Dwie tak różne marki: SsangYong i MG. SsangYong z Korei Południowej, z zawieszeniem wzorowanym na Jeepie. MG Motor z Chin - prezentuje się jako SUV miejski. Design SsangYonga offroadowy, kanciasty, bardziej techniczny; w MG jest to wygląd samochodu osobowego do miasta, podwyższonego do SUV‑a. Klienci przychodzą do salonu KGM SsangYong po samochód z fabrycznym LPG.
Google podpowiada hasło 'SsangYong czy MG'. Przypuszczamy - dlatego, że u niektórych dealerów w Polsce bywają połączone salony SsangYong i BAIC, jak to ma miejsce u nas. Klienci przyjeżdżają porównać MG z Baikiem i widzą obok SsangYonga. Bezpośrednie porównanie marek MG i SsangYong jest trudne. Zawieszenie SsangYonga wywodzi się z pojazdów wojskowych, wzorowane jest na Jeepie, fajnie tłumi nierówności. Silnik mocny i trwały już w Tivoli (moc 163KM, moment 280 Nm, Turbo), które konkuruje z MG ZS (moc 106 KM, moment 141 Nm, silnik wolnossący, brak Turbo).
Oczywiście SsangYong też jak najbardziej nadaje się do miasta, i większość klientów tak jeździ, jednak masz tę dodatkową opcję użytkowania w lekkim nieutwardzonym terenie.
MG | SsangYong | |
---|---|---|
Gdzie i kto produkuje? | Chiny SAIC Motor |
Korea Płd. KGM - KG Mobility |
Stylizacja | SUV miejski | SUV offroadowy wizualnie i zawieszeniowo |
LPG | Brak fabrycznej instalacji. Przy montażu na własną rękę tracimy gwarancję. |
Tak, fabryczne LPG z aprobatą importera. Zachowujemy gwarancję na samochód. |
Skrzynia biegów automatyczna | dwusprzęgłowa | hydrokinetyczna (prawdopodobna wyższa trwałość, mniejsza awaryjność, niższe koszty eksploatacji) |
Napędzana oś | Przednia | Przednia w Tivoli, Korando, Torres, Actyon. Tylna w Musso, Rexton. |
4x4 | - | Napęd 4x4 dostępny we wszystkich modelach. |
Obecność na rynku | Kilkuletnia obecność na rynkach Zachodu. | Na rynku od lat 50. XX wieku; w Europie i w Polsce od lat 90. Konstrukcja sprawdzona. |
MG ZS konkuruje ze SsangYongiem Tivoli.
MG HS konkuruje ze SsangYongami Korando i Torres.
W SsangYongach mamy czterocylindrową benzynę 1.5 Turbo 163 KM, silnik z krwi i kości, przyjmuje gaz. Moment obrotowy 280 Nm.
W MG ZS mamy wolnossącą benzynę 106 koni z momentem 141 Nm, bez turbo. Klient powiedział nam, że przy 120 km/h, gdy wiatr zawieje, samochód zwalnia do 100-110 km/h.
Nawiasem mówiąc, SsangYong Tivoli w swojej klasie nie ma równego, jeśli chodzi o silnik - cztery cylindry 163KM.
W MG HS mamy 170-konną benzynę. Jednak 275 niutonometrów. MG HS jest też o 50 kg cięższy niż SsangYong Torres i o 100 kg cięższy niż SsangYong Korando. Wszystko to przekłada się na przyspieszenia. Modele SsangYong mają większą ładowność - po ok. 550 kilogramów - podczas gdy MG HS ma 475 kg. Coś to mówi o strukturalnej sztywności karoserii.
Konie mechaniczne w SsangYongach się nie kończą, jak w hybrydach, gdzie gdy prąd się kończy, kończy się moc.
Dwie oddzielne klasy samochodów.
W Chińczyku bądźmy gotowi na pewne wyrzeczenia. Jakie? Fałszywy alarm na desce jako skutek wariowania czujnika. Rzadko i oczywiście da się naprawić. Infotainment - jakość tłumaczenia, niezawodność połączenia z telefonem. Patrzmy na pojemność bagażnika, bywa ona mniejsza w autach chińskich niż w samochodach z naszej orbity (na której krąży Korea).
Systemowo, elektronicznie samochód z Korei jest lepiej dopracowany. Jest też lepiej zmontowany. Skąd różnica? Z długiej tradycji kooperacji z Zachodem w przypadku Korei. Lepszego zrozumienia naszego podejścia do transportu indywidualnego. Chiny mają tę tradycję krótszą. Szybko nadrabiają, jednak różnica jest.
Wyciszenie kabiny prawie na pewno odbierzemy lepiej w samochodzie z Korei. SsangYongi wręcz wyróżniają się tu na plus na tle szerokiego rynku. Mają ciche kabiny. W tanich markach oszczędza się na wygłuszeniu, grubości elementów.
Zawieszeniowo SsangYong jest nie do zajechania. Podobnie silnikowo. Tradycja produkcji samochodów użytkowych.
Klienci pytają, przedstawiamy nasz punkt widzenia.
Wziąć SsangYonga pod rozwagę. Przyjechać, przymierzyć się, poczuć w czasie jazdy testowej. Jeśli bierzesz pod uwagę MG, zapraszamy do porównania go z samochodami BAIC i z bardziej uterenowionymi SsangYongami.
SUV, który nie boi się lekkiego terenu. SUV nie udawany. Co miesiąc kilkudziesięciu klientów decyduje się u nas na zakup SsangYonga. Hasło marki: 'Więcej niż myślisz'.
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Rata od 959 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Instalacja LPG w cenie pojazdu!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Już od 159 900 zł!!!
Już od 159 900 zł!!!
Przemysław Zimnicki
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe BAIC
Klaudia Zasadni
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe BAIC
Agnieszka Rospędowska
Menedżer ds. sprzedaży flotowej - Samochody nowe BAIC
Zobacz też:
Jaką marką jest KGM SsangYong?