Upusty do 50 000 zł na Wyprzedaży 2024. Instalacja LPG od 0 zł. Nowy SUV od 81 550 zł. Zobacz

Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Wymiana tulei wahacza OPEL. Część + Usługa. Zapraszamy!

Tuleja wahacza na śruby, Opel Insignia A

Wymiana tulei wahacza w nowych modelach Opla - Insignia, Zafira C - jest prostsza, dzięki śrubom. Jeszcze w Astrze III są tuleje wciskane i do ich wymiany wymagana jest prasa. Obecność śrub potwierdza, że zmieniło się postrzeganie tulei - są elementem eksploatacyjnym, wymagającym okresowo wymiany.

Tuleje metalowo-gumowe wahaczy, zwane są też silentblokami, i nie przypadkiem, bo gdy guma się w nich rozwulkanizowuje, z zawieszenia dochodzą naszych uszu stuki. Wymiana tulei w Oplu wypadnie przeciętnie po ok. 150 tys. km przebiegu. Przód czy tył wymaga wymiany? Kiedy same tuleje, a kiedy cały wahacz? Silentbloki zawieszenia a przegląd w SKP.

 

Objawy

Objawy rozwulkanizowanej, rozklejonej tulei metalowo-gumowej wahacza to:

 

Obsługujemy modele

Wymieniamy tuleje metalowo-gumowe zawieszenia we wszystkich modelach Opla, m. in. Astra I, II, III, IV, V, VI • Corsa • Adam • Insignia A, B • Vectra A, B, C • Zafira A, B, C, Life • Crossland X • Mokka A, B • Grandland X • Meriva A, B • Antara • Omega • Combo • Vivaro • Movano.

Czas wymiany ok. 1,5 godziny strona prawa + lewa.

 

Zielona słuchawka, zadzwoń

Serwis Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 1

pon-pt 7.30-18.30

bdc@dixi-car.pl

 

Co i kiedy się zużywa?

Wahacz przedni lewy Opel, tuleje met-gum przednia i tylna

Wahacz przedni lewy i jego silentbloki.

1. Duże tuleje przednich wahaczy samochodu - wymieniamy co ok. 100-150 tys. km, np. w Insigniach A, Zafirach C. Duże tuleje - to te oznaczone na szkicu liczbą 13. Małe tuleje wahaczy przedniej osi zużywają się później lub wcale, a ich wymiana może wymagać zakupu całego wahacza. Na szkicu akurat mamy sytuację, gdzie mały silentblock - nr 12 - jest dostarczany jako część zamienna.

2. Co 150+ tys. km wymienia się tzw. banany, czyli górne wahacze (kompletne, zawierające silentbloki) tylnej osi samochodu, przy zawieszeniu wielowahaczowym - np. Insignia A, Vectra C.

2. Wahacze dolne wzdłużne tylnej osi wymienia się, gdy nie można ustawić geometrii, bo urwały się skorodowane śruby regulujące (dwa zdjęcia poniżej). Tu już trudno o podanie przebiegu, na pewno samochody co najmniej kilkuletnie, eksploatowane intensywnie zimą, w warunkach zasolenia, a dodatkowo takie, gdzie jest potrzeba ustawiania geometrii (np. jeździły po dziurach, przeszły naprawę blacharską; preferencje użytkownika, żeby geometria była idealna).

4. Sworzeń kulisty wahacza - na szkicu nie posiada numeru, bo jest akurat zintegrowany z wahaczem - widoczny między "12" a "13" - w naszej praktyce wymaga wymiany rzadko, co ok. 200 000 km przebiegu.

 

Tuleje wahaczy w sklepie Dixi‑Car

Śruby, wahacze, sworznie kuliste w sklepie Dixi‑Car

Wymiana poduszki silnika / skrzyni biegów

 

Śruba regulacji geometrii zawieszenia, dolny wahacz tylnej osi

Tylny dolny wahacz zawieszenia wielowahaczowego, np. Insignia A, Vectra C; śruba mimośrodowa do regulacji geometrii. Jej korozja i ew. urwanie przy próbie poluzowania może pociągnąć za sobą potrzebę wymiany dolnego tylnego wahacza.

Zardzewiała śruba do regulacji geometrii, zawieszenie wielowahaczowe tylne Opel

Druga śruba mimośrodowa do regulacji geometrii.

Sworzeń kulisty wahacza zintegrowany z wahaczem

Sworzeń kulisty wahacza przedniego wymaga wymiany rzadko, co ok. 200 000 km, ale jeśli już wymaga, to nierzadko wraz z całym wahaczem, jeśli jak na zdjęciu sworzeń jest zintegrowany z wahaczem. Przy stalowych wahaczach (starsze Ople) ze sworzniem przynitowanym, np. Corsa D, można rozwiercać nity sworznia kulistego i wymienić sam sworzeń bez wahacza. Przy aluminiowych wahaczach nie praktykujemy rozwiercania.

Natomiast sworzeń dokręcany do wahacza śrubami jest np. w Oplach Omega B, Vivaro A, B, Corsa F, Astra L, Combo E, i tu wymieniamy sam sworzeń kulisty, OPEL dostarcza go jako część zamienną. W Zafirze Life sworzeń wahacza przedniego jest osadzony w zwrotnicy, a nie w wahaczu, i też wymienny.

 

Zobacz też:

Ustawienie geometrii zawieszenia

Wymiana gum stabilizatora

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

Najdłużej działający Autoryzowany Serwis OPEL w Warszawie

03.2025

Nowoczesny serwis Opla w stolicy Polski

 

Wydaje się, że Dixi‑Car jest najdłużej działającą obecnie Autoryzowaną Stacją Obsługi OPEL w Warszawie. Doświadczenie załogi ma ogromne znaczenie. Szczególnie w serwisie znajomość marki, jej niuansów, wpływają na jakość, szybkość i skuteczność.

I temat dotyka tak umiejętności skutecznej naprawy za pierwszym razem, ale przede wszystkim doświadczenia diagnostycznego, działań prewencyjnych, umiejętności pozyskania części, gdy w fabrykach są czasowe braki, dbanie o terminowość.

Dixi-Car działa pod tym samym zarządem od ponad 25 lat, duża część zespołu jest z firmą od samego początku, tj. roku 1998.

Byliśmy stabilnym serwisem Opla we współpracy z koncernem General Motors, PSA, a teraz Stellantis. Napawa nas to dumą.

Jednocześnie idziemy z duchem zmian w motoryzacji. Od 2023 roku jesteśmy autoryzowanym dealerem koreańskiej marki Ssangyong by KGM, a od początku 2024 r. także chińskiej marki BAIC.

 

Umów wizytę



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wyprzedaż BAIC Beijing 7 z ubezpieczeniem za 1 zł. Instalacja LPG od 1 zł
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.