Warszawa (22) 716 30 20
Radom (48) 360 98 26
Opel Mokka drugiej generacji - produkcja od 2020 r., na fot. wersja z napędem benzynowym.
Publikację danych technicznych Opla Mokka B producent otwiera następującym komunikatem: ideal for the urban jungle as well as the wide open spaces of the Autobahn. Mokka jest więc SUV‑em uniwersalnym - do miasta i na autostradę - poniżej osiągi i wymiary nowej Mokki - z silnikami benzynowymi, Diesla i napędem elektrycznym.
Mokka B jest o ok. 120 kg lżejsza niż Mokka A. Druga generacja Mokki mniej pali i zwinniej się prowadzi. Poprawiono przy tym sztywność nadwozia (!).
1 Wymiar dla wersji elektrycznej, Mokka-e.
Mokka benz./diesel | Mokka-e elektryk | ||
---|---|---|---|
Wersje nadwoziowe | 5-drzwiowy SUV | ||
Platforma podwoziowa | CMP (pozwalająca na napęd spalinowy i bateryjny). Jest to nowa wersja platformy CMP, w porównaniu z tą zastosowaną w modelach, które miały premiery do 2019 r. włącznie. |
||
Wymiary nadwozia | Długość | 4151 mm | |
Wysokość | 1534 mm | ||
Szerokość ze złożonymi/rozłożonymi lusterkami | 1791 / 1987 mm | ||
Rozstaw osi | 2557 mm | 2561 mm | |
Rozstaw kół przód/tył | 1548/1548 mm | 1548/1545 mm | |
Bagażnik | Pojemność bez składania siedzeń | 350 l | 310 l |
Długość podłogi bez składania siedzeń | 667 mm | ||
Pojemność po złożeniu siedzeń (do dachu) | 1105 l | 1060 l | |
Długość podłogi przy złożonym oparciu kanapy | 1418 mm | ||
Szerokość między nadkolami | 1021 mm | ||
Wysokość bagażnika między jego podłogą a półką | 780 mm | ||
Wysokość progu załadunku nad ziemią | 760 mm | ||
Wysokość otworu drzwiowego | 618 mm | ||
Masy | Masa własna | 1270-1295 kg | 1598 kg |
Dopuszczalna masa całkowita (w zależności od wersji) | 1700-1750 kg | 2015 kg | |
Ładowność (w zależności od wersji) | 430-455 kg | 417 kg |
Porównaj z Mokką pierwszej generacji
Opona 215/55R18 na czarnej alufeldze, charakterystycznej dla sportowego poziomu wyposażenia GS Line.
Pojemność zbiornika paliwa:
Średnica zawracania między ścianami: 11,08 m
Rozmiary opon: 215/65R16 ● 215/60R17 ● 215/55R18
Masa przyczepy: w tabelach z silnikami • maks. nacisk na hak holowniczy 55 kg • Jaka kategoria prawa jazdy z przyczepą?
Obciążenie dachu: 70 kg
1.2 Turbo 100KM |
1.2 Turbo 130KM |
1.2 Turbo 130KM |
|
---|---|---|---|
norma emisji | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
pojemność (cm3) | 1199 | 1199 | 1199 |
skrzynia biegów | 6-bieg. manualna | 6-bieg. manual. | 8-bieg. automat technologia Quickshift - szybka automatyczna zmiana biegów; w standardzie również łopatki na kierownicy, jeśli chciałbyś zmieniać biegi manualnie. |
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) |
74/100/5000 | 96/130/5500 | 96/130/5500 |
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) |
205/1750 | 230/1750 | 230/1750 |
prędkość maksymalna (km/h) |
188 | 202 | 200 |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 10,6 | 9,1 | 9,2 |
spalanie, cykl mieszany (l/100 km) wg WLTP | 5,7-5,5 | 5,6-5,5 | 6,0-5,9 |
spalanie trasa/miasto/średnio (l/100 km) wg NEDC |
4,1–4,0/5,6–5,5/4,6 | 4,1–4,0/5,4–5,3/4,6–4,5 | 4,3/6,0–5,9/4,9 |
emisja CO2 (g/km) wg WLTP | 128-124 | 126-123 | 135-133 |
emisja CO2 (g/km) wg NEDC | 106-104 | 104-102 | 113-111 |
Maks. masa holowanej przyczepy | |||
bez hamulca | 620 kg | 620 kg | 640 kg |
z hamulcem, nachylenie 12% | 1200 kg | 1200 kg | 1200 kg |
1.5 CDTi 110KM |
|
---|---|
