My, jako salon samochodów nowych jednomarkowy (nieposiadający innych marek poza SsangYongiem), potwierdzamy wysoką ocenę współpracy ze SsangYong Auto Polska, wyłaniającą się z badania dealerskiego.
SsangYong w Polsce miał okresy większej i mniejszej aktywności. Ostatnie kilka lat jest tym lepszym okresem, rośnie sprzedaż. Natomiast jakie są rokowania na przyszłość, a co za tym idzie jak wygląda bezpieczeństwo kupującego samochód (serwis, wartość odsprzedaży)? Mamy insiderskie info.
Po zakończonym w tym tygodniu Kongresie Dealerów (druga połowa września 2023), organizowanym przez Miesięcznik „Dealer”:
Marka SsangYong po raz pierwszy od wielu lat została uwzględniona w Niezależnym Badaniu Dealerów Samochodowych - wykres poniżej.
Spośród dwudziestu ośmiu brandów samochodowych, wskoczyła od razu do Top 10 klasyfikacji generalnej, plasując się przed tak uznanymi markami jak Audi, Skoda, BMW czy Hyundai!
Polscy dealerzy SsangYong wysoko ocenili etykę biznesową Importera (miejsce 6. spośród 28 marek), standardy importerskie w zakresie sprzedaży i serwisu (miejsce 6.), dostępność samochodów (miejsce 6.) czy politykę marketingową (miejsce 6.).
#
My jako dealer dodajemy:
Modele to nie wszystko! Nowe Torres, Korando, Tivoli, Rexton, Musso są udane, ale też zadowolenie dealerów ze współpracy z importerem to dobry prognostyk na przyszłość SsangYonga w Polsce.
Zadowolenie importera ~ zadowolenie klienta - to się sprawdza!
Na wykresie - gdyby odfiltrować marki premium - wśród marek "value for money" SsangYonga byłby trzeci-czwarty w Polsce!
Na wykresie top 15 marek obecnych na polskim rynku z autoryzowanymi przedstawicielstwami, a nie zostało uwzględnionych na grafice kolejne 13 marek, które zajęły niższe miejsca.
Jak interpretować wykres? Dlaczego 15 a nie wszystkie 28 marek?
Te, które się nie zmieściły na wykresie, to w uproszczeniu marki, do których klient mógłby podchodzić ostrożniej. Niezawodolony dealer zmieni importera. Klient dowie się, że w dealerstwie, do którego przyjeżdzął latami, już nie ma marki X, a za to jest marka Y, która z punktu widzenia dealera rokuje większe szanse na wieloletnią współpracę.
Dixi-Car drugim największym dealerem KGM - SsangYong - BAIC w Polsce. Mieszkańcy Warszawy i Mazowsza kupują nasze samochody. Ile? W 2024 roku tylko z naszego salonu wyjeżdżało po 20-50 sztuk miesięcznie. Marki motoryzacyjne nowe w Polsce. Ale czy tyle osób mogłoby się mylić?
Gwarancja 5 lat na auta z Chin i Korei to jedno. Jednak wybór człowiek podejmuje po dotknięciu samochodu w salonie i po jeździe próbnej. Były to w 2024 roku decyzje na 'Tak'.
W Warszawie jest już cztrech dealerów BAIC. W 2024 roku byliśmy Top 1 dealerem w stolicy. Jako pierwsi wchodziliśmy na Mazowszu w nasze marki. Słyszeliśmy od klientów, że "z wami przynajmniej jest o czym porozmawiać".
Stoimy na pudle - z wymagającym (bariera językowa), nowym w Polsce produktem. Który jednak możemy z czystym sumieniem polecić.