Zapraszamy na wymianę żarówki. Na fot. żarówka całoszklana (bezcokołowa) 21/5W, stosowana m. in. w Oplach Astra IV, Insignia, Adam, Cascada, Corsa, Karl, Meriva B, Mokka, Vivaro B, Zafira C.
Żarówka zamontowana fachową ręką wykazuje większą trwałość (poniżej tłumaczymy dlaczego). Wymiana żarówki w serwisie OPEL może być przystępna cenowo. Mamy na magazynie asortyment żarówek i żarników ksenonowych do wszystkich modeli Opla.
—W tej chwili gama modelowa Opla wykorzystuje wiele rodzajów i typów żarówek – ASO dobrze dobierze oryginalną lub dobry zamiennik i profesjonalnie wymieni. Odradzamy samodzielne ingerencje, mamy przypadki uszkodzenia mocowania, wiązki, samego reflektora – co w obecnych czasach jest kosztowną konsekwencją.
+ Zalecamy równoległe ustawienie świateł.
+ W przypadku zwykłych żarówek typu H1, H4, H7, H11 – zalecamy wymienić obydwie strony. Praktyka pokazuje, że za kilka tygodni potrafi przepalić się żarówka z drugiej strony i wtedy znowu konieczna będzie wizyta w serwisie.
+ Czasem żarówki xenonowe różowieją, kończy się gaz szlachetny, zalecana wówczas wymiana, do rozważenia cała para, aby barwa była tożsama (zwracają na to uwagę diagności) – mówi szef BOK serwisu Opel Dixi‑Car Warszawa/Raszyn.
Wymienimy żarówki reflektorów, lamp, tylnych, kierunkowskazów, oświetlenia tablicy rejestracyjnej, oświetlenia deski rozdzielczej, kabiny, schowków i bagażnika we wszystkich modelach Opla.
Oplowskie zestawy żarówek i bezpieczników do wożenia w bagażniku można zamówić w sklepie internetowym Dixi‑Car.
Kierowca ma niewielki wpływ na to, jak długo żarówka będzie świecić, ale jakiś wpływ ma.
Zapraszamy na wymianę żarówki do serwisu Dixi-Car. Czasem jesteśmy w stanie wykonać wymianę na poczekaniu, choć umówić się zawsze warto.
Etykieta ksenonowego żarnika z sąsiedniego zdjęcia, sprzedawanego w sieci Opla.
Żarnik do ksenonów typu D1S, moc 35W, stosowany m. in. w Oplach Astra IV, Meriva A, Insignia A, Vectra C, Signum (trzy ostatnie modele z reflektorami AFL).
Barwiona żarówka 12V/21W do kierunkowskazu z niebarwionym kloszem.
Naprzemienne świecenie i brak świecenia wcale nie musi być spowodowane niekontaktowaniem żarówki ze stykami. Małej mocy żaróweczka - 1,2W, 2W, 3W - może być bliska przepalenia i świeci pod wpływem wstrząsu, zdarza się w podświetleniu konsoli samochodu.
Pod maską mamy coraz ciaśniej upakowane podzespoły, wymiana żarówki reflektora bywa wyzwaniem. Już w Corsie C np. w prawym reflektorze, żeby wymienić żarówkę warto wyjąć rurę powietrza. W Corsie D doszedł przy lewym reflektorze demontaż rury wlewowej zbiorniczka spryskiwacza. Nowsze modele miewają jeszcze trudniejszy dostęp do żarówek, bo samochody muszą być, i są, wygodniejsze i czystsze.
Dostęp do żaróweczek podświetlających zegary, sterowanie nawiewem, zawsze był trudny, może być potrzebny specjalny przyrząd do wyjmowania radia.
Ponadto od wczesnych lat 2000., gdy rozpowszechniły się w samochodach magistrale CAN, ew. niefachowa wymiana żarówki może dawać mylące objawy (klient pisze: Po włączeniu prawej strony świateł pozycyjnych przestaje świecić lewa żarówka świateł mijania, Corsa D 1.3)...
Próbujmy zsynchronizować wymianę żarówki w serwisie z wymianą oleju czy przeglądem.
W nowych modelach Opla - Mokka B czy Astra VI - mamy już pełne oświetlenie zewnętrzne LED. Czy to dobrze dla użytkownika? LEDy mają wiele zalet - mocniej świecą, nie przepalają się, prawdopodobnie z upływem czasu będą świecić tak samo dobrze, czego nie można powiedzieć o starej żarówce, czy starym reflektorze. Jednak przy awarii, stłuczce, koszt wymiany lampy LED może być wyższy.
Co z modelami żarówkowymi - czy warto wymieniać w nich żarówki na LED-y? Jeśli to na markowe ledy, i zwłaszcza tam, gdzie dostęp jest trudny, np. podświetlenie deski. Przy oświetleniu zewnętrznym jest pytanie o estetykę takiego rozwiązania, jeśli chcielibyśmy zachować nasz samochód w zgodzie z epoką, ze stanem fabrycznym. Np. LED w Astrze II - może być zgrzyt.
Klient pisze: Witam! Kupiłem niedawno Opla z zagranicy. Chcę kupić żarówki na zapas (...). Czy można wkładać mocniejsze? Pozdrawiam - Krzysztof
Serwis Dixi-Car odpowiada: wnętrze reflektora ma "kubaturę" rzędu najwyżej kilku litrów. Naszym zdaniem wstawienie do takiej przestrzeni nawet standardowej żarówki o mocy 55W generuje wystarczające obciążenie cieplne dla elementów reflektora. A co latem, gdy na zewnątrz mamy +30℃, a w reflektorze świeci grzejnik o mocy np. 100W?
Zobacz też:
Żarówki i bezpieczniki w sklepie Dixi‑Car
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka, Dostawcze Opel, Elektryki, Berlingo/Doblo/Partner
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!