norma emisji | Euro 6d W jednym, kompaktowym module, blisko silnika, zgrupowano: pasywny katalizator/absorber tlenków azotu NOx, wtryskiwacz AdBlue, katalizator SCR i filtr DPF. Absorber NOx działa nawet przy zimnym silniku, zanim załączy się katalizator SCR. |
pojemność (cm3) | 1499 |
czy wtrysk bezpośredni paliwa? | tak |
skrzynia biegów | 6-bieg. manualna |
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) | 81/110/3500 |
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) | 250/1750 |
prędkość maksymalna (km/h) | 190 |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 10,8 |
spalanie, cykl mieszany (l/100 km) wg WLTP | 4,5-4,3 |
spalanie trasa/miasto/średnio (l/100 km) wg NEDC |
3,4/4,4/3,8 |
emisja CO2 (g/km) wg WLTP | 117-114 |
emisja CO2 (g/km) wg NEDC | 100-99 |
Maks. masa holowanej przyczepy | |
bez hamulca | 640 kg |
z hamulcem, nachylenie 12% | 1200 kg |
Silnik | moc | 100 kW/136 KM |
---|---|---|
Maks. moment obrotowy | 260 Nm dostępne przy ruszaniu samochodem z miejsca | |
konstrukcja | Silnik elektryczny z automatycznym reduktorem; BEV - Battery Electric Vehicle (czyli napęd czysto bateryjny; nie jest to hybryda, czyli nie ma silnika spalinowego) | |
Akumulatory i ładowanie | pojemność | 50 kWh |
konstrukcja | 216 ogniw (125Ah): 18 modułów po 12 ogniw | |
czas ładowania | - 5 godz. 15 min. do 100% z wall-boksu 3-fazowego (prąd zmienny) 11kW (w domowym garażu) - 28 godz. do 100% ze standardowego gniazdka 1,8kW (w domu) - ok. 30 min (do 80% pojemności baterii) ze stacji ładowania prądem stałym o mocy 100kW |
|
cechy baterii | sprawdzanie stanu naładowania przez aplikację myOpel; 8-letnia gwarancja na zespół akumulatorów | |
Osiągi samochodu | prędkość maks. | 150 km/h |
przyspieszenie 0-100 km/h | 9,0 s | |
zasięg | 324-318 km wg WLTP | |
możliwość zwiększenia zasięgu? | Tak, jeśli jeździmy w trybie Eco. Podany zasięg dotyczy trybu Normal. Jest również tryb Sport. | |
Zapotrzebowanie na energię wg WLTP | 17,8-17,4 kWh/100 km |
OFERTA DNIA
OPEL Tychy i Gliwice: miękka hybryda i produkcja dostawczych 2021-2022
11.2020
Polskie fabryki Opla w Tychach i Gliwicach odpowiadają za trzon oferty Opla - produkują najpopularnieszy model w gamie - Opla Astrę V. Od września 2020 r. Tychy pracują na trzecią zmianę, ale naprawdę ciekawie dla polskiego klienta zapowiadają się lata 2021-2022.
Fabryka Opla w Gliwicach.
Fabryka w Tychach przygotowuje produkcję miękkiej hybrydy. W popularnych modelach osobowych Opla będzie dostępne wspomaganie jazdy prądem. Układ składa się z maszyny elektrycznej 48V (zastępującej alternator) i dodatkowego akumulatora 48V. Zaletą jest atrakcyjna cena takiego "elektryka". Miękka hybryda będzie opcją dostępną do popularnych silników benzynowych. Obecnie napęd elektryczny miękkiej hybrydy wspomaga przyspieszanie oraz pozwala "żeglować" na silniku elektrycznym (gdy zdejmujemy nogę z gazu). Docelowo miękkimi hybrydami będzie można jeździć w trybie zeroemisyjnym na określonym dystansie. Miękka hybryda nie wymaga ładowania - jest to więc rozwiązanie dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych.
Fabryka w Gliwicach - trwają przygotowania do produkcji dużych samochodów dostawczych OPEL w Polsce. Prace budowlane są na zaawansowanym, końcowym, etapie. Rozpoczął się montaż technologii, maszyn i urządzeń. Dzięki temu od połowy 2022 r. poprawi się dostępność Opli Movano w polskich salonach. Skróci się czas oczekiwania, gdy zamawiasz Movano do produkcji.