2021 to pierwszy rok, w którym mamy wreszcie do czynienia z sytuacją sprzyjającą Wyprzedaży Opli Crosslandów. Wcześniej najkorzystniej wyceniony SUV Opla był zbyt nowy i zbyt konkurencyjny, by można było mówić o prawdziwie wyprzedażowych okazjach u dealerów. Sytuacja ewoluuje; coraz częściej będziemy obserwowali rabaty od cen Crosslanda na iście wyprzedażowych poziomach. Dlaczego?
O tym dlaczego Opel Crossland staje się modelem, który coraz częściej będziemy spotykać w salonach na wyprzedażach, piszemy poniżej. Warto mieć Crosslanda na oku, jeśli polujesz na okazje. Oto 0 ofert z Dixi‑Car plus ew. samochody po jazdach próbnych.
Powiesz: wyprzedaż rocznika odbywa się rokrocznie, i Crossland był jej częścią odkąd istnieje. To prawda, jednak rabaty wyprzedażowe na Crosslanda w latach 2017-2020 były umiarkowane ;) Model był zbyt nowy, był najtańszym SUV-em Opla, nie miał konkurencji. Sprzedawał się na pniu. Od 2021 roku sytuacja się zmienia:
Wszystko to sprawia, że możemy być świadkami promocji Crosslanda na poziomie satysfakcjonującym klientów bardziej niż dotychczas. Dodatkową wskazówką jest Meriva B. Jej ceny wzięły w roku premiery (2010) wysokie C, natomiast w 2017 r., gdy kończyła się produkcja Merivy, model był na permanentnej wyprzedaży, wyceniony niezwykle atrakcyjnie. Podobnie może wyglądać story Crosslanda. Zobacz listę aktualnych promocji Crosslanda poniżej.
Crossland po liftingu (po lewej) i przed liftingiem (po prawej) na placu z samochodami od ręki Dixi‑Car S.A. w Raszynie k. Warszawy.
Tak. Design poliftingowego Crosslanda jest dojrzalszy, przód wzorowano na nowej Mokce, która zbiera entuzjastyczne opinie. Zdarza się, że samochody tracą wizualnie na liftingu, chociaż intencja designerów była inna. Nie spotykamy się z takim zarzutem w przypadku Crosslanda - chwalimy się tym modelem w wersji po liftingu.
Doszła klimatyzacja. W poliftingowym Crosslandzie jest zawsze w standardzie; model awansował do wyższej ligii.
Doszedł napęd IntelliGrip - wreszcie jest napęd na piach, błoto, śnieg.
Tropów, dla kogo Opel wymyślił Crosslanda, trzeba szukać w nazwie modelu i na poniższym reklamowym zdjęciu, które było eksploatowane w latach 2019-2020 w kontekście akcesoriów i ofert serwisowych.
Model pierwotnie nazywał się 'Crossland X'; litera iks zniknęła z nazwy w trakcie liftingu. Zestawiany był w przekazie marketingowym z Mokką A i Grandlandem X. Na przedpremierowej grafice były ślady terenowych opon. Ewidentnie model z aspiracjami do jazdy poza utartymi szlakami, choć podkreśla się jego korzystną wycenę ("value for money"), w porównaniu z bardziej sportową Mokką i większym Grandlandem X.
Warto zauważyć wiek dziewczynki na zdjęciu - Crossland jest rodzin z mniejszymi dziećmi. Oddzielnym rynkiem docelowym są seniorzy, ze względu na wysoką pozycje za kierownicą, łatwiejsze wsiadanie niż do Astry.
Rodzina - klienci docelowi Crosslanda.
Wyprzedaż rocznika w Oplu tradycyjnie rozpoczynała się ok. 1 stycznia. Tak było w pierwszej dekadzie XXI wieku. W latach nastych wyprzedaż rozpoczynała się już jesienią, a nawet we wrześniu. Obecnie otoczenie zmieniło się na tyle, że można mówić o permanentnej wyprzedaży.
Jeśli jesteś zwolennikiem tezy 'Za wszelką cenę wyczekać do wyprzedaży rocznika', przejrzyj nasz poradnik 'Jak wyciągnąć z Wyprzedaży jak najwięcej dla siebie'. Pisaliśmy go w szczycie popularności klasycznych wyprzedaży rocznika.
Dlaczego obecnie wyprzedaż trwa cały rok? Pandemia, i jej przerwy produkcyjne, uwydatniły zjawiska, które tliły się już od jakiegoś czasu. Pełzające podwyżki cen nowych samochodów, powodowane zaostrzającymi się normami emisji i wyposażenia obowiązkowego samochodu, powodowały, że co zwinniejsi dealerzy rejestrowali nowe samochody na siebie zaraz po ich dotarciu z fabryki na przysalonowy plac, by zagwarantować sobie cenę i możliwość rejestracji samochodu o danym poziomie emisji. W tej sytuacji klient, który przybywał do salonu, miał do czynienia z wyprzedażą o każdej porze roku. Mógł co prawda wybrać samochód z cennika, ale znacznie atrakcyjniej cenowo prezentowała się oferta aut od ręki, nowych, bez przebiegu, ale już zarejestrowanych na dealera (dodatkowa korzyść - przerejestruj do 30 dni od zakupu).
Rozjechały się też promocje dealera z promocjami importera. Podczas, gdy np. na Crosslanda importer reklamował upust 6 000 zł, Dixi-Car mógł oferować dwa razy więcej. Nie dlatego, że salon tyle zarabia na samochodach. Narastająca interwencja UE i państwa na wielu frontach, doprowadza do sytuacji, które wcześniej nie były nawet przedmiotem rozważań na uniwersytetach ekonomicznych.
Akcesoria do Crosslanda w promocyjnych cenach!
Na fot. wnętrze salonu Dixi‑Car w Radomiu. Zapraszamy.
Zobacz też:
Update: marzec 2024
Kilka obserwacji szefa sprzedaży:
—Wróciły Rabaty - w wyprzedaży rocznika 2023 u SsangYonga do 25 000 zł.
Samochody z 4‑cylindrowymi silnikami, ale w budżecie, są u nas od ręki. Żeby mieć cztery cylindry (sprawdzony, trwały napęd) od konkurencji, praktycznie trzeba szukać u marek premium.
Wywiad: Czy kupować w 2024 czy może czekać do 2025 [Taniej nie będzie]?
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.