Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Kolory nadwozia KARL

 

 

KARL występuje w tradycyjnych kolorach (biały, szarości), jak i zielonym, fioletowym, które w innych modelach uchodziłyby za lakiery "dla odważnych". W miejskim KARLu są na miejscu; ciekawy jest też czerwony, wymagający symbolicznej dopłaty (w porównaniu do metalików).

 

 

Kolor bazowy

Biały Opel Karl

Kolor biały (Schnee - śniegowy) - Opel KARL - kolor bez dopłaty!

 

 

Kolor tzw. specjalny

Opel Karl kolor czerwony

Kolor Czerwony Mohn (makowy). "Specjalny" - czytaj: za niewielką dopłatą.

 

 

Kolory metalik

Zielony metalik Opel KARL

Barwa nadwozia zielona Kiwi - lakier metalizowany

 

Fioletowy metalik Mystic Opel KARL

Fioletowy metalik, tzw. Mystic - ewidentnie dla płci pięknej.

 

Szary tytanowy metalik, Urban

Tytanowy metalik - czy nie najbardziej uniwersalny i pasujący na jedyny samochód w rodzinie? W nomenklaturze Opla kolor nazywa się "Urban Titanium".

 

Czarny Opel Karl, Carbon

Lakier czarny grafitowy metalizowany, Carbon.

 

Kolor nadwozia jasno niebieski Ray

Opel KARL w kolorze jasoniebieskim metalik, Ray.

 

Opel KARL niebieski Sparkling

Niebieski Sparkling - metalizowany. I ładny.

 

Opel Karl srebrny Sovereign

Lakier srebrny metalic Sovereign - praktyczny, bo "niebrudzący się".

 

Opel Karl metalik kremowy

Lakier beżowy metalic Creamy - praktyczny, bo "niebrudzący się".

 

Lakier bazowy - metalik - perła. Czym się różnią?

Lakierowanie samochód Opel ADAM, kolor czerwony

Nakładanie pierwszej warstwy lakieru (bazy) na karoserię Opla ADAMa w fabryce w Eisenach.

W Oplach mamy trzy rodzaje lakieru:

  • Lakier akrylowy - biały, granatowy, czerwony, zwany też "bazowym"
  • Lakier metaliczny - z domieszką sproszkowanego aluminium. Metalik błyszczy się jak polerowany metal
  • Lakier perłowy - z domieszką miki, czyli minerału górskiego o zdolnościach pryzmatu (rozczepiania światła na pasma barw)

(W niektórych modelach Opla jest jeszcze dostępny lakier brylantowy. Tzw. brilliant to rodzina lakierów, do których dodawane są transparentne koncentraty w celu uzyskania głębi koloru. Lakier taki wydaje się bardziej żywy, pełny. Patrząc na niego mamy wrażenie jakby był świeżo położony. Lakier brylantowy to z'upgrade'owany akryl. W niektórych modelach brylantowy kolor wymaga dopłaty - zwykle mniejszej niż metaliki. W innych - jest bez dopłaty.).

Lakiery te tak bardzo się nie różnią, jak to się niektórym wydaje i jakby wynikało z ceny (w Oplach lakier akrylowy najczęściej nie wymaga dopłaty, a metaliki i perłowe bywają płatne). Różnica sprowadza się do efektu wizualnego. Trwałość (odporność na zarysowania) jest - w przypadku osobowych Opli taka sama dla wszystkich trzech rodzajów lakieru. Bo zarówno lakier akrylowy, jak i metalik, jak i perłowy są dwuwarstwowe, czyli mają warstwę koloru (baza) i na to lakier bezbarwny, który zabezpiecza bazę i nadaje połysk.

Wyjątek: Lakier perłowy może być też trójwarstwowy. Stosuje się ten zabieg w celu uzyskania wyjątkowej głębi koloru. Na warstwę bazy z dodatkiem perły kładzie się lakier bezbarwny z perłą, a na to kolejną warstwę bezbarwnego. W Oplach lakierem trójwarstwowym perłowym jest India Orange, pomarańczowy.)

 

Skąd się wzięło fałszywe przeświadczenie niektórych klientów, że lakier niemetalizowany jest mniej trwały?

