2021 to pierwszy rok, w którym mamy wreszcie do czynienia z sytuacją sprzyjającą Wyprzedaży Opli Crosslandów. Wcześniej najkorzystniej wyceniony SUV Opla był zbyt nowy i zbyt konkurencyjny, by można było mówić o prawdziwie wyprzedażowych okazjach u dealerów. Sytuacja ewoluuje; coraz częściej będziemy obserwowali rabaty od cen Crosslanda na iście wyprzedażowych poziomach. Dlaczego?
O tym dlaczego Opel Crossland staje się modelem, który coraz częściej będziemy spotykać w salonach na wyprzedażach, piszemy poniżej. Warto mieć Crosslanda na oku, jeśli polujesz na okazje. Oto 0 ofert z Dixi‑Car plus ew. samochody po jazdach próbnych.
Powiesz: wyprzedaż rocznika odbywa się rokrocznie, i Crossland był jej częścią odkąd istnieje. To prawda, jednak rabaty wyprzedażowe na Crosslanda w latach 2017-2020 były umiarkowane ;) Model był zbyt nowy, był najtańszym SUV-em Opla, nie miał konkurencji. Sprzedawał się na pniu. Od 2021 roku sytuacja się zmienia:
Wszystko to sprawia, że możemy być świadkami promocji Crosslanda na poziomie satysfakcjonującym klientów bardziej niż dotychczas. Dodatkową wskazówką jest Meriva B. Jej ceny wzięły w roku premiery (2010) wysokie C, natomiast w 2017 r., gdy kończyła się produkcja Merivy, model był na permanentnej wyprzedaży, wyceniony niezwykle atrakcyjnie. Podobnie może wyglądać story Crosslanda. Zobacz listę aktualnych promocji Crosslanda poniżej.
Crossland po liftingu (po lewej) i przed liftingiem (po prawej) na placu z samochodami od ręki Dixi‑Car S.A. w Raszynie k. Warszawy.
Tak. Design poliftingowego Crosslanda jest dojrzalszy, przód wzorowano na nowej Mokce, która zbiera entuzjastyczne opinie. Zdarza się, że samochody tracą wizualnie na liftingu, chociaż intencja designerów była inna. Nie spotykamy się z takim zarzutem w przypadku Crosslanda - chwalimy się tym modelem w wersji po liftingu.
Doszła klimatyzacja. W poliftingowym Crosslandzie jest zawsze w standardzie; model awansował do wyższej ligii.
Doszedł napęd IntelliGrip - wreszcie jest napęd na piach, błoto, śnieg.
Tropów, dla kogo Opel wymyślił Crosslanda, trzeba szukać w nazwie modelu i na poniższym reklamowym zdjęciu, które było eksploatowane w latach 2019-2020 w kontekście akcesoriów i ofert serwisowych.
Model pierwotnie nazywał się 'Crossland X'; litera iks zniknęła z nazwy w trakcie liftingu. Zestawiany był w przekazie marketingowym z Mokką A i Grandlandem X. Na przedpremierowej grafice były ślady terenowych opon. Ewidentnie model z aspiracjami do jazdy poza utartymi szlakami, choć podkreśla się jego korzystną wycenę ("value for money"), w porównaniu z bardziej sportową Mokką i większym Grandlandem X.
Warto zauważyć wiek dziewczynki na zdjęciu - Crossland jest rodzin z mniejszymi dziećmi. Oddzielnym rynkiem docelowym są seniorzy, ze względu na wysoką pozycje za kierownicą, łatwiejsze wsiadanie niż do Astry.
Rodzina - klienci docelowi Crosslanda.
Wyprzedaż rocznika w Oplu tradycyjnie rozpoczynała się ok. 1 stycznia. Tak było w pierwszej dekadzie XXI wieku. W latach nastych wyprzedaż rozpoczynała się już jesienią, a nawet we wrześniu. Obecnie otoczenie zmieniło się na tyle, że można mówić o permanentnej wyprzedaży.
Jeśli jesteś zwolennikiem tezy 'Za wszelką cenę wyczekać do wyprzedaży rocznika', przejrzyj nasz poradnik 'Jak wyciągnąć z Wyprzedaży jak najwięcej dla siebie'. Pisaliśmy go w szczycie popularności klasycznych wyprzedaży rocznika.
Dlaczego obecnie wyprzedaż trwa cały rok? Pandemia, i jej przerwy produkcyjne, uwydatniły zjawiska, które tliły się już od jakiegoś czasu. Pełzające podwyżki cen nowych samochodów, powodowane zaostrzającymi się normami emisji i wyposażenia obowiązkowego samochodu, powodowały, że co zwinniejsi dealerzy rejestrowali nowe samochody na siebie zaraz po ich dotarciu z fabryki na przysalonowy plac, by zagwarantować sobie cenę i możliwość rejestracji samochodu o danym poziomie emisji. W tej sytuacji klient, który przybywał do salonu, miał do czynienia z wyprzedażą o każdej porze roku. Mógł co prawda wybrać samochód z cennika, ale znacznie atrakcyjniej cenowo prezentowała się oferta aut od ręki, nowych, bez przebiegu, ale już zarejestrowanych na dealera (dodatkowa korzyść - przerejestruj do 30 dni od zakupu).
Rozjechały się też promocje dealera z promocjami importera. Podczas, gdy np. na Crosslanda importer reklamował upust 6 000 zł, Dixi-Car mógł oferować dwa razy więcej. Nie dlatego, że salon tyle zarabia na samochodach. Narastająca interwencja UE i państwa na wielu frontach, doprowadza do sytuacji, które wcześniej nie były nawet przedmiotem rozważań na uniwersytetach ekonomicznych.
Akcesoria do Crosslanda w promocyjnych cenach!
Na fot. wnętrze salonu Dixi‑Car w Radomiu. Zapraszamy.
Zobacz też:
Update: marzec 2025
Kilka obserwacji szefa sprzedaży:
—Kończą się modele z 2024 roku. Duży wybór mamy jeszcze tylko wśród KGM SsangYong Torres i BAIC Beijing 5.
Wyczerpują się natomiast wśród samochodów z rocznika 2024 modele Tivoli, Korando i, co ciekawe, Beijing 7. Również Beijing 3 jest dostępny tylko z rocznika 2025, tu akutat cena mówi sama za siebie.
Dixi-Car drugim dealerem w Polsce!
01.2025
Dixi-Car drugim największym dealerem KGM - SsangYong - BAIC w Polsce. Mieszkańcy Warszawy i Mazowsza kupują nasze samochody. Ile? W 2024 roku tylko z naszego salonu wyjeżdżało po 20-50 sztuk miesięcznie. Marki motoryzacyjne nowe w Polsce. Ale czy tyle osób mogłoby się mylić?
Gwarancja 5 lat na auta z Chin i Korei to jedno. Jednak wybór człowiek podejmuje po dotknięciu samochodu w salonie i po jeździe próbnej. Były to w 2024 roku decyzje na 'Tak'.
W Warszawie jest już cztrech dealerów BAIC. W 2024 roku byliśmy Top 1 dealerem w stolicy. Jako pierwsi wchodziliśmy na Mazowszu w nasze marki. Słyszeliśmy od klientów, że "z wami przynajmniej jest o czym porozmawiać".
Stoimy na pudle - z wymagającym (bariera językowa), nowym w Polsce produktem. Który jednak możemy z czystym sumieniem polecić.