SsangYong Korando IV otrzymał maksymalną notę 5 gwiazdek w crash-teście Euro NCAP. Czwarta generacja Korando to ta oferowana obecnie w salonie. Dodatkowo na plus przemawia masa Korando - prawdopodobnie powyżej średniej masy samochodu osobowego na polskich drogach. Jak interpretować pięć gwiazdek w teście zderzeniowym?
SsangYong Korando IV otrzymał od Euro NCAP maksymalny wynik pięciu gwiazdek za bezpieczeństwo bierne.
Test zderzeniowy przeprowadzono w 2019 - roku premiery Korando czwartej generacji w europejskich salonach.
Test obejmuje wersje spalinowe Korando oraz elektryczne Korando e-Motion.
Euro NCAP zderza samochody o podobnej masie. Masa Korando benzynowego to 1430-1525 kg, w zależności od wersji. Jeśli więc w warunkach drogowych jadący Korando będzie uczestniczył w wypadku z samochodem lżejszym, np. o masie tylko 1000 kg, "szala bezpieczeństwa" może się tu przechylić na korzyść jadących koreańskim SUV-em.
Korando ma 7 air bagów (obecnie sprzedawane jako nowe). Solidny, dzisiejszy standard dla marek europejskich, koreańskich, japońskich. Korzystny deal, biorąc pod uwagę cenę zakupu nowego Korando.
Na zmodyfikowanej platformie Korando powstał SsangYong Torres, co również wróży temu modelowi wysoką notę za bezpieczenstwo.
Pięć gwiazdek Euro NCAP to "overdrive" w kwestii bezpieczeństwa. Kiedyś maksymalną oceną były cztery gwiazdki. Pięć gwiazdek uzyskane w 2019 roku może znaczyć więcej niż 5 gwiazdek z roku 2010 (wymagania EuroNCAP rosną).
POPROŚ O OFERTĘ
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe SsangYong KGM