KARL występuje w tradycyjnych kolorach (biały, szarości), jak i zielonym, fioletowym, które w innych modelach uchodziłyby za lakiery "dla odważnych". W miejskim KARLu są na miejscu; ciekawy jest też czerwony, wymagający symbolicznej dopłaty (w porównaniu do metalików).
Kolor biały (Schnee - śniegowy) - Opel KARL - kolor bez dopłaty!
Kolor Czerwony Mohn (makowy). "Specjalny" - czytaj: za niewielką dopłatą.
Barwa nadwozia zielona Kiwi - lakier metalizowany
Fioletowy metalik, tzw. Mystic - ewidentnie dla płci pięknej.
Tytanowy metalik - czy nie najbardziej uniwersalny i pasujący na jedyny samochód w rodzinie? W nomenklaturze Opla kolor nazywa się "Urban Titanium".
Lakier czarny grafitowy metalizowany, Carbon.
Opel KARL w kolorze jasoniebieskim metalik, Ray.
Niebieski Sparkling - metalizowany. I ładny.
Lakier srebrny metalic Sovereign - praktyczny, bo "niebrudzący się".
Lakier beżowy metalic Creamy - praktyczny, bo "niebrudzący się".
W Oplach mamy trzy rodzaje lakieru:
(W niektórych modelach Opla jest jeszcze dostępny lakier brylantowy. Tzw. brilliant to rodzina lakierów, do których dodawane są transparentne koncentraty w celu uzyskania głębi koloru. Lakier taki wydaje się bardziej żywy, pełny. Patrząc na niego mamy wrażenie jakby był świeżo położony. Lakier brylantowy to z'upgrade'owany akryl. W niektórych modelach brylantowy kolor wymaga dopłaty - zwykle mniejszej niż metaliki. W innych - jest bez dopłaty.).
Lakiery te tak bardzo się nie różnią, jak to się niektórym wydaje i jakby wynikało z ceny (w Oplach lakier akrylowy najczęściej nie wymaga dopłaty, a metaliki i perłowe bywają płatne). Różnica sprowadza się do efektu wizualnego. Trwałość (odporność na zarysowania) jest - w przypadku osobowych Opli taka sama dla wszystkich trzech rodzajów lakieru. Bo zarówno lakier akrylowy, jak i metalik, jak i perłowy są dwuwarstwowe, czyli mają warstwę koloru (baza) i na to lakier bezbarwny, który zabezpiecza bazę i nadaje połysk.
Wyjątek: Lakier perłowy może być też trójwarstwowy. Stosuje się ten zabieg w celu uzyskania wyjątkowej głębi koloru. Na warstwę bazy z dodatkiem perły kładzie się lakier bezbarwny z perłą, a na to kolejną warstwę bezbarwnego. W Oplach lakierem trójwarstwowym perłowym jest India Orange, pomarańczowy.)
Skąd się wzięło przeświadczenie niektórych klientów, że lakier niemetalizowany jest mniej trwały?
Nasz specjalista ds. napraw blacharskich tłumaczy:
Lakier perłowy mieni się całą paletą barw, w słońcu wręcz skrzy na wiele kolorów. Patrząc na niego widać wręcz głębię. W mojej ocenie lakier perłowy daje ciekawszy efekt wizualny niż metalik, który błyszczy się jak polerowany metal.
Porównanie typów lakierów Opla: od lewej trzy dominujące typy, tzn. akrylowy, metaliczny i perłowy. Perłowy trójwarstwowy i brylantowy są stosunkowo rzadsze. Rysunek poglądowy - najlepiej się porównuje lakiery na samochodzie, w środku dnia, przy wysokich chmurach, tzn. dzień jasny, ale brak bezpośrednich promieni słońca padających na karoserię. Ew. można wyjść z próbnikiem z salonu. Zapraszamy.
Zobacz też:
Poradnik jak wybrać kolor samochodu
Dixi-Car drugim dealerem w Polsce!
01.2025
Dixi-Car drugim największym dealerem KGM - SsangYong - BAIC w Polsce. Mieszkańcy Warszawy i Mazowsza kupują nasze samochody. Ile? W 2024 roku tylko z naszego salonu wyjeżdżało po 20-50 sztuk miesięcznie. Marki motoryzacyjne nowe w Polsce. Ale czy tyle osób mogłoby się mylić?
Gwarancja 5 lat na auta z Chin i Korei to jedno. Jednak wybór człowiek podejmuje po dotknięciu samochodu w salonie i po jeździe próbnej. Były to w 2024 roku decyzje na 'Tak'.
W Warszawie jest już cztrech dealerów BAIC. W 2024 roku byliśmy Top 1 dealerem w stolicy. Jako pierwsi wchodziliśmy na Mazowszu w nasze marki. Słyszeliśmy od klientów, że "z wami przynajmniej jest o czym porozmawiać".
Stoimy na pudle - z wymagającym (bariera językowa), nowym w Polsce produktem. Który jednak możemy z czystym sumieniem polecić.