Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Nowa Mokka MR2021: Kolory nadwozia i tapicerki

Nowa Mokka to też nowe podejście do kolorów. Bo w którym samochodzie mamy lakierowane felgi, w innym kolorze listwę wzdłuż linii dachu, półprzezroczysty Opel Vizor, czarny dach, grafitowe emblematy na tylnej klapie? W przypadku nowej Mokki nie tylko tłocznia zrobiła robotę, ale i lakiernie.

Próbnik lakierów wstawiliśmy na razie z niemieckiej strony Opla. Przełączaj się: Farben - lakiery nadwozia; Räder - felgi; Interieur - tapicerki.

 

Gama kolorów jest taka sama dla benzynowej Mokki i dla elektrycznej Mokki‑e. Bez dopłaty jest lakier metaliczny zielony Mamba - w poziomach wyposażenia Mokka, Edition, Elegance i Ultimate. W GS Line dopłaty nie wymaga lakier biały Jade. I samochód w tym kolorze pokazujemy na zdjęciach poniżej, wykonanych w salonie Opel Dixi‑Car w Radomiu.

Masz pytania? Dzwoń do Dixi-Car; nowe Mokki mamy na miejscu; pomożemy wybrać kolor. Zobacz też mini-poradnik lakierniczy na dole tej strony.

 

Opel Mokka salon, lakier biały, czarny dach

Czarny dach dostajesz w standardzie w Mokce z poziomami wyposażenia GS Line i Ultimate. Przy Mokce Edition i Elegance możesz czarny dach dokupić jako opcję. Czy lakierowany na czarno dach cieszy się powodzeniem wśród klientów? Z salonów Dixi-Car znaczny procent Crosslandów i Grandlandów wyjeżdża z czarnym dachem.

 

Lakierowane na czarno logo Opel i napis Mokka, tylna klapa

Wyrazisty SUV. Przed Mokką B, blitz Opla nie bywał lakierowany na czarno. Nazwa modelu nie bywała umieszczana centralnie na klapie bagażnika.

 

Kolor czerwony listwy w linii dachu, Opel Mokka GS Line

Czerwonego koloru listwa w linii dachu jest tylko w Mokce GS Line. Co ciekawe, pozostałe poziomy wyposażenia, włączając bazowy poziom 'Mokka', mają listwę w kolorze srebrnym.

 

Czarny Opel Vizor, przezroczysty

Czarny, ale do pewnego stopnia przezroczysty Opel Vizor - atrapa chłodnicy. Cecha samochodów elektrycznych, ale u Opla panel ten jest też w Mokce benzynowej, nie tylko w elektryku Mokka‑e.

 

Prześwit Opel Mokka 2021, czarne elementy ochronne spodu, podwozia

Pojawiają się pytania klientów o prześwit nowej Mokki. Z żabiej perspektywy widać, że prześwit jest większy niż w samochodach osobowych. Ale, co ważniejsze, spód nadwozia jest cały chroniony elastycznymi elementami z tworzyw - dobrze dla terenówki.

 

 

Lakier bazowy - metalik - perła. Czym się różnią?

Lakierowanie samochód Opel ADAM, kolor czerwony

Nakładanie pierwszej warstwy lakieru (bazy) na karoserię Opla ADAMa w fabryce w Eisenach.

W Oplach mamy trzy rodzaje lakieru:

  • Lakier akrylowy - biały, granatowy, czerwony, zwany też "bazowym"
  • Lakier metaliczny - z domieszką sproszkowanego aluminium. Metalik błyszczy się jak polerowany metal
  • Lakier perłowy - z domieszką miki, czyli minerału górskiego o zdolnościach pryzmatu (rozczepiania światła na pasma barw)

(W niektórych modelach Opla jest jeszcze dostępny lakier brylantowy. Tzw. brilliant to rodzina lakierów, do których dodawane są transparentne koncentraty w celu uzyskania głębi koloru. Lakier taki wydaje się bardziej żywy, pełny. Patrząc na niego mamy wrażenie jakby był świeżo położony. Lakier brylantowy to z'upgrade'owany akryl. W niektórych modelach brylantowy kolor wymaga dopłaty - zwykle mniejszej niż metaliki. W innych - jest bez dopłaty.).

Lakiery te tak bardzo się nie różnią, jak to się niektórym wydaje i jakby wynikało z ceny (w Oplach lakier akrylowy najczęściej nie wymaga dopłaty, a metaliki i perłowe bywają płatne). Różnica sprowadza się do efektu wizualnego. Trwałość (odporność na zarysowania) jest - w przypadku osobowych Opli taka sama dla wszystkich trzech rodzajów lakieru. Bo zarówno lakier akrylowy, jak i metalik, jak i perłowy są dwuwarstwowe, czyli mają warstwę koloru (baza) i na to lakier bezbarwny, który zabezpiecza bazę i nadaje połysk.

