Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Jak włączyć/wyłączyć ogranicznik prędkości w Oplu? (osobowym / dostawczym)

Ograniczniki prędkości służą różnym celom w osobowych i dostawczych Oplach. Przyjrzyjmy się, jak działają i jak można je włączyć lub wyłączyć. W dostawczych Oplach wprogramować/zdjąć ograniczenie pomoże serwis - opis usługi.

 

Osobowe Ople

Ogranicznik prędkości w tempomacie Opel

Po lewej: oplowska kierownica, przyciski tempomatu. Tymi na ciemnym tle obsługujemy funkcję ograniczenia prędkości. Po prawej: lampka, która świeci się na desce, gdy załączony jest ogranicznik prędkości. Ilustracja z Combo Life, w innych modelach Opla mogą być różnice.

Czytaj niżej o ograniczniku w dostawczych.

Ogranicznik ma tu pomóc kierowcy i kierowca sam ustawia maksymalną prędkość oraz włącza i wyłącza ograniczenie.

Typowo - ogranicznik ustawiamy na 50 km/h i załączamy go sobie w mieście. Nie znaczy to, że nie możemy jechać szybciej niż 50 km/h, ale musimy w tym celu "spenetrować pedałem gazu podłogę". Jest to tak zrobione, żeby kierowca czuł pewien dyskomfort wciskając gaz do podłogi, niemniej przyspieszenie powyżej limitu w sytuacji awaryjnej jest możliwe.

Oczywiście możemy też kulturalnie skasować limit odpowiednim przyciskiem tempomatu na kierownicy i ograniczenie prędkości nam znika, oraz gaśnie odpowiednia lampka na desce.

Tego typu ogranicznik prędkości towarzyszy tempomatowi, a jest to związane z tym, że łatwo i tanio producent może taki ogranicznik zaimplemementować przy współczesnym tempomacie, który współpracuje z elektronicznym pedałem gazu (pedał nie jest połączony linką/cięgnem elastycznym z przepustnicą przy silniku). Dawniej, gdy tempomat był luksusem (lata 90.), ograniczników prędkości nie było, ale też kabiny były słabiej wyciszone, a zawieszenia mniej doskonałe, więc kierowca miał większe możliwości oceny prędkości bez spoglądania na prędkościomierz.

Warto jeszcze dodać, że wraz z popularyzacją kamer przednich, rozpoznających znaki drogowe, a także fabrycznych nawigacji, coraz częściej mamy do czynienia w Oplach z adaptacyjnym ogranicznikiem prędkości, czyli nawet jeśli ustawimy sobie 50 km/h, ogranicznik zaproponuje nam zmianę na 40 km/h, albo na 60 km/h, jeśli kamera zobaczy dany znak albo nawigacja wyśle sygnał, że samochód znalazł się w strefie, gdzie ograniczenie prędkości jest inne niż zadane, np. 30 km/h w ścisłym centrum.

Poniżej 3-stronicowy fragment instrukcji Opla Combo Life, gdzie krok po kroku opisano, jak taki ogranicznik działa - podobnie jest w innych modelach Opla:

pdf Instrukcja ogranicznika prędkości w Oplu Combo Life

Jak działa ogranicznik w twoim modelu? Googluj "instrukcja opel [tu wstaw swój model]", wejdź do pdf-a z intrukcją, CTRL+F (szukaj) i wpisz "ogranicznik". Zobacz też nasze instrukcje pdf samochodów Opel.

 

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

SsangYong Torres Adventure 1.5 Turbo 163KM AT6 2WD

SsangYong Torres Adventure 1.5 Turbo 163KM AT6 2WD

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal, '2023

Cena dla zakupu na Firmę bądź Grupę Zawodową

Cena 149900  zł

Rata od  509 zł/mc   rata w kwocie netto od 509zł

Zobacz

BAIC Beijing 5 Luxury 1.5 177KM AT7 2WD

BAIC Beijing 5 Luxury 1.5 177KM AT7 2WD

benzyna, skrzynia automat, kolor Czerwony, '2024

Cena 130 800  zł

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

Ogranicznik prędkości w dostawczych Oplach

W dostawczych Oplach - Vivaro, Movano, Combo - również możemy mieć do czynienia z ogranicznikiem prędkości "pomagającym", czyli takim jak w osobowych, ale przede wszystkim mamy drugi - bardziej kontrowersyjny w oczach niektórych kierowców - ogranicznik programowany na stałe (zwany też kaganiec, lejce lub limiter) i mający stanowić realną przeszkodę do przeciążania samochodu i brawurowej jazdy. Menedżer floty, pracodawca może ustawić limit, by ograniczyć zużycie paliwa, wydłużyć "resursy", zmniejszyć awaryjność, prawdopodobieństwo wypadku, czy wręcz poprawić PR firmy na drodze.

