Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Jak włączyć/wyłączyć ogranicznik prędkości w Oplu? (osobowym / dostawczym)

Ograniczniki prędkości służą różnym celom w osobowych i dostawczych Oplach. Przyjrzyjmy się, jak działają i jak można je włączyć lub wyłączyć. W dostawczych Oplach wprogramować/zdjąć ograniczenie pomoże serwis - opis usługi.

 

Osobowe Ople

Ogranicznik prędkości w tempomacie Opel

Po lewej: oplowska kierownica, przyciski tempomatu. Tymi na ciemnym tle obsługujemy funkcję ograniczenia prędkości. Po prawej: lampka, która świeci się na desce, gdy załączony jest ogranicznik prędkości. Ilustracja z Combo Life, w innych modelach Opla mogą być różnice.

Czytaj niżej o ograniczniku w dostawczych.

Ogranicznik ma tu pomóc kierowcy i kierowca sam ustawia maksymalną prędkość oraz włącza i wyłącza ograniczenie.

Typowo - ogranicznik ustawiamy na 50 km/h i załączamy go sobie w mieście. Nie znaczy to, że nie możemy jechać szybciej niż 50 km/h, ale musimy w tym celu "spenetrować pedałem gazu podłogę". Jest to tak zrobione, żeby kierowca czuł pewien dyskomfort wciskając gaz do podłogi, niemniej przyspieszenie powyżej limitu w sytuacji awaryjnej jest możliwe.

Oczywiście możemy też kulturalnie skasować limit odpowiednim przyciskiem tempomatu na kierownicy i ograniczenie prędkości nam znika, oraz gaśnie odpowiednia lampka na desce.

Tego typu ogranicznik prędkości towarzyszy tempomatowi, a jest to związane z tym, że łatwo i tanio producent może taki ogranicznik zaimplemementować przy współczesnym tempomacie, który współpracuje z elektronicznym pedałem gazu (pedał nie jest połączony linką/cięgnem elastycznym z przepustnicą przy silniku). Dawniej, gdy tempomat był luksusem (lata 90.), ograniczników prędkości nie było, ale też kabiny były słabiej wyciszone, a zawieszenia mniej doskonałe, więc kierowca miał większe możliwości oceny prędkości bez spoglądania na prędkościomierz.

Warto jeszcze dodać, że wraz z popularyzacją kamer przednich, rozpoznających znaki drogowe, a także fabrycznych nawigacji, coraz częściej mamy do czynienia w Oplach z adaptacyjnym ogranicznikiem prędkości, czyli nawet jeśli ustawimy sobie 50 km/h, ogranicznik zaproponuje nam zmianę na 40 km/h, albo na 60 km/h, jeśli kamera zobaczy dany znak albo nawigacja wyśle sygnał, że samochód znalazł się w strefie, gdzie ograniczenie prędkości jest inne niż zadane, np. 30 km/h w ścisłym centrum.

Poniżej 3-stronicowy fragment instrukcji Opla Combo Life, gdzie krok po kroku opisano, jak taki ogranicznik działa - podobnie jest w innych modelach Opla:

pdf Instrukcja ogranicznika prędkości w Oplu Combo Life

Jak działa ogranicznik w twoim modelu? Googluj "instrukcja opel [tu wstaw swój model]", wejdź do pdf-a z intrukcją, CTRL+F (szukaj) i wpisz "ogranicznik". Zobacz też nasze instrukcje pdf samochodów Opel.

 

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Sapphire

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Sapphire

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Dandy Blue, '2024

Mam skórzaną jasną tapicerkę!

Cena 160500  zł

Zobacz

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Sapphire

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Sapphire

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Platinum Grey, '2024

Mam skórzaną tapicerkę!

Cena 160500  zł

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

Ogranicznik prędkości w dostawczych Oplach

W dostawczych Oplach - Vivaro, Movano, Combo - również możemy mieć do czynienia z ogranicznikiem prędkości "pomagającym", czyli takim jak w osobowych, ale przede wszystkim mamy drugi - bardziej kontrowersyjny w oczach niektórych kierowców - ogranicznik programowany na stałe (zwany też kaganiec, lejce lub limiter) i mający stanowić realną przeszkodę do przeciążania samochodu i brawurowej jazdy. Menedżer floty, pracodawca może ustawić limit, by ograniczyć zużycie paliwa, wydłużyć "resursy", zmniejszyć awaryjność, prawdopodobieństwo wypadku, czy wręcz poprawić PR firmy na drodze.

Serwisy Dixi-Car wykonują usługę w Combo Life, Combo Cargo, Vivaro, Movano, zarówno:

Do obydwu w/w czynności potrzebny jest diagnoskop MDI, czyli standardowe wyposażenie ASO Opla.

Na ile ustawić prędkość?

