Opel Corsa OPC (generacja E) - prawdziwy lekkoatleta - silnik 1.6 Turbo o mocy 152 kW/207 KM - daje super drajdę z jazdy.
Corsa OPC (Opel Performance Center) piątej generacji (tzw. Corsa "E"). Silnik 1.6 Turbo 207 KM, moment obrotowy 245 Nm (w przedziale 1900 - 5800 obr./min.). Dzięki funkcji overboost wartość tę można chwilowo zwiększyć do 280 Nm. Przypomnijmy, że generacja D Corsy OPC miała silnik 1.6 192 KM z momentem 230 Nm.
Na targach w Genewie, 5-15 marca 2015. Wkrótce potem dostępna w Polsce.
Podwójny wydech Remus z dyfuzorami - uosobienie mocy.
Wyczynowa Corsa OPC odróżnia się nowym, zarezerwowanym wyłącznie dla wersji OPC jaskrawoniebieskim kolorem (niebieski Arden), a także nowo zaprojektowanym przodem z dużymi wlotami powietrza. Otoczone aluminiowymi obwódkami otwory pod reflektorami nawiązują do estetyki większej sportowej krewniaczki Corsy, czyli Astry OPC. Przetłoczenie z przodu na wyraźnie zarysowanej masce optycznie podkreśla muskularność sylwetki auta. Dynamicznie wyprofilowane nadkola współgrają z odważnie zaprojektowanymi nakładkami na progi, które z kolei płynnie łączą się z tylną częścią samochodu.
Z tyłu: bezkompromisowy sportowy styl. Tłumik Remus z podwójną końcówką oraz otaczający go dyfuzor to kolejne sportowe detale, które pełnią zarówno funkcję estetyczną, jak i akustyczną, zwłaszcza po wciśnięciu pedału przyspieszenia.
Skórzana kierownica spłaszczona w dolnej części, specjalny lewarek zmiany biegów, metalowe nakładki na pedałach - cechy charakterystyczne w modelach OPC.
Kubełkowe foetele Recaro - dobre trzymanie boczne na ostrych zakrętach.
Obrotomierz Corsy OPC - znów różnice w stosunku do wersji cywilnej.
Już z poprzedniej Corsy D OPC pamiętamy dwie wersje: standardową OPC i ekskluzywną OPC "Nürburgring Edition".
Corsa D |
Corsa E |
|||
---|---|---|---|---|
OPC | OPC Nürburgring Edition | OPC | OPC Nürburgring Edition | |
napęd | 1.6 Turbo, 6-beg. manual | 1.6 Turbo, 6-beg. manual | ||
moc [kW/KM/obr./min.] | 141/192/5800 | 154/210/5850 | 152/207 | |
moment obrotowy [Nm/obr./min.] | 230/1980-5850 | 250 (overboost: 280) / 2250-5850 | 245 (overboost: 280) / 1900-5800 | |
przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 7,2 | 6,8 | 6,8 | |
prędkość maks. [km/h] | 225 | 230 | 230 