Serwisy Dixi-Car wykonują usługę w Combo Life, Combo Cargo, Vivaro, Movano, zarówno:

Do obydwu w/w czynności potrzebny jest diagnoskop MDI, czyli standardowe wyposażenie ASO Opla.

Na ile ustawić prędkość?

Jaki jest koszt usługi?

Tu koszt usługi podłączenia Tech2/MDI do samochodu - zobacz.

Ale uwaga: w niektórych wersjach Movano B ustawienie ogranicznika jest płatne dla dealera - tzn. dealer, żeby skutecznie ogranicznik ustawić, musi wpłacić - w chwili pisania artykułu - 95 Euro importerowi. Dotyczy to Movano w wersjach z napędem na tylną oś, kołami bliźniakami i dmc 4,5 t oraz Movano bus dmc 3,9 t z napędem na tylną oś i z kołami pojedynczymi. Przy tych,w polskich warunkach rzadkich, wersjach Movano, nasz serwis przenosi na klienta dodatkowy koszt poniesiony na rzecz importera. W większości jednak dostawczych Opli w praktyce spotykanych w Polsce takiego dodatkowego kosztu nie ma, więc zostaje tylko opłata na rzecz serwisu za programowanie komputera samochodu.

Czy ograniczenie może być zaprogramowane jeszcze w fabryce?

Tak, w Movano B i Vivaro B jest dostępna do zamawiania opcja "Ogranicznik prędkości do ???", gdzie klient decyduje o tym, ile owe ??? mają wynosić. Skorzystanie z opcji w fabryce nie jest przeszkodą do późniejszych działań dostosowawczych w serwisie.

 

 

Samochody użytkowe od ręki

Wszystkie używane
Wszystkie nowe od ręki
Samochód dostawczy Opel Combo VAN XL L2H1 1,5 CDTI 102KM, Salon PL, VAT23%

Opel Combo VAN XL L2H1 1,5 CDTI 102KM, Salon PL, VAT23%, rok prod. 2020

od 55200 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Renault Trafic L2H1 2,0 DCI 120KM Bezwypadkowy Vat23%

Renault Trafic L2H1 2,0 DCI 120KM Bezwypadkowy Vat23%, rok prod. 2021

od 74000 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2  2.3 CDTI Navi  Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Opel Movano L2H2 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2021

od 78700 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Renault Master L3H2 2,3 DCI 136KM, Salon PL, Kamera, tempomat Vat23%

Renault Master L3H2 2,3 DCI 136KM, Salon PL, Kamera, tempomat Vat23%, rok prod. 2021

od 80500 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Renault Trafic L2H1 2,0 DCI 120KM Bezwypadkowy Vat23%

Renault Trafic L2H1 2,0 DCI 120KM Bezwypadkowy Vat23%, rok prod. 2021

od 73090 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Fiat Talento L2H1 2,0 Multijet 120KM, Keyless, Klima auto, Nawigacja, VAT23%

Fiat Talento L2H1 2,0 Multijet 120KM, Keyless, Klima auto, Nawigacja, VAT23%, rok prod. 2021

od 78900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Peugeot Expert 2.0 HDI 5 osobowy Niski SALON POLSKA REJ 2020

Peugeot Expert 2.0 HDI 5 osobowy Niski SALON POLSKA REJ 2020, rok prod. 2019

od 67400 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23% Fabryczynie bez AdBlue

FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23% Fabryczynie bez AdBlue , rok prod. 2019

od 70900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Citroen Berlingo 1,5 HDI 102KM, 5 osób niski przebieg, Vat23%

Citroen Berlingo 1,5 HDI 102KM, 5 osób niski przebieg, Vat23%, rok prod. 2023

od 80500 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi  Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020

od 73900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele

Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021

od 64999 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi  Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020

od 75900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi  Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020

od 76300 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / WILD

SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / WILD, rok prod. 2024

od 199900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / Wild

SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / Wild, rok prod. 2023

od 169 900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele

Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021

od 70650 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

od 145900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Ssangyong Musso Grand JOY 2.2 D 202 KM 4WD AT6

Ssangyong Musso Grand JOY 2.2 D 202 KM 4WD AT6

od 135900 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

od 145900 zł

cena netto

Zobacz

 

 

 

Używane

Renault Master L3H2 2,3 DCI 136KM, Salon PL, Kamera, tempomat Vat23%

Diesel , 2021 , skrzynia manualna , kolor biały

od 80500 cena netto

Zobacz

Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%

Diesel , 2020 , skrzynia manualna , kolor biały

od 73900 cena netto

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie

08.2023

Opinia liczba zamówień SsangYong Torres, tablica rejestracyjna WN

Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali

– pisze na:Temat, 24.07.2023.

 

Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.

– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.

 

Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.

– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.

 

Zobacz opinie



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

BAIC Beijing 5 cena