  1. Kiedyś lakiery akrylowe były jednowarstwowe. W obecnych czasach nie stosuje się praktycznie w samochodach lakierów akrylowych jednowarstwowych, tylko dwuwarstwowe (z warstwą bezbarwną).
  2. Mylenie "lakieru bazowego" z "bazą". "Baza" to termin używany w warsztatach lakierniczych i oznacza warstwę koloru (na którą najczęściej kładzie się drugą warstwę - lakier bezbarwny). Z kolei "lakier bazowy" to pojęcie wymyślone przez działy marketingu producentów samochodów na określenie dwuwarstwowego pokrycia lakierniczego nie wymagającego dopłaty... Lepszej nazwy "lakieru bazowego" dorobili się Niemcy - tam ten typ lakieru jest określany jako "Uni".
  3. W samochodach dostawczych lakier akrylowy rzeczywiście bywa cieńszy i słabszy. Natomiast podkreślmy jeszcze raz, że w osobowych Oplach tzw. lakier bazowy, czyli akrylowy jest dwuwarstwowy (tak samo jak metaliki i perłowe) i przez to tak samo trwały jak metalik czy perła.

 

Jaka jest różnica między metalikiem a perłą?

Nasz specjalista ds. napraw blacharskich tłumaczy:

Lakier perłowy mieni się całą paletą barw, w słońcu wręcz skrzy na wiele kolorów. Patrząc na niego widać wręcz głębię. W mojej ocenie lakier perłowy daje ciekawszy efekt wizualny niż metalik, który błyszczy się jak polerowany metal.

 

Porównanie lakierów Opla: akrylowy, metalizowany, perłowy, perła trzy warstwy, brylantowy

Porównanie typów lakierów Opla: od lewej trzy dominujące typy, tzn. akrylowy, metaliczny i perłowy. Perłowy trójwarstwowy i brylantowy są stosunkowo rzadsze. Rysunek poglądowy - najlepiej się porównuje lakiery na samochodzie, w środku dnia, przy wysokich chmurach, tzn. dzień jasny, ale brak bezpośrednich promieni słońca padających na karoserię. Ew. można wyjść z próbnikiem z salonu. Zapraszamy.

 

Zobacz też:

Poradnik jak wybrać kolor samochodu

 

 

 

 

 

 

Wypełnij formularz, a dostaniesz ofertę na nowy samochód z dobrą ceną! Lub zadzwoń!

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Mam już Opla (lub ma ktoś z rodziny, lub ma moja firma)
Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, taksówkarz, niepełnosprawny - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Dixi-Car w TOP 5 dealerów Opla w Polsce!

03.2019

Flagi Opel

Ponad 1600 nowych samochodów Opel, osobowychdostawczych, wyjechało z naszych salonów w 2018 r. - jesteśmy wśród pięciu największych dealerów Opla w Polsce. Wśród mazowieckich dealerów jesteśmy drudzy! A pierwsi w sprzedaży aut dostawczych na Mazowszu. W 2018 Dixi‑Car zanotował też 70% wzrost sprzedaży nowych Opli do flot!

Czy rok 2019 przyniesie salonom Dixi-Car pierwsze lub drugie miejsce w Polsce? W 2018 r. klienci serwisów Opel Dixi-Car ocenili swoją satysfakcję po serwisie o 3 punkty procentowe wyżej niż rok wcześniej. I to przy 15-procentowym wzroście liczby klientów w naszych serwisach w porównaniu z rokiem 2017. A przecież to satysfakcja w serwisie rodzi zakup kolejnego samochodu.

Więcej - jak sprzedają się Ople

 



Ocenili nas

"

Szanowna Pani Prezes:

Nabyłam u Państwa, w Salonie Dixi-Car S.A. w Raszynie, nowy samochód marki Opel Astra. Od początku, do chwili zakupu, prowadziłam rozmowy z Panem Łukaszem Sosińskim. Pan Łukasz Sosiński wykazał się profesjonalizmem oraz ogromnym zaangażowaniem. Sposób, w jaki wywiązuje się ze swoich obowiązków, niewątpliwie wpływa na wizerunek Firmy, którą reprezentuje.

Tą drogą, na Pani ręce, przekazuję wyrazy podziękowania i uznania.

"

Więcej opinii



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Modele 120 lat Opla