Jaki jest koszt usługi?

Tu koszt usługi podłączenia Tech2/MDI do samochodu - zobacz.

Ale uwaga: w niektórych wersjach Movano B ustawienie ogranicznika jest płatne dla dealera - tzn. dealer, żeby skutecznie ogranicznik ustawić, musi wpłacić - w chwili pisania artykułu - 95 Euro importerowi. Dotyczy to Movano w wersjach z napędem na tylną oś, kołami bliźniakami i dmc 4,5 t oraz Movano bus dmc 3,9 t z napędem na tylną oś i z kołami pojedynczymi. Przy tych,w polskich warunkach rzadkich, wersjach Movano, nasz serwis przenosi na klienta dodatkowy koszt poniesiony na rzecz importera. W większości jednak dostawczych Opli w praktyce spotykanych w Polsce takiego dodatkowego kosztu nie ma, więc zostaje tylko opłata na rzecz serwisu za programowanie komputera samochodu.

Czy ograniczenie może być zaprogramowane jeszcze w fabryce?

Tak, w Movano B i Vivaro B jest dostępna do zamawiania opcja "Ogranicznik prędkości do ???", gdzie klient decyduje o tym, ile owe ??? mają wynosić. Skorzystanie z opcji w fabryce nie jest przeszkodą do późniejszych działań dostosowawczych w serwisie.

 

 

Samochody użytkowe od ręki

Wszystkie używane
Wszystkie nowe od ręki
Samochód dostawczy Renault Trafic L2H1 2,0 DCI 146KM, Automat, webasto Vat23%

Renault Trafic L2H1 2,0 DCI 146KM, Automat, webasto Vat23%, rok prod. 2019

od 85900 zł

cena brutto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2 2,3 CDTI 110KM, Vat23%

Opel Movano L2H2 2,3 CDTI 110KM, Vat23%, rok prod. 2020

od 72300 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Citroen Berlingo L1H1, 1,5 HDI 102KM, salon PL, niski przebieg, kamera, Vat23%

Citroen Berlingo L1H1, 1,5 HDI 102KM, salon PL, niski przebieg, kamera, Vat23%, rok prod. 2020

od 49000 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele

Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021

od 65900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi  Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2021

od 78800 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi  Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020

od 76300 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Vivaro C Long 1,5 CDTI 120KM, Salon Polska, Vat23%

Opel Vivaro C Long 1,5 CDTI 120KM, Salon Polska, Vat23%, rok prod. 2021

od 72270 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Peugeot Boxer 2.2 HDI 165KM L4H2 Salon PL Serwis ASO Bezwypadkowy Gwarancja Vat23%

Peugeot Boxer 2.2 HDI 165KM L4H2 Salon PL Serwis ASO Bezwypadkowy Gwarancja Vat23%, rok prod. 2021

od 79600 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / WILD

SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / WILD, rok prod. 2024

od 199900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / Wild

SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / Wild, rok prod. 2023

od 169 900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Fiat Talento L2H1, 2,0 Multijet 146KM,  klima automatyczna, Salon Polska

Fiat Talento L2H1, 2,0 Multijet 146KM, klima automatyczna, Salon Polska, rok prod. 2019

od 72900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele

Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021

od 77200 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2 Lift 2.3 cdti Navi  Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Opel Movano L2H2 Lift 2.3 cdti Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2021

od 78800 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Combo Life L1H1 1,5 CDTI 102KM, Salon PL, VAT23%

Opel Combo Life L1H1 1,5 CDTI 102KM, Salon PL, VAT23%, rok prod. 2020

od 63900 zł

cena brutto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Combo VAN XL L2H1 1,5 CDTI 102KM, Salon PL, VAT23%

Opel Combo VAN XL L2H1 1,5 CDTI 102KM, Salon PL, VAT23%, rok prod. 2020

od 64900 zł

cena brutto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

od 147050 zł

cena netto

Zobacz

 

 

 

Używane

Renault Trafic L2H1 2,0 DCI 146KM, Automat, webasto Vat23%

Diesel , 2019 , skrzynia manualna , kolor biały

od 85900 cena brutto

Zobacz

Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Diesel , 2021 , skrzynia manualna , kolor biały

od 78800 cena netto

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!

07.2024

Torres eVX tył, jazda próbna

SsangYong Torres eVX przód, jazda próbna

Premiera eVX-a 12-20 lipca 2024. Zapraszamy do Dixi-Car! Zobacz zaproszenie

Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.

Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.

SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.

Umów jazdę

Cena Torresa EVX



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Lepsze rabaty od maja. SsangYong od 85 890 zł. Korando - 20 szt. do wyboru. Cena nie jest przeszacowana. Torres 14 szt. cena od 125 900 zł. Fabryczne LPG 0 zł