Nowa Mokka to też nowe podejście do kolorów. Bo w którym samochodzie mamy lakierowane felgi, w innym kolorze listwę wzdłuż linii dachu, półprzezroczysty Opel Vizor, czarny dach, grafitowe emblematy na tylnej klapie? W przypadku nowej Mokki nie tylko tłocznia zrobiła robotę, ale i lakiernie.
Próbnik lakierów wstawiliśmy na razie z niemieckiej strony Opla. Przełączaj się: Farben - lakiery nadwozia; Räder - felgi; Interieur - tapicerki.
Gama kolorów jest taka sama dla benzynowej Mokki i dla elektrycznej Mokki‑e. Bez dopłaty jest lakier metaliczny zielony Mamba - w poziomach wyposażenia Mokka, Edition, Elegance i Ultimate. W GS Line dopłaty nie wymaga lakier biały Jade. I samochód w tym kolorze pokazujemy na zdjęciach poniżej, wykonanych w salonie Opel Dixi‑Car w Radomiu.
Masz pytania? Dzwoń do Dixi-Car; nowe Mokki mamy na miejscu; pomożemy wybrać kolor. Zobacz też mini-poradnik lakierniczy na dole tej strony.
Czarny dach dostajesz w standardzie w Mokce z poziomami wyposażenia GS Line i Ultimate. Przy Mokce Edition i Elegance możesz czarny dach dokupić jako opcję. Czy lakierowany na czarno dach cieszy się powodzeniem wśród klientów? Z salonów Dixi-Car znaczny procent Crosslandów i Grandlandów wyjeżdża z czarnym dachem.
Wyrazisty SUV. Przed Mokką B, blitz Opla nie bywał lakierowany na czarno. Nazwa modelu nie bywała umieszczana centralnie na klapie bagażnika.
Czerwonego koloru listwa w linii dachu jest tylko w Mokce GS Line. Co ciekawe, pozostałe poziomy wyposażenia, włączając bazowy poziom 'Mokka', mają listwę w kolorze srebrnym.
Czarny, ale do pewnego stopnia przezroczysty Opel Vizor - atrapa chłodnicy. Cecha samochodów elektrycznych, ale u Opla panel ten jest też w Mokce benzynowej, nie tylko w elektryku Mokka‑e.
Pojawiają się pytania klientów o prześwit nowej Mokki. Z żabiej perspektywy widać, że prześwit jest większy niż w samochodach osobowych. Ale, co ważniejsze, spód nadwozia jest cały chroniony elastycznymi elementami z tworzyw - dobrze dla terenówki.
W Oplach mamy trzy rodzaje lakieru:
(W niektórych modelach Opla jest jeszcze dostępny lakier brylantowy. Tzw. brilliant to rodzina lakierów, do których dodawane są transparentne koncentraty w celu uzyskania głębi koloru. Lakier taki wydaje się bardziej żywy, pełny. Patrząc na niego mamy wrażenie jakby był świeżo położony. Lakier brylantowy to z'upgrade'owany akryl. W niektórych modelach brylantowy kolor wymaga dopłaty - zwykle mniejszej niż metaliki. W innych - jest bez dopłaty.).
Lakiery te tak bardzo się nie różnią, jak to się niektórym wydaje i jakby wynikało z ceny (w Oplach lakier akrylowy najczęściej nie wymaga dopłaty, a metaliki i perłowe bywają płatne). Różnica sprowadza się do efektu wizualnego. Trwałość (odporność na zarysowania) jest - w przypadku osobowych Opli taka sama dla wszystkich trzech rodzajów lakieru. Bo zarówno lakier akrylowy, jak i metalik, jak i perłowy są dwuwarstwowe, czyli mają warstwę koloru (baza) i na to lakier bezbarwny, który zabezpiecza bazę i nadaje połysk.
Wyjątek: Lakier perłowy może być też trójwarstwowy. Stosuje się ten zabieg w celu uzyskania wyjątkowej głębi koloru. Na warstwę bazy z dodatkiem perły kładzie się lakier bezbarwny z perłą, a na to kolejną warstwę bezbarwnego. W Oplach lakierem trójwarstwowym perłowym jest India Orange, pomarańczowy.)
Skąd się wzięło przeświadczenie niektórych klientów, że lakier niemetalizowany jest mniej trwały?
Nasz specjalista ds. napraw blacharskich tłumaczy:
Lakier perłowy mieni się całą paletą barw, w słońcu wręcz skrzy na wiele kolorów. Patrząc na niego widać wręcz głębię. W mojej ocenie lakier perłowy daje ciekawszy efekt wizualny niż metalik, który błyszczy się jak polerowany metal.
Porównanie typów lakierów Opla: od lewej trzy dominujące typy, tzn. akrylowy, metaliczny i perłowy. Perłowy trójwarstwowy i brylantowy są stosunkowo rzadsze. Rysunek poglądowy - najlepiej się porównuje lakiery na samochodzie, w środku dnia, przy wysokich chmurach, tzn. dzień jasny, ale brak bezpośrednich promieni słońca padających na karoserię. Ew. można wyjść z próbnikiem z salonu. Zapraszamy.
Poradnik jak wybrać kolor samochodu
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Rata od 933 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Rata od 959 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Nowa Mokka już jest w Dixi‑Car!
Nowa Mokka dojechała do Dixi‑Car! Można się już przejechać nową Mokką 2022 w Dixi‑Car Raszyn/Warszawa i Radom. I zamówić samochód dla siebie.
Mokki demonstracyjne Dixi‑Car są z poziomem wyposażenia GS Line, silnikiem 1.2 Turbo 130KM i automatyczną, 8‑biegową skrzynią biegów. W Raszynie mamy też elektryczną Mokkę‑e.
Przyjmujemy zamówienia. Zobacz Mokki dostępne od ręki.
Salon Warszawa / Raszyn
(22) 716 30 20 wew. 4
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!