Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Nowa Mokka MR2021: Kolory nadwozia i tapicerki

Nowa Mokka to też nowe podejście do kolorów. Bo w którym samochodzie mamy lakierowane felgi, w innym kolorze listwę wzdłuż linii dachu, półprzezroczysty Opel Vizor, czarny dach, grafitowe emblematy na tylnej klapie? W przypadku nowej Mokki nie tylko tłocznia zrobiła robotę, ale i lakiernie.

Próbnik lakierów wstawiliśmy na razie z niemieckiej strony Opla. Przełączaj się: Farben - lakiery nadwozia; Räder - felgi; Interieur - tapicerki.

 

Gama kolorów jest taka sama dla benzynowej Mokki i dla elektrycznej Mokki‑e. Bez dopłaty jest lakier metaliczny zielony Mamba - w poziomach wyposażenia Mokka, Edition, Elegance i Ultimate. W GS Line dopłaty nie wymaga lakier biały Jade. I samochód w tym kolorze pokazujemy na zdjęciach poniżej, wykonanych w salonie Opel Dixi‑Car w Radomiu.

Masz pytania? Dzwoń do Dixi-Car; nowe Mokki mamy na miejscu; pomożemy wybrać kolor. Zobacz też mini-poradnik lakierniczy na dole tej strony.

 

Opel Mokka salon, lakier biały, czarny dach

Czarny dach dostajesz w standardzie w Mokce z poziomami wyposażenia GS Line i Ultimate. Przy Mokce Edition i Elegance możesz czarny dach dokupić jako opcję. Czy lakierowany na czarno dach cieszy się powodzeniem wśród klientów? Z salonów Dixi-Car znaczny procent Crosslandów i Grandlandów wyjeżdża z czarnym dachem.

 

Lakierowane na czarno logo Opel i napis Mokka, tylna klapa

Wyrazisty SUV. Przed Mokką B, blitz Opla nie bywał lakierowany na czarno. Nazwa modelu nie bywała umieszczana centralnie na klapie bagażnika.

 

Kolor czerwony listwy w linii dachu, Opel Mokka GS Line

Czerwonego koloru listwa w linii dachu jest tylko w Mokce GS Line. Co ciekawe, pozostałe poziomy wyposażenia, włączając bazowy poziom 'Mokka', mają listwę w kolorze srebrnym.

 

Czarny Opel Vizor, przezroczysty

Czarny, ale do pewnego stopnia przezroczysty Opel Vizor - atrapa chłodnicy. Cecha samochodów elektrycznych, ale u Opla panel ten jest też w Mokce benzynowej, nie tylko w elektryku Mokka‑e.

 

Prześwit Opel Mokka 2021, czarne elementy ochronne spodu, podwozia

Pojawiają się pytania klientów o prześwit nowej Mokki. Z żabiej perspektywy widać, że prześwit jest większy niż w samochodach osobowych. Ale, co ważniejsze, spód nadwozia jest cały chroniony elastycznymi elementami z tworzyw - dobrze dla terenówki.

 

 

Lakier bazowy - metalik - perła. Czym się różnią?

Lakierowanie samochód Opel ADAM, kolor czerwony

Nakładanie pierwszej warstwy lakieru (bazy) na karoserię Opla ADAMa w fabryce w Eisenach.

W Oplach mamy trzy rodzaje lakieru:

  • Lakier akrylowy - biały, granatowy, czerwony, zwany też "bazowym"
  • Lakier metaliczny - z domieszką sproszkowanego aluminium. Metalik błyszczy się jak polerowany metal
  • Lakier perłowy - z domieszką miki, czyli minerału górskiego o zdolnościach pryzmatu (rozczepiania światła na pasma barw)

(W niektórych modelach Opla jest jeszcze dostępny lakier brylantowy. Tzw. brilliant to rodzina lakierów, do których dodawane są transparentne koncentraty w celu uzyskania głębi koloru. Lakier taki wydaje się bardziej żywy, pełny. Patrząc na niego mamy wrażenie jakby był świeżo położony. Lakier brylantowy to z'upgrade'owany akryl. W niektórych modelach brylantowy kolor wymaga dopłaty - zwykle mniejszej niż metaliki. W innych - jest bez dopłaty.).

Lakiery te tak bardzo się nie różnią, jak to się niektórym wydaje i jakby wynikało z ceny (w Oplach lakier akrylowy najczęściej nie wymaga dopłaty, a metaliki i perłowe bywają płatne). Różnica sprowadza się do efektu wizualnego. Trwałość (odporność na zarysowania) jest - w przypadku osobowych Opli taka sama dla wszystkich trzech rodzajów lakieru. Bo zarówno lakier akrylowy, jak i metalik, jak i perłowy są dwuwarstwowe, czyli mają warstwę koloru (baza) i na to lakier bezbarwny, który zabezpiecza bazę i nadaje połysk.

Wyjątek: Lakier perłowy może być też trójwarstwowy. Stosuje się ten zabieg w celu uzyskania wyjątkowej głębi koloru. Na warstwę bazy z dodatkiem perły kładzie się lakier bezbarwny z perłą, a na to kolejną warstwę bezbarwnego. W Oplach lakierem trójwarstwowym perłowym jest India Orange, pomarańczowy.)

 

Skąd się wzięło przeświadczenie niektórych klientów, że lakier niemetalizowany jest mniej trwały?

  1. Kiedyś lakiery akrylowe były jednowarstwowe. W obecnych czasach nie stosuje się praktycznie w samochodach lakierów akrylowych jednowarstwowych, tylko dwuwarstwowe (z warstwą bezbarwną).
  2. Mylenie "lakieru bazowego" z "bazą". "Baza" to termin używany w warsztatach lakierniczych i oznacza warstwę koloru (na którą najczęściej kładzie się drugą warstwę - lakier bezbarwny). Z kolei "lakier bazowy" to pojęcie wymyślone przez działy marketingu producentów samochodów na określenie dwuwarstwowego pokrycia lakierniczego nie wymagającego dopłaty... Lepszej nazwy "lakieru bazowego" dorobili się Niemcy - tam ten typ lakieru jest określany jako "Uni".
  3. W samochodach dostawczych lakier akrylowy rzeczywiście bywa cieńszy i słabszy. Natomiast podkreślmy jeszcze raz, że w osobowych Oplach tzw. lakier bazowy, czyli akrylowy jest dwuwarstwowy (tak samo jak metaliki i perłowe) i przez to tak samo trwały jak metalik czy perła.

 

Jaka jest różnica między metalikiem a perłą?

Nasz specjalista ds. napraw blacharskich tłumaczy:

Lakier perłowy mieni się całą paletą barw, w słońcu wręcz skrzy na wiele kolorów. Patrząc na niego widać wręcz głębię. W mojej ocenie lakier perłowy daje ciekawszy efekt wizualny niż metalik, który błyszczy się jak polerowany metal.

 

Porównanie lakierów Opla: akrylowy, metalizowany, perłowy, perła trzy warstwy, brylantowy

Porównanie typów lakierów Opla: od lewej trzy dominujące typy, tzn. akrylowy, metaliczny i perłowy. Perłowy trójwarstwowy i brylantowy są stosunkowo rzadsze. Rysunek poglądowy - najlepiej się porównuje lakiery na samochodzie, w środku dnia, przy wysokich chmurach, tzn. dzień jasny, ale brak bezpośrednich promieni słońca padających na karoserię. Ew. można wyjść z próbnikiem z salonu. Zapraszamy.

 

Poradnik jak wybrać kolor samochodu

 

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

SsangYong Tivoli Joy + Comfort 1.5 Turbo 163KM MT6 2WD

SsangYong Tivoli Joy + Comfort 1.5 Turbo 163KM MT6 2WD

benzyna, skrzynia manualna, kolor Grand White, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 89900  zł cena brutto

Rata od  933 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Tivoli Joy + Comfort 1.5 Turbo 163KM AT6 2WD

SsangYong Tivoli Joy + Comfort 1.5 Turbo 163KM AT6 2WD

benzyna, skrzynia manualna, kolor Iron Metal, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 99900  zł cena brutto

Rata od  959 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Tivoli 1.5 Turbo 163 KM 6AT JOY

SsangYong Tivoli 1.5 Turbo 163 KM 6AT JOY

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Latte Greige, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 100900  zł   104300 zł

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

 

 

Nowa Mokka już jest w Dixi‑Car!

Nowa Mokka dojechała do Dixi‑Car! Można się już przejechać nową Mokką 2022 w Dixi‑Car Raszyn/Warszawa i Radom. I zamówić samochód dla siebie.

Mokki demonstracyjne Dixi‑Car są z poziomem wyposażenia GS Line, silnikiem 1.2 Turbo 130KM i automatyczną, 8‑biegową skrzynią biegów. W Raszynie mamy też elektryczną Mokkę‑e.

Umów jazdę próbną

Przyjmujemy zamówienia. Zobacz Mokki dostępne od ręki.

 

Salon Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 4

 

 

Więcej o Mokce

 

 

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, nauczyciel, taksówkarz - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie

08.2023

Opinia liczba zamówień SsangYong Torres, tablica rejestracyjna WN

Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali

– pisze na:Temat, 24.07.2023.

 

Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.

– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.

 

Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.

– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.

 

Zobacz opinie



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

BAIC Beijing 5 cena