Ustawienie geometrii zawieszenia

Serwisy Opel Dixi-Car ustawią geometrię zawieszenia w Twoim samochodzie (w Oplu lub innej marce). Mamy bazę danych nastawów geometrii dla samochodów osobowych i dostawczych większości marek i modeli.

PROMOCJA!

Zbieżność zawieszenia za 249 zł. Zobacz szczegóły promocji!

Podana cena dotyczy samochodów osobowych: Opel lub dowolna inna marka. Wyjątki poniżej.

 

Geometria zawieszenia Opel Insignia

Elementy urządzenia do geometrii na kołach Insigni A. Ustawiamy geometrię w Oplach i samochodach innych marek.

Ile kosztuje geometria zawieszenia?

Ceny dotyczą Opli, a także samochodów innych marek:

  • 249 zł 360 zł - cena dotyczy ustawienia zbieżności kół przedniej osi (1) wszystkich modeli osobowych Opla, np. Corsa, Astra, Insignia, Zafira, Mokka, Crossland X, Grandland X, (2) samochodów innych marek, ale tylko tych, które mają regulowaną jedynie przednią oś (w praktyce większość współczesnych samochodów osobowych),
  • w niektórych modelach, np. Corsa E, wymagana jest kalibracja czujnika kąta skrętu. Kalibracja ta kosztuje dodatkowo 210 zł,
  • od 249 zł 490 zł - samochody innych marek niż Opel, z regulowanymi obydwoma osiami - przednią i tylną.

Ceny dotyczą samochodów osobowych.

 

Co to jest geometria zawieszenia?

Aby samochód dobrze się prowadził, koła muszą być ustawione pod odpowiednim kątem względem jezdni. We współczesnych samochodach koła często są lekko pochylone do środka (górne części kół np. przedniej osi są bliżej siebie niż dolne części tych kół). Geometria zawieszenia to też zbieżność kół, czyli np. przy jeździe na wprost lewe koło przedniej osi skręca lekko w prawo, a prawe koło w lewo. Geometria zawieszenia to też kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - zależnie od tego kąta kierownicą lżej lub ciężej kręci się kierownicą przed wejściem w zakręt.

 

Po co mi geometria zawieszenia?

  • dłuższa żywotność opon
  • łatwiejsze, pewniejsze, stabilniejsze prowadzenie samochodu
  • mniejsze ryzyko wypadku

 

Kiedy zlecić wykonanie geometrii zawieszenia?

  • gdy zauważasz przyspieszone zużycie bieżnika którejś z opon, szczególnie gdy jest to zużycie tylko po jednej stronie opony
  • gdy samochód przy jeździe na wprost i po puszczeniu koła kierownicy zbacza z toru jazdy (test ten wykonaj na równej drodze, gdy nie ma bocznego wiatru)
  • gdy wpadłeś w dziurę i samochód zaczął się po tym inaczej prowadzić
  • jeśli były wymieniane elementy zawieszenia takie jak: kolumna McPhersona, wahacz, drążek kierowniczy, końcówka drążka kierowniczego, sworzeń zwrotnicy, drążek reakcyjny i po tej naprawie nie była przeprowadzona regulacja geometrii zawieszenia
  • po naprawie blacharskiej, gdy był naprawiany szkielet karoserii lub było np. skrzywione koło
  • gdy kupiłeś właśnie używany samochód (poprzedni właściciel najprawdopodobniej dawno nie zlecał wyregulowania geometrii)
  • gdy nie pamiętasz kiedy ostatni raz była wykonywana geometria zawieszenia w Twoim samochodzie

 

Nastawy zawieszenia zmieniają się z czasem pod wpływem codziennej jazdy. Samochód wpada na nierówności, zużywają się elementy zawieszenia. Stopniowo samochód traci ustawioną przez producenta geometrię zawieszenia. Geometrię dobrze więc zlecać okresowo - im mniej równe drogi, tym częściej.

 

Umów się na wykonanie geometrii zawieszenia jeszcze dziś! Kontakt z serwisami Opel Dixi-Car.

 

 

urządzenie do geometrii zawieszenia w serwisie Opel Dixi-Car Raszyn

Urządzenie do geometrii w serwisie Dixi-Car W‑wa/Raszyn.

