Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Jak włączyć/wyłączyć ogranicznik prędkości w Oplu? (osobowym / dostawczym)

Ograniczniki prędkości służą różnym celom w osobowych i dostawczych Oplach. Przyjrzyjmy się, jak działają i jak można je włączyć lub wyłączyć. W dostawczych Oplach wprogramować/zdjąć ograniczenie pomoże serwis - opis usługi.

 

Osobowe Ople

Ogranicznik prędkości w tempomacie Opel

Po lewej: oplowska kierownica, przyciski tempomatu. Tymi na ciemnym tle obsługujemy funkcję ograniczenia prędkości. Po prawej: lampka, która świeci się na desce, gdy załączony jest ogranicznik prędkości. Ilustracja z Combo Life, w innych modelach Opla mogą być różnice.

Czytaj niżej o ograniczniku w dostawczych.

Ogranicznik ma tu pomóc kierowcy i kierowca sam ustawia maksymalną prędkość oraz włącza i wyłącza ograniczenie.

Typowo - ogranicznik ustawiamy na 50 km/h i załączamy go sobie w mieście. Nie znaczy to, że nie możemy jechać szybciej niż 50 km/h, ale musimy w tym celu "spenetrować pedałem gazu podłogę". Jest to tak zrobione, żeby kierowca czuł pewien dyskomfort wciskając gaz do podłogi, niemniej przyspieszenie powyżej limitu w sytuacji awaryjnej jest możliwe.

Oczywiście możemy też kulturalnie skasować limit odpowiednim przyciskiem tempomatu na kierownicy i ograniczenie prędkości nam znika, oraz gaśnie odpowiednia lampka na desce.

Tego typu ogranicznik prędkości towarzyszy tempomatowi, a jest to związane z tym, że łatwo i tanio producent może taki ogranicznik zaimplemementować przy współczesnym tempomacie, który współpracuje z elektronicznym pedałem gazu (pedał nie jest połączony linką/cięgnem elastycznym z przepustnicą przy silniku). Dawniej, gdy tempomat był luksusem (lata 90.), ograniczników prędkości nie było, ale też kabiny były słabiej wyciszone, a zawieszenia mniej doskonałe, więc kierowca miał większe możliwości oceny prędkości bez spoglądania na prędkościomierz.

Warto jeszcze dodać, że wraz z popularyzacją kamer przednich, rozpoznających znaki drogowe, a także fabrycznych nawigacji, coraz częściej mamy do czynienia w Oplach z adaptacyjnym ogranicznikiem prędkości, czyli nawet jeśli ustawimy sobie 50 km/h, ogranicznik zaproponuje nam zmianę na 40 km/h, albo na 60 km/h, jeśli kamera zobaczy dany znak albo nawigacja wyśle sygnał, że samochód znalazł się w strefie, gdzie ograniczenie prędkości jest inne niż zadane, np. 30 km/h w ścisłym centrum.

Poniżej 3-stronicowy fragment instrukcji Opla Combo Life, gdzie krok po kroku opisano, jak taki ogranicznik działa - podobnie jest w innych modelach Opla:

pdf Instrukcja ogranicznika prędkości w Oplu Combo Life

Jak działa ogranicznik w twoim modelu? Googluj "instrukcja opel [tu wstaw swój model]", wejdź do pdf-a z intrukcją, CTRL+F (szukaj) i wpisz "ogranicznik". Zobacz też nasze instrukcje pdf samochodów Opel.

 

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

SsangYong Tivoli Quartz 1.5 163KM AT6

SsangYong Tivoli Quartz 1.5 163KM AT6

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Dandy Blue, '2023

Cena 104 890  zł

Rata od  1059 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Korando 1.5 163KM MT6 Sapphire

SsangYong Korando 1.5 163KM MT6 Sapphire

benzyna, skrzynia manualna, kolor Space Black, '2023

Cena 145 390  zł

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

Ogranicznik prędkości w dostawczych Oplach

W dostawczych Oplach - Vivaro, Movano, Combo - również możemy mieć do czynienia z ogranicznikiem prędkości "pomagającym", czyli takim jak w osobowych, ale przede wszystkim mamy drugi - bardziej kontrowersyjny w oczach niektórych kierowców - ogranicznik programowany na stałe (zwany też kaganiec, lejce lub limiter) i mający stanowić realną przeszkodę do przeciążania samochodu i brawurowej jazdy. Menedżer floty, pracodawca może ustawić limit, by ograniczyć zużycie paliwa, wydłużyć "resursy", zmniejszyć awaryjność, prawdopodobieństwo wypadku, czy wręcz poprawić PR firmy na drodze.

Serwisy Dixi-Car wykonują usługę w Combo Life, Combo Cargo, Vivaro, Movano, zarówno:

Do obydwu w/w czynności potrzebny jest diagnoskop MDI, czyli standardowe wyposażenie ASO Opla.

Na ile ustawić prędkość?

Jaki jest koszt usługi?

Tu koszt usługi podłączenia Tech2/MDI do samochodu - zobacz.

Ale uwaga: w niektórych wersjach Movano B ustawienie ogranicznika jest płatne dla dealera - tzn. dealer, żeby skutecznie ogranicznik ustawić, musi wpłacić - w chwili pisania artykułu - 95 Euro importerowi. Dotyczy to Movano w wersjach z napędem na tylną oś, kołami bliźniakami i dmc 4,5 t oraz Movano bus dmc 3,9 t z napędem na tylną oś i z kołami pojedynczymi. Przy tych,w polskich warunkach rzadkich, wersjach Movano, nasz serwis przenosi na klienta dodatkowy koszt poniesiony na rzecz importera. W większości jednak dostawczych Opli w praktyce spotykanych w Polsce takiego dodatkowego kosztu nie ma, więc zostaje tylko opłata na rzecz serwisu za programowanie komputera samochodu.

Czy ograniczenie może być zaprogramowane jeszcze w fabryce?

Tak, w Movano B i Vivaro B jest dostępna do zamawiania opcja "Ogranicznik prędkości do ???", gdzie klient decyduje o tym, ile owe ??? mają wynosić. Skorzystanie z opcji w fabryce nie jest przeszkodą do późniejszych działań dostosowawczych w serwisie.

 

 

Samochody użytkowe od ręki

Wszystkie używane
Wszystkie nowe od ręki
Samochód dostawczy Opel Movano C L3H2, 2,2 CDTI 165KM, Kamera, czujniki, zabudowa, jak Nowy, VAT23%

Opel Movano C L3H2, 2,2 CDTI 165KM, Kamera, czujniki, zabudowa, jak Nowy, VAT23%, rok prod. 2021

od 111300 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Renault Trafic L2H1 1,6 DCI 120KM, brygadówka, 6os, navi, kamera, VAT23%

Renault Trafic L2H1 1,6 DCI 120KM, brygadówka, 6os, navi, kamera, VAT23%, rok prod. 2019

od 70650 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, Klima Auto Kamera Salon

Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, Klima Auto Kamera Salon, rok prod. 2020

od 86090 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, AUTOMAT, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele

Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, AUTOMAT, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021

od 89350 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Vivaro C 2,0 CDTI 177KM, AUTOMAT, martwe pole, czujniki, podgrzewane fotele, VAT23%

Opel Vivaro C 2,0 CDTI 177KM, AUTOMAT, martwe pole, czujniki, podgrzewane fotele, VAT23%, rok prod. 2021

od 81200 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Movano 2.3 Skrzynia 7osobowy Serwis ASO Gwarancja VAT23%

Opel Movano 2.3 Skrzynia 7osobowy Serwis ASO Gwarancja VAT23%, rok prod. 2014

od 48700 zł

cena netto

Zobacz

Samochód dostawczy Opel Combo VAN XL L2H1 1,5 CDTI 102KM, Salon PL, VAT23%

Opel Combo VAN XL L2H1 1,5 CDTI 102KM, Salon PL, VAT23%, rok prod. 2020

od 64900 zł

cena brutto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 MT6 4x4 202KM, 400Nm / Quartz

SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 MT6 4x4 202KM, 400Nm / Quartz, rok prod. 2022

od 159 900 zł

cena brutto

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Adventure Plus 2.2 202KM AT6 4x4

SsangYong Musso Grand Adventure Plus 2.2 202KM AT6 4x4

od 199 500 zł

Zobacz

Samochód dostawczy SsangYong Musso Grand Quartz 2.2 202KM AT6 4x4

SsangYong Musso Grand Quartz 2.2 202KM AT6 4x4

od 1933 zł/mc

Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

Samochód dostawczy Musso Grand Quartz 2.2 202KM AT6 4x4

Musso Grand Quartz 2.2 202KM AT6 4x4

od 1901 zł/mc

Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

 

 

 

Używane

Renault Megane Intens 1.3T 140KM Salon PL Serwis Navi Gwarancja

benzyna , 2022 , skrzynia manualna , kolor niebieski metalic

od 83900 cena brutto

Zobacz

Opel Mokka 1.4T 140KM Automat Navi Klima Auto

benzyna , 2014 , skrzynia automat , kolor brązowy met.

od 52900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!

03.2024

BAIC Beijing 5 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 3 samochód do jazdy próbnej

Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.

A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Godziny pracy salonu



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

SsangYong Professional Pick-up dla przedsiębiorcy