Wyjątek: Lakier perłowy może być też trójwarstwowy. Stosuje się ten zabieg w celu uzyskania wyjątkowej głębi koloru. Na warstwę bazy z dodatkiem perły kładzie się lakier bezbarwny z perłą, a na to kolejną warstwę bezbarwnego. W Oplach lakierem trójwarstwowym perłowym jest India Orange, pomarańczowy.)

 

Skąd się wzięło przeświadczenie niektórych klientów, że lakier niemetalizowany jest mniej trwały?

  1. Kiedyś lakiery akrylowe były jednowarstwowe. W obecnych czasach nie stosuje się praktycznie w samochodach lakierów akrylowych jednowarstwowych, tylko dwuwarstwowe (z warstwą bezbarwną).
  2. Mylenie "lakieru bazowego" z "bazą". "Baza" to termin używany w warsztatach lakierniczych i oznacza warstwę koloru (na którą najczęściej kładzie się drugą warstwę - lakier bezbarwny). Z kolei "lakier bazowy" to pojęcie wymyślone przez działy marketingu producentów samochodów na określenie dwuwarstwowego pokrycia lakierniczego nie wymagającego dopłaty... Lepszej nazwy "lakieru bazowego" dorobili się Niemcy - tam ten typ lakieru jest określany jako "Uni".
  3. W samochodach dostawczych lakier akrylowy rzeczywiście bywa cieńszy i słabszy. Natomiast podkreślmy jeszcze raz, że w osobowych Oplach tzw. lakier bazowy, czyli akrylowy jest dwuwarstwowy (tak samo jak metaliki i perłowe) i przez to tak samo trwały jak metalik czy perła.

 

Jaka jest różnica między metalikiem a perłą?

Nasz specjalista ds. napraw blacharskich tłumaczy:

Lakier perłowy mieni się całą paletą barw, w słońcu wręcz skrzy na wiele kolorów. Patrząc na niego widać wręcz głębię. W mojej ocenie lakier perłowy daje ciekawszy efekt wizualny niż metalik, który błyszczy się jak polerowany metal.

 

Porównanie lakierów Opla: akrylowy, metalizowany, perłowy, perła trzy warstwy, brylantowy

Porównanie typów lakierów Opla: od lewej trzy dominujące typy, tzn. akrylowy, metaliczny i perłowy. Perłowy trójwarstwowy i brylantowy są stosunkowo rzadsze. Rysunek poglądowy - najlepiej się porównuje lakiery na samochodzie, w środku dnia, przy wysokich chmurach, tzn. dzień jasny, ale brak bezpośrednich promieni słońca padających na karoserię. Ew. można wyjść z próbnikiem z salonu. Zapraszamy.

 

Poradnik jak wybrać kolor samochodu

 

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

SsangYong Tivoli Crystal 1.5 163KM MT6

SsangYong Tivoli Crystal 1.5 163KM MT6

benzyna, skrzynia manualna, kolor Dandy Blue, '2023

Cena 90 890  zł

Rata od  918 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Tivoli Joy 1.5 163KM MT6 2WD

SsangYong Tivoli Joy 1.5 163KM MT6 2WD

benzyna, skrzynia manualna, kolor Grand White, '2023

Cena 92 400  zł

Rata od  933 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Tivoli Joy 1.5 163KM MT6 2WD

SsangYong Tivoli Joy 1.5 163KM MT6 2WD

benzyna, skrzynia manualna, kolor Grand White, '2023

Cena 92 400  zł

Rata od  933 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

 

 

Nowa Mokka już jest w Dixi‑Car!

Nowa Mokka dojechała do Dixi‑Car! Można się już przejechać nową Mokką 2022 w Dixi‑Car Raszyn/Warszawa i Radom. I zamówić samochód dla siebie.

Mokki demonstracyjne Dixi‑Car są z poziomem wyposażenia GS Line, silnikiem 1.2 Turbo 130KM i automatyczną, 8‑biegową skrzynią biegów. W Raszynie mamy też elektryczną Mokkę‑e.

Umów jazdę próbną

Przyjmujemy zamówienia. Zobacz Mokki dostępne od ręki.

 

Salon Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 4

 

 

Więcej o Mokce

 

 

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, nauczyciel, taksówkarz - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to!

02.2023

SUVy i crossovery SsangYong. Made in Korea. 5 lat gwarancji

48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to! SsangYong to najstarszy producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Na wyprzedaży rocznika 2023 rabat do 25 000 zł.

I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.

Trzecia duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w SUV-ach i crossoverach. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.

SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Torresa - 10 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).

Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowa marka BAIC. Jak wymawiać? Ruszyła sprzedaż w Salonie Warszawa