Co mówią o SsangYongu Torresie ci, którzy nim jechali? W tym opinie dziennikarzy motoryzacyjnych - Torres na tle modeli konkurencji.
Przed salonem Dixi‑Car Warszawa/Raszyn zaczynaliśmy jazdy testowe Torresem, z których pochodzą opinie klientów.
w czasie dni otwartych Torresa w Dixi-Car 8-9 września 2023:
JACEK W.:
„Torres plusy : Dobra pozycja za kierownicą, cichy, asystent prowadzenia pojazdu, łatwość prowadzenia, elastyczność skrzyni biegów, pojemny bagażnik”
Kamil D.:
„Super. Podczas jazdy testowej samochód prowadzi się płynnie (zgodnie z marzeniem kierowcy). Jazda płynna, bardzo ekonomiczna, dobra przyczepność do drogi. Polecam każdemu kto jeszcze nie miał doczynienia z tą marką. Zadowolony posiadacz KORANDO. Polecam!”
Maciej Z.:
„Jazda testowa z Panem Przemysławem przebiegła w miłej atmosferze. Szczegółowo opowiedziało nam o zaletach samochodu. Samochód zrobił na mnie pozytywne wrażenie a w szczególności komfort i dynamika jazdy.”
Robert B.:
„Wrażenia pozytywne, cicha, dosyć komfortowa jazda, fajnie przyspieszenie, miły kontakt z kierownicą -> dotyk. Ogólnie miłe wrażenie.”
Adam J.:
„Auto ciche i przyjemnie się jeździ”
Paweł S.:
„Jazda testowa bardzo pozytywnie. Auto lekko się prowadzi i mimo dużych gabarytów nie jest to odczuwalne. Wysoka ocena silnika. Płynnie się rozpędza.”
Zbigniew S.:
„Fajna jazda, żwawy jak na 1,5l, dobre wyciszenie”
Paweł P.:
„Jazda przebiegła bardzo sprawnie. Nie czułem, że prowadziłem samochód. Jeszcze nie jechałem, tak dobrym samochodem. Sam mknął po ulicach. Silnik tak cicho pracował, że czasem wydawało mi się ze zgasł silnik”
Cezary J.:
„Samochód bardzo komfortowy, cicha praca podczas prowadzenia. Bardzo efektowna praca pneumatycznej skrzyni biegów. Samochód godny polecenia.”
Piotr F.:
„Jazda płynna, dość duże spalanie możliwe brakiem w ofercie diesla. Bardzo dobrze ścięty samochód i łatwy w prowadzeniu. Moc samego samochody na neutralnym poziomie”
Paweł Sz.:
„Nowa przygoda z Torresem, auto prowadzi się bardzo przyjemnie. Elegancki wygląd wnętrza z dużą ilością nowinek technicznych. Auto godne polecenia, nawet dla rodziny z dziećmi. Lekki brak „head-up” i adaptacyjnego systemu świateł. Ogólna ocena 4,5/5”
Monika G.:
„Świetny samochód terenowy, spełniający wszelkie oczekiwania”
Michał N.:
„Jazda zasadniczo bardzo pozytywna. Wrażenia z jazdy „na trasie”, przyspieszenie w 2WD i 4WD bardzo poprawne. Podsumowując: bardzo dobre wrażenia”
Mateusz Sz.:
„Bardzo przyjemna i komfortowa jazda. W równej w mierze za sprawą Pana Przemysława jak i Torresa. Pozytywne wrażenie wywarło wnętrze pojazdu oraz praca zawieszenia. Pan Przemysław przedstawił zalety i niuanse samochodu”
Mirosław G.:
„Pan Przemysław wytłumaczył dokładnie obsługę urządzeń, które posiada testowany samochód. Jazda bardzo komfortowa, duży plus za klimę dwustrefową i wentylowane fotele. Samochód płynnie przyspiesza i nie odczuwa się zmian biegów w automatycznej skrzyni.”
Karol J.:
„Bardzo dobre wrażenie z układu silnik / skrzynia (automat) duży plus. Zawieszenie trzyma na zakrętach, jest bardzo cichy. Ogólnie bardzo pozytywnie.”
Tomasz K.:
„Super jazda, dużo przestrzeni. Samochód płynie, nie jedzie.”
Mariusz C.:
„Auto bardzo przestronne, wyposażenie prezentowanego modelu dopasowane idealnie do auta. Widoczność bardzo dobra pomimo sporych gabarytów samochodu. Skrzynia biegów automatyczna bardzo płynnie zmienia biegi, system multimedialny czytelny i bardzo intuicyjny. Ogólne wrażenia bardzo pozytywne”
Renata G.:
„Samochód bardzo dobrze zbiera się w jeździe miejskiej. Idealnie prezentuje się na drodze. Polecam”
Piotr K.:
„Płynna zmiana biegów, doskonałe prowadzenie, dobrze działające hamulce, przestronne wnętrze. Dobra widoczność do przodu i na boki, komfortowa amortyzacja i dynamiczny silnik”
Krzysztof S.:
„Bardzo pozytywna jazda testowa, auto stabilne i duże”
Marek G.:
„Działa usypiająco, bardzo dobre wyciszenie”
Mariusz K.:
„Auto super, lepsze wyposażenie niż Karoq, kamera lepsza niż w Skodzie SuperB. Jedynym minusem jest nawigacja.”
Artur S.:
„Kupiłem u Was w Dixi-Car 2 Astry i 1 Corsę. Jestem super zaskoczony. Świetny samochód. Super wnętrze. Szok ze skrzynią automatyczną. Ona czyta moje myśli. Czy to już pora na zmianę marki? Mam ople od 25 lat… Polecam każdemu – naprawdę warto. Cena przystępna i ładny samochód.”
Radosław B.:
„Bardzo przyjemne podejście Pana Piotra przed i w trakcie jazdy próbnej. Efektywny przegląd różnych udogodnień pojazdu – wyposażenia. Fajnie, że Pan zaproponował jazdę w różnym terenie. Odnośnie samego samochodu jestem pozytywnie nastawiony do produktu. Wszystko w jak najlepszym stanie działania. Odczucia z jazdy przyjemne. Samochód pod pełną kontrolą pomimo gabarytów (prowadzenie). Działanie skrzyni biegów automatycznej bardzo dobre. Ogólnie jestem zadowolony i dziękuję za możliwość poznania tej marki!”
Kinga K.:
„Bardzo dobrze się jechało i w miłej atmosferze. Mi się podoba”
Do tej pory strategia przekonywania do siebie klientów jest skuteczna, ponieważ w 2022 r. w Polsce sprzedano mniej więcej tyle samochodów, ile łącznie w latach 2018-2021. W tym roku prognozy są jeszcze lepsze, bo do czerwca zarejestrowano 1050 SsangYongów, a nowy Torres mocno poprawia ten trend. Jeszcze przed jazdami testowymi w Polsce udało się zebrać 250 zamówień na ten model, co dla przedstawicieli jest wynikiem, jakiego się nie spodziewali.
Źródło: SsangYong Torres może mieć LPG i jest nadzieją Koreańczyków. Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał, Mateusz Pokorzyński, 20.07.2023, Auto Świat
Wśród konkurentów nowego „koreańczyka” wymienia się Hyundaia Tucsona, Kię Sportage, Nissana X-Traila oraz Toyotę RAV4. Torres jest od nich nieco dłuższy, ma także większy bagażnik (703 l). Zyskała na tym także przestronność kabiny, szczególnie na tylnej kanapie. To wszystko przemawia na jego korzyść.
Źródło: SsangYong ma nowy model. Byliśmy na prezentacji, Ryszard M. Perczak, 20.07.2023, motofakty.pl
Ssangyong Torres, który na naszym rynku zadebiutował na początku 2023 r. to propozycja dla kierowców, którzy preferują SUV-y, a jednocześnie poszukują samochodu wyróżniającego się na tle rynkowej konkurencji. Testowany model robi to udanie za sprawą wyjątkowej stylistyki nadwozia, jak i z racji marki, która wprawdzie coraz odważniej rozpycha się pośród utytułowanych rywali, ale nadal wśród klientów traktowana jest nieco egzotycznie.
Źródło: Ssangyong Torres to nowy, atrakcyjny SUV z Korei. Brakowało mi tylko LPG, Tomasz Kamiński, 12.09.2023, Auto Świat
Nowym modelem SsangYong wkracza na naprawdę grząski grunt. Torres będzie się bowiem mierzył z takimi modelami jak: Toyota RAV4, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Ford Kuga, Honda CR‑V czy Skoda Kodiaq. (...) Koreańska nowość plasuje się gdzieś pomiędzy segmentem C i D, a swoim gabarytem deklasuje niemal wszystko dookoła. (...) W kabinie, zarówno z przodu, jak i z tyłu, miejsca jest naprawdę pod dostatkiem. Na dodatek mamy do czynienia z naprawdę ogromnym bagażnikiem, który według normy VDA ma ponad 700 litrów pojemności (1662 litrów po złożeniu siedzeń).
Źródło: SsangYong Torres to kawał SUV‑a za małe pieniądze. Wiem już, komu się spodoba, Jan Guss‑Gasiński, 26.07.2023, motoryzacja.interia.pl
(...) miałem okazję pojeździć po Puszczy Bolimowskiej. Od razu chcę uspokoić miłośników przyrody: nie przejechałem przez środek lasu, ograniczyłem się do podróżowania po drogach publicznych, ale wśród nich, oprócz mniej lub bardziej równych asfaltów, było też wiele odcinków polnych i szutrowych. Wtedy pomyślałem sobie, że Torres to dobry SUV dla Polski B, ale w najlepszym rozumieniu tego pojęcia. To auto dla ludzi, którzy podejmują bardziej pragmatyczne decyzje niż mieszkańcy wielkich miast, bo nie czują potrzeby szpanowania swoim samochodem. Za to chcieliby, żeby sprawdził się w różnych warunkach, był w miarę ładny i praktyczny, a jego eksploatacja nie wydrenowała portfela. Nowy SUV z Korei spełnia przynajmniej kilka z tych warunków.
Źródło: Opinie Moto.pl: Jeździłem SsangYongiem Torresem po Puszczy Bolimowskiej. Pasuje tam jak ulał, Łukasz Kifer, 19.07.2023
Zimowa trasa w góry – w takich warunkach widzę tego SsangYonga, bo to nie jest tylko modne i duże auto do miasta. Możecie też podpiąć do niego przyczepę do 1900 kg.
Źródło: Torres zagiął konkurencję. Sprawdziłem nowego SsangYonga i jest tylko jedno ale…, Łukasz Grzegorczyk, 24.07.2023, na:Temat Moto
Przedstawiciele SsangYonga spodziewają się, że 2/3 klientów w Polsce będzie wybierać instalację gazową. Rozważających tę opcję powinno przekonać włączenie komponentów systemu LPG do 5-letniej, fabrycznej gwarancji mechanicznej auta (z ograniczeniem do 100 tys. km).
-- Pierwsza jazda: SsangYong Torres – ten, który pozwoli marce wyjść z niszy?, Błażej Buliński, 21.07.2023, Autokult
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
Źródło: SsangYong Torres - intrygujący SUV z korzeniami w Patagonii, Władysław Wilkiel, 27.07.2023, Nowoczesna Flota
Źródło: Nowy SUV z Korei mocnym graczem na polskim rynku? SsangYong Torresa pokochamy go nie tylko za cenę, Igor Szmidt, 20.07.2023, WRC Premium. Motorsport & Beyondt
Zobacz też:
Słowo o silnikach od SsangYonga
Opinie o Torresie EVX, elektryku
Wyniki sprzedaż SsangYonga w Polsce
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Źródło: Ssangyong Torres to nowy, atrakcyjny SUV z Korei. Brakowało mi tylko LPG, Tomasz Kamiński, 12.09.2023, Auto Świat
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.