonie Dixi-Car Kię i Hyundaia zestawialibyśmy z samochodami BAIC, linią Beijing 3, 5 i 7.
SsangYong stylizuje samochody na bardziej terenowe. Zawieszenie, uciągi przyczepy, a w dużych modelach dodatkowo nadwozie na ramie (Rexton, Musso), realnie wspierają dzielność w terenie. Dzięki Torresowi i Actyonowi - nowym, dużym modelom - mamy alternatywę z nadwoziem samonośnym dla Rextona. Ramę jednak niektórzy kierowcy chcą mieć.
—SsangYong od kilku lat zyskuje więcej i więcej lojalnych klientów, wczoraj wysłuchałam zachwytów nad Korando, dwie lekarki mają te same auta, jeden czerwony, drugi czarny – niezawodny, bezpieczny, wygodny. Sama jeżdżę Rextonem i gdy przesiadam się do innego auta, brakuje mi wysokości, elestyczności i komfortu – mówi prezes Dixi-Car.
—Na pewno warto dać mu szansę, przyjechać do salonu, przymierzyć się, zweryfikować jakość wykończenia, zrobić jazdę testową, porównać to, co daje KGM do ceny jaką za niego płacimy w stosunku do innych marek, którymi jesteśmy zainteresowani – mówi szef sprzedaży w salonie KGM SsangYong Dixi-Car.
Koreańskie marki realnie zagrażają na polskim rynku Toyocie (świeże dane z CEPiK - Top 5, Top 10 rejestracji nowych samochodów). Naszym zdaniem technologia z Korei stoi już często wyżej niż ta z Japonii. SsangYong ma kilka unikalnych cech. Warto dać mu szansę.
Zobacz też: SsangYong- jaka to marka?
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Rata od 959 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena netto w ofercie dla Firm i Grup Zawodowych
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Cena netto w ofercie dla Firm i Grup Zawodowych
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Już od 159 900 zł!!!
Już od 159 900 zł!!!
OSTATNI EGZEMPLARZ Z WYPRZEDAŻY ROCZNIKA 2024
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Cena 244 900 zł w leasingu dla firm lub dla wybranych grup specjalnych
Cena 249 900 zł w leasingu dla firm lub dla wybranych grup zawodowych
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe SsangYong KGM
Filip Hombek
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe KGM SsangYong
Piotr Orłowski
Menedżer ds. sprzedaży - Nowe auta SsangYong by KGM
Zobacz też:
Zniżki dla grup zawodowych i na przedsiębiorcę
Najdłużej działający Autoryzowany Serwis OPEL w Warszawie
03.2025
Wydaje się, że Dixi‑Car jest najdłużej działającą obecnie Autoryzowaną Stacją Obsługi OPEL w Warszawie. Doświadczenie załogi ma ogromne znaczenie. Szczególnie w serwisie znajomość marki, jej niuansów, wpływają na jakość, szybkość i skuteczność.
I temat dotyka tak umiejętności skutecznej naprawy za pierwszym razem, ale przede wszystkim doświadczenia diagnostycznego, działań prewencyjnych, umiejętności pozyskania części, gdy w fabrykach są czasowe braki, dbanie o terminowość.
Dixi-Car działa pod tym samym zarządem od ponad 25 lat, duża część zespołu jest z firmą od samego początku, tj. roku 1998.
Byliśmy stabilnym serwisem Opla we współpracy z koncernem General Motors, PSA, a teraz Stellantis. Napawa nas to dumą.
Jednocześnie idziemy z duchem zmian w motoryzacji. Od 2023 roku jesteśmy autoryzowanym dealerem koreańskiej marki Ssangyong by KGM, a od początku 2024 r. także chińskiej marki BAIC.