Prawda o silnikach SsangYong. Kupować czy czekać?
SsangYong ma silniki odmienne od rynkowego mainstreamu. Duże (1.5 benz., 2.2 D), czterocylindrowe, trwałe - typowe dla marek niszowych. Mercedesowska technologia. Czy każdy producent może takie sprzedawać? Nie, SsangYong korzysta z przywileju małej liczby samochodów wprowadzanych na rynek UE. Jaki silnik lepiej dziś kupić: mały 0,9‑1,2l trzycylindrowy, czy klasyczny 1.5, o czterech cylindrach? Jakie spalanie?
I jak sytuacja na rynku motoryzacyjnym może ewoluować? Kupujemy samochód na 5, 10 czy 20 lat. Poza satysfakcją z jazdy chcemy sensownie ulokować pieniądze.
Prawda o silnikach SsangYong
- Silniki czterocylindrowe, niewysilone, trwałe.
- Benzyna 1.5 Turbo 163KM w modelach Tivoli, Korando, Torres, Actyon,
- lub Diesel 2.2 Turbo 202KM w modelach Musso i Rexton.
- Mercedesowska szkoła konstruowania napędów.
- Silniki niewspierane technologią hybrydową, o prostej budowie. Nowoczesne - jest wtrysk bezpośredni benzyny i ON.
- Spalanie na poziomie od 5,7-5,9 l/100 km na drodze krajowej przy spokojnej jeździe. Do powyżej 10 l/100 km przy ciężkiej nodze.
- Wartości te dotyczą Korando z silnikiem benzynowym 163KM. Pomiary klientów i nasze.
- Większość znawców potwierdzi, że taki silnik, o takiej pojemności - tyle normalnie pali. Zużycie paliwa uznawane dotychczas za normalne dla tej masy samochodu i pojemności silnika.
- Gwarancja na samochód 5 lub 7 lat, zależnie od modelu.
- Gaz - dostępny u SsangYonga - tańszy niż hybryda - i silnik pozostaje prosty.
- Możliwość demontażu instalacji gazowej. Nie ma obawy, że akumulator hybrydy po iluś latach będzie do wymiany.
- Oferta silnikowa odmienna niż u wielkoseryjnych producentów europejskich, gdzie dominują trzycylindrowe, wysilone jednostki o pojemnościach 900-1200 cm3, o niepewnej trwałości.
Możliwości sprzedaży małej ilości aut z dużymi silnikami w UE mogą sie skończyć za około dwa lata (materiał piszemy w 2024 roku). Mówi się o ofensywie EV od SsangYonga, szczegółów dziś jeszcze nie znamy.
Dodatkowo pod rozwagę
- Do holowania przyczep SsangYong jest jedną z lepszych marek na polskim rynku. Uciąg do 3500 kg, a do tego potrzeba elastycznego silnika.
Bezpieczeństwo zakupu - duży silnik vs mały
- I duże, i małe silniki mają homologację - samochody są legalnie sprzedawane w Polsce.
- Przewidywany czas życia jest dłuższy dla dużego, czterocylindrowego silnika o prostej budowie (niska awaryjność, mniej zagwozdek dla mechanika).
- Wartość odkupu też powinna być za kilka, dziesięć lat wyższa dla samochodu z jednostką o dużej pojemności, bo każdy woli kupić auto używane z bezproblemowym silnikiem. Chyba że benzyna, olej napędowy będą w niebotycznych cenach. Albo dojdzie do delegalizacji dużych silników.
- Czy jest takie ryzyko? Niewielkie. Polityk ma prosztsze wyjście - poczekać aż taki pojazd sam zejdzie ze starości.
Nowe od ręki w Dixi‑Car
benzyna, skrzynia manualna, kolor Grand White, '2024
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena
89900 zł
cena brutto
Rata od
933 zł/mc
Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Zobacz
benzyna, skrzynia manualna, kolor Grand White, '2024
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena
97900 zł
cena brutto
Zobacz
benzyna, skrzynia manualna 6-bieg., kolor Grand White, '2024
Limitowana oferta specjalna!
Cena
98900 zł
113990 zł
cena brutto
Zobacz
benzyna, skrzynia manualna, kolor Iron Metal, '2024
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena
99900 zł
cena brutto
Rata od
959 zł/mc
Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Zobacz
benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Latte Greige, '2024
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena
100900 zł
104300 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal, '2023
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena
105500 zł
114900 zł
cena brutto
Zobacz
benzyna, skrzynia manualna 6-bieg., kolor Grand White, '2024
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena
109900 zł
cena brutto
Zobacz
benzyna, skrzynia manualna 6-bieg., kolor Iron Metal, '2024
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena
111900 zł
cena brutto
Zobacz
benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal 2Tone, '2024
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena
112900 zł
cena brutto
Zobacz
benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Space Black, '2023
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena
126900 zł
141490 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Grand White, '2023
Cena netto w ofercie dla Firm i Grup Zawodowych
135900 zł
152400 zł
cena netto
Zobacz
Diesel, skrzynia automat 6-bieg., kolor Amazonia Green, '2023
Oferta specjalna!
139900 zł
180900 zł
cena netto
Zobacz
Diesel, skrzynia automat 6-bieg., kolor Sand Beige, '2023
Cena netto w ofercie dla Firm i Grup Zawodowych
145900 zł
167100 zł
cena netto
Zobacz
Diesel, skrzynia automat 6-bieg., kolor Amazonia Green, '2024
Cena netto w ofercie dla Firm i Grup Zawodowych
145900 zł
167100 zł
cena netto
Zobacz
benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal, '2023
Cena dla zakupu na Firmę bądź Grupę Zawodową
Cena
149900 zł
Rata od
509 zł/mc
rata w kwocie netto od 509zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Space Black, '2024
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena
151900 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Platinum Grey, '2024
Mam skórzaną tapicerkę!
Cena
159900 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Latte Greige 2Tone, '2024
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena
182900 zł
187900 zł
cena brutto
Zobacz
Diesel, skrzynia automat 8-bieg., kolor Biała perła, '2024
Cena 249 900 zł w leasingu dla firm lub dla wybranych grup zawodowych
Cena
249900 zł
270900 zł
cena brutto
Zobacz
Więcej samochodów od ręki
POPROŚ O OFERTĘ
Zobacz też:
O firmie SsangYong-KGM
Opinie tych, którzy jeździli. Mocne strony SssangYongów