Do większości wymian poduszek zespołu napędowego potrzeba dostępu od spodu auta.
Rzadko zawodzi - poduszka silnika (albo: podpora, łapa silnika). Objawy - szarpanie, drożenie, odgłosy przy uruchamianiu silnika, ruszaniu. Poduszki urywały się dawniej, gdy były prostymi, gumowymi silentblokami. Dziś mają bardziej zaawansowaną i przemyślaną budowę - są trwalsze. Awaria poduszki obecnie przytrafia się rzadko. Zapraszamy na wymianę poduszki silnika lub skrzyni biegów w Oplu. Wymieniamy selektywnie - tylko uszkodzoną poduszkę.
—Rzadko spotykana wymiana poduszek mocujących silnik w praktyce serwisowej ASO, przy większych przebiegach,
- zaleca się stosowanie nowych podkładek, śrub przy wymianie elementu zawieszenia silnika (Opel pisze w TIS: wymontować i WYRZUCIĆ trzy śruby mocujące silnik do poduszki; śruby mocujące poduszkę do nadwozia zostawiamy - przyp. Dixi-Car)
- należy dokręcać śruby odpowiednim momentem wskazanym w instrukcjach montażowych producenta
– mówi szef BOK serwisu Opel Dixi‑Car Warszawa/Raszyn.
Łapa silnika, wspornik silnika, mocowanie silnika - to inne nazwy poduszki.
Wymieniamy poduszki silnika i skrzyni biegów (manual, automat) we wszystkich modelach Opla. Zalecamy nową, oryginalną część zamienną OPEL. Przywrócenie pierwotnej separacji zespołu napędowego od kabiny zależy właśnie od jakości poduszki. Chodzi o satysfakcję z jazdy kierowcy i pasażerów.
Prawa, patrząc w kierunku jazdy, poduszka silnika - Opel Zafira C. A raczej zaawansowana podpora-wspornik niż poduszka. Przy wymianie poduszki wyrzucamy trzy śruby z podkładkami (nr 3, 4) po prawej na rysunku, mocujące silnik do poduszki. Wymieniamy je na nowe. A zostawiamy do ponownego wykorzystania dwie śruby (nr 5) i nakrętkę (nr 1) po lewej na rys. mocujące poduszkę do karoserii.
Tylko wybrane. Wszystkie na raz nie wystąpią.
Czy urwana poduszka stwarza zagrożenie? Zwykle cierpi komfort, ale dojechać do serwisu można.
Poduszka powinna wytrzymać minimum 100 tys. km. W nowych modelach Opla może wytrzymać całe życie samochodu.
Zespół napędowy silnik-skrzynia ma z reguły cztery poduszki - podpory - łapy.
Poduszki zespołu napędowego zamontowanego poprzecznie w Oplu Zafira C. Silnik Diesla 1.6 CDTi, skrzynia manualna.
Uszkodzona podusza może obniżyć trwałość innych podzespołów samochodu. Szarpanie zespołu napędowego da popalić, przełoży się na cięgna (linki), instalację elektryczną, plastikowe obudowy, odlewy aluminiowe, układ wydechowy - elementy pozornie niezwiązane z poduszką silnika. Jeśli dojdzie do przesunięcia, przemieszczenia zespołu napędowego - wtedy w grę wchodzi tarcie, uderzanie elementu o element. Można jeździć długo (przy ubytku komfortu); równie dobrze koszty mogą szybko eskalować. Czy można odkładać wymianę poduszki to pytanie dla odpowiedzialnej, zaglądającej pod maskę, znającej konkretny egzemplarz osoby.
#
Zapraszamy do serwisu OPEL Dixi-Car na wymianę poduszki silnika, skrzyni biegów. Również ze starszymi samochodami. Również zespoły napędowe zamontowane wzdłużnie (Omega, Frontera). Doradzimy optymalne cenowo rozwiązanie!
Zobacz też:
Poduszki silnika w sklepie Dixi-Car
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka, Dostawcze Opel, Elektryki, Berlingo/Doblo/Partner
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!