Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Wymiana tulei wahacza OPEL. Część + Usługa. Zapraszamy!

Tuleja wahacza na śruby, Opel Insignia A

Wymiana tulei wahacza w nowych modelach Opla - Insignia, Zafira C - jest prostsza, dzięki śrubom. Jeszcze w Astrze III są tuleje wciskane i do ich wymiany wymagana jest prasa. Obecność śrub potwierdza, że zmieniło się postrzeganie tulei - są elementem eksploatacyjnym, wymagającym okresowo wymiany.

Tuleje metalowo-gumowe wahaczy, zwane są też silentblokami, i nie przypadkiem, bo gdy guma się w nich rozwulkanizowuje, z zawieszenia dochodzą naszych uszu stuki. Wymiana tulei w Oplu wypadnie przeciętnie po ok. 150 tys. km przebiegu. Przód czy tył wymaga wymiany? Kiedy same tuleje, a kiedy cały wahacz? Silentbloki zawieszenia a przegląd w SKP.

 

Objawy

Objawy rozwulkanizowanej, rozklejonej tulei metalowo-gumowej wahacza to:

 

Obsługujemy modele

Wymieniamy tuleje metalowo-gumowe zawieszenia we wszystkich modelach Opla, m. in. Astra I, II, III, IV, V, VI • Corsa • Adam • Insignia A, B • Vectra A, B, C • Zafira A, B, C, Life • Crossland X • Mokka A, B • Grandland X • Meriva A, B • Antara • Omega • Combo • Vivaro • Movano.

Czas wymiany ok. 1,5 godziny strona prawa + lewa.

 

Zielona słuchawka, zadzwoń

Serwis Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 1

pon-pt 7.30-18.30

 

Co i kiedy się zużywa?

Wahacz przedni lewy Opel, tuleje met-gum przednia i tylna

Wahacz przedni lewy i jego silentbloki.

1. Duże tuleje przednich wahaczy samochodu - wymieniamy co ok. 100-150 tys. km, np. w Insigniach A, Zafirach C. Duże tuleje - to te oznaczone na szkicu liczbą 13. Małe tuleje wahaczy przedniej osi zużywają się później lub wcale, a ich wymiana może wymagać zakupu całego wahacza. Na szkicu akurat mamy sytuację, gdzie mały silentblock - nr 12 - jest dostarczany jako część zamienna.

2. Co 150+ tys. km wymienia się tzw. banany, czyli górne wahacze (kompletne, zawierające silentbloki) tylnej osi samochodu, przy zawieszeniu wielowahaczowym - np. Insignia A, Vectra C.

2. Wahacze dolne wzdłużne tylnej osi wymienia się, gdy nie można ustawić geometrii, bo urwały się skorodowane śruby regulujące (dwa zdjęcia poniżej). Tu już trudno o podanie przebiegu, na pewno samochody co najmniej kilkuletnie, eksploatowane intensywnie zimą, w warunkach zasolenia, a dodatkowo takie, gdzie jest potrzeba ustawiania geometrii (np. jeździły po dziurach, przeszły naprawę blacharską; preferencje użytkownika, żeby geometria była idealna).

4. Sworzeń kulisty wahacza - na szkicu nie posiada numeru, bo jest akurat zintegrowany z wahaczem - widoczny między "12" a "13" - w naszej praktyce wymaga wymiany rzadko, co ok. 200 000 km przebiegu.

 

Tuleje wahaczy w sklepie Dixi‑Car

Śruby, wahacze, sworznie kuliste w sklepie Dixi‑Car

 

Śruba regulacji geometrii zawieszenia, dolny wahacz tylnej osi

Tylny dolny wahacz zawieszenia wielowahaczowego, np. Insignia A, Vectra C; śruba mimośrodowa do regulacji geometrii. Jej korozja i ew. urwanie przy próbie poluzowania może pociągnąć za sobą potrzebę wymiany dolnego tylnego wahacza.

Zardzewiała śruba do regulacji geometrii, zawieszenie wielowahaczowe tylne Opel

Druga śruba mimośrodowa do regulacji geometrii.

Sworzeń kulisty wahacza zintegrowany z wahaczem

Sworzeń kulisty wahacza przedniego wymaga wymiany rzadko, co ok. 200 000 km, ale jeśli już wymaga, to nierzadko wraz z całym wahaczem, jeśli jak na zdjęciu sworzeń jest zintegrowany z wahaczem. Przy stalowych wahaczach (starsze Ople) ze sworzniem przynitowanym, np. Corsa D, można rozwiercać nity sworznia kulistego i wymienić sam sworzeń bez wahacza. Przy aluminiowych wahaczach nie praktykujemy rozwiercania.

Natomiast sworzeń dokręcany do wahacza śrubami jest np. w Oplach Omega B, Vivaro A, B, Corsa F, Astra L, Combo E, i tu wymieniamy sam sworzeń kulisty, OPEL dostarcza go jako część zamienną. W Zafirze Life sworzeń wahacza przedniego jest osadzony w zwrotnicy, a nie w wahaczu, i też wymienny.

 

Zobacz też:

Ustawienie geometrii zawieszenia

Wymiana gum stabilizatora

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to!

02.2023

SUVy i crossovery SsangYong. Made in Korea. 5 lat gwarancji

48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to! SsangYong to najstarszy producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Na wyprzedaży rocznika 2023 rabat do 25 000 zł.

I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.

Trzecia duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w SUV-ach i crossoverach. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.

SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Torresa - 10 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).

Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Promocja serwisu Opel wiosna 2024