Oto nowoczesne urządzenie do ustawiania geometrii zawieszenia, na którym pracują mechanicy serwisu Opel Dixi-Car w Raszynie. Przy pracy z urządzeniem Geoliner 550 Prism na przednich kołach Twojego samochodu mechanik umieści ekrany pasywne (widoczne na poniższym zdjęciu po bokach urządzenia na górze). Kamery aktywne montowane są tylko na kołach osi tylnej samochodu (kamery aktywne są widoczne na zdjęciu po bokach urządzenia na dole). Potem przeprowadza się szereg pomiarów (zbieżność kół, kąty pochylenia kół, kąty wyprzedzenia sworzni zwrotnic). Dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii, procedura pomiarowa / regulacyjna jest niezwykle prosta i szybka. Komunikacja pomiędzy głowicami, a jednostką centralną odbywa się w technologii „bluetooth” – żadnych kabli. Dlatego, dzięki niezakłóconemu strumieniowi danych, pomiary są zawsze prawidłowe.

Patrząc na wyniki pomiaru geometrii wyświetlające się na ekranie urządzenia mechanik reguluje zawieszenie Twojego samochodu za pomocą różnych nakrętek regulacyjnych, do których dostęp uzyskuje się po podniesieniu samochodu. Po regulacji zawieszenia przeprowadza się ponowny pomiar geometrii zawieszenia urządzeniem, aby sprawdzić, czy już jest dobrze.

Urządzenie wie, jakie mają być ustawienia dla danego samochodu i podpowiada mechanikowi, w którą stronę kręcić kluczem.

 

Zobacz też:

Wymiana gum stabilizatora

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

Kierowca poprawia lusterko

Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka

Działamy zgodnie z zasadami higieny

 

 

Zmiany podatkowe od 2022 - Wykup w Leasingu - Polski Ład / Nowy Ład

1 stycznia 2022 zmienią się zasady wykupu leasingowanego auta do majątku prywatnego. Przedsiębiorca chcący wykupić samochód, a następnie przenieść go do majątku prywatnego, zobowiązany będzie do zapłaty zarówno podatku dochodowego jak i podatku VAT (do tej pory przedsiębiorca mógł wykupić pojazd na siebie jako osobę prywatną i nie płacił podatku, jeśli przetrzymał auto co najmniej 6 miesięcy).

Ponadto:

  1. Nowe przepisy wydłużają dotychczas obowiązujący okres, w którym sprzedaż auta jest obciążona podatkami – z 6 miesięcy do aż 5 lat - licząc od roku, po którym została opłacona ostatnia rata leasingowa.
  2. Nowe zasady leasingu będą miały zastosowanie do rzeczy nabytych dopiero od 1 stycznia 2022 r. Przedsiębiorca, który zdąży z wykupem samochodu z leasingu do majątku prywatnego do 31.12.2021, a następnie sprzeda go po sześciu miesiącach – uniknie konieczności zapłaty podatku. Należy pamiętać, że wykup jest możliwy dopiero, gdy zostanie przekroczony minimalny okres trwania umowy leasingu – 24 miesiące. Klienci dzwonią teraz (jesień 2021) w sprawie wcześniejszego zakończenia umowy leasingu. Leasingodawcy uruchamiają nawet w tym celu nowy produkt „zamień leasing na pożyczkę” – klient wykupuje samochód, a leasingodawca dalej go refinansuje w ramach umowy pożyczki.
  3. Nowy Ład zakłada, że VAT będzie płacony od wartości pojazdu a nie od ostatniej raty wykupu, czyli w większości przypadków od symbolicznego 1%. Część klientów już podwyższa sobie wykup.
  4. Zapewne większym zainteresowaniem będzie cieszył się teraz wynajem długoterminowy. Polski Ład zniechęca przedsiębiorców do włączania samochodu firmowego do majątku prywatnego.

Informacje nie są doradztwem podatkowym. Opracowano na podstawie informacji z PKO Leasing.

Sezonowa promocja serwisu
Bilans Auta 119 zł.  Dezynfekcja klimatyzacji chemią 89 zł. Akcesoria 15‑20% taniej.

Zobacz ceny
Umów się na serwis mechaniczny/elektroniczny
Umów się na serwis mechaniczny

Wypełnij formularz
Umów się na serwis blacharsko-lakierniczy
Umów się na serwis blacharski

Wypełnij formularz
Ceny przeglądów okresowych
OT-15, OT-30, itd.

zobacz cenę przeglądu


 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Elektryczny samochód od ręki