Pierwsze elektryczne Torresy EVX już sprzedaliśmy w Dixi-Car. Opinia dziennikarza również już jest. Człowiek jechał nowym elektrycznym SsangYongiem. Podziw dla bagażnika ("większy niż w Škodzie"). Zasięg jest już "możliwy" do miasta i poza miastem, zdaniem dziennikarza. Czekamy na następne opinie i publikujemy.
Cena samochodu zachęcająca, w opinii testującego.
Po 500 cyklach szybkiego ładowania pojemność baterii powinna spaść do 92 proc. pierwotnych parametrów. Natomiast po dwóch tysiącach cykli bateria jest w stanie zachować 70 proc. swojej fabrycznej pojemności. W szybkim przeliczeniu jest to równowartość przebiegu ponad 900 tys. km. Nie powinny dziwić odważne deklaracje producenta o 10 letniej gwarancji na akumulator z limitem miliona kilometrów. Gwarancja na pozostałe elementy samochodu wynosi 7 lat lub 150 tys. km.
(...) Torres EVX jest wyposażony w nowoczesną konstrukcję "Blade" w technologii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowej) o pojemności 73,4 kWh. (...) Wyciszenie kabiny w elektrycznej wersji jest dużo lepsze niż w benzynowym odpowiedniku. Być może jest to zasługa baterii zainstalowanej w podłodze, która zapewnia dodatkową izolację akustyczną.
Źródło opinii: Ssangyong Torres EVX to elektryk z 635 km zasięgu. Tańszy od Skody, większy od Toyoty, Sebastian Kościółek, 19.03.2024, Interia Motoryzacja
Koreański SUV z napędem elektrycznym oferuje 462 km (pomiar w trybie WLTP) zasięgu na pełnym naładowaniu, ale w warunkach miejskich może przejechać nawet 635 km (dane producenta). Maksymalna moc ładowania wynosi 145 kW, co pozwoli w ok. 28 minut uzupełnić energię z poziomu 10 do 80 proc. Ładowarka o maksymalnej mocy 100 kW naładuje akumulator od 20 do 80 proc. w ok. 37 min. Pełne ładowanie baterii od zera przy pomocy garażowego wallboxa o mocy 11 kW zajmuje ok. 9 godzin.
Źródło: Ssangyong Torres EVX to elektryk z 635 km zasięgu. Tańszy od Skody, większy od Toyoty, Sebastian Kościółek, 19.03.2024, Interia Motoryzacja
#
W ramach konsolidacji marka samochodowa Ssangyong przeobrazi się w KGM (KG Mobility). (...) Aktualnie trwa wielki proces transformacji, dlatego na niektórych rynkach samochody występują już pod nowym znaczkiem. Na rynku polskim i europejskim Ssangyong jeszcze przez jakiś czas będzie oferowany pod dotychczas znaną marką.
Z tą opinią dziennikarza Interii polemizujemy, np. Szwajcaria już jest KGM.
Zobacz też:
Wyniki sprzedaż SsangYonga w Polsce
Cena dla zakupu na Firmę bądź Grupę Zawodową
Rata od 509 zł/mc rata w kwocie netto od 509zł
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.