Chociaż KARL jest tanim samochodem - design jest atrakcyjny - bez przetłoczeń na drzwiach i masce wyglądałby gorzej. A te przetloczenia kosztują - dodatkowe operacje na tłoczni blach.
Wyszukany design reflektorów, na atrapie chromowana listwa - "uśmiech" Opla. Minęły czasy, gdy tanie samochody były obłożone płaskimi panelami blach - ciało-ciałko KARLa ma "rzeźbę".
Na szosie - czyli KARL nie tylko do miasta. Ciekawie zaprojektowana tylna klapa - głębokie przetłoczenie, klosze lamp z "rogami", spojler nad tylną szybą, przetłoczenia pod zawiasy klapy. Po co? Dla klasy - jest na czym zawiesić oko.
KARL jest prostym samochodem (nie ma dużo opcji do wyboru); importer utrzymuje zapas najczęściej wybieranych wersji i kolorów na miejscu, w Polsce. Dlatego KARLa możesz mieć dziś lub za kilka dni - szybko!
Albo ta pani jest drobna, albo KARL ma przestronny przód kabiny.
Deska rozdzielcza z "rzeźbioną: kierownicą, Są chromy, bogaty zestaw audio - to jedna z bogatszych wersji. Czuje się vertykalną, wysoką pozycję za kierownicą - KARL będzie namiastką minivana.
Zegary jak z samochodu wyższej klasy - jest obrotomierz (nie wszystkie małe samochody go mają), jest wskaźnik temperatury płynu chłodzącego (w innych autach czasem jest tylko kontrolka). Czytelny wyświetlacz LCD między zegarami.
Tylna kanapa Opla KARL - miejsce dla trzech osób, lekko wyprofilowane siedzisko, przyzwoite materiały, niezawodne korby do opuszczania szyb. Ale głośniki w tapicerkach tylnych drzwi - dla wysokiej jakości dźwięku z fabrycznego audio.
Zintegrowany włącznik świateł pod lewą ręką kierowcy. Co jeszcze tu mamy? Na pokrętle przyciski przeciwmgielnych przednich i tylnych. Obok regulacja poziomu snopa świateł mijania i jasności zegarów. Niżej: przycisk dezaktywujący ESP, załączenie trybu "City" wspomagania układu kierowniczego (mocniejsze wspomaganie przy częstym parkowaniu), i przycisk układu ostrzegającego o zjeździe z pasa ruchu (warto załączyć układ, gdy jedziemy poza miastem i jesteśmy śpiący - obudzi nas w porę...).
Porównanie linii nadwozia: Opel Karl będzie wysokim samochodem, szczególnie przy długości samochodu ledwie 3,68 m. To dlatego, żeby bez trudu pomieścił 5 osób. Dla porównania: długość nadwozia nowej Corsy to ok. 4 m, a Adama - ok. 3,7 m.
Podstawowym silnikiem Karla będzie benzynowy 1.0 75KM - nowa konstrukcja, mało pali, ostatnio wprowadzony do ADAMa.
W standardzie będzie m.in.:
Ciekawe płatne opcje:
Pomyśl o Karlu jeśli:
Carl to imię syna Adama Opla. Chociaż to Adam Opel założył firmę w 1862 r. (produkował rowery), dopiero jego synowie - w 1899 r. - zbudowali pierwszy samochód.
W Wielkiej Brytanii Karl będzie sprzedawany jako Vauxhall Viva.
KARL długość 3,68 m 5 drzwi rok wprowadzenia: 2015 Ekonomiczny, tani |
ADAM długość 3,7 m 3 drzwi rok wprowadzenia: 2012 Stylowy |
CORSA E długość ok. 4 m 3 lub 5 drzwi rok wprowadzenia: 2014 Dla młodych rodzin |
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka Automatu. Mamy to!
02.2023
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka auta z automatyczną skrzynią biegów. Mamy to! SsangYong to producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Każdy z modeli jest dostępny z automatem. Na Wyprzedaży rocznika 2024 upust do 40 000 zł.
I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.
Duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.
SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Musso i Torresa eVX - 7 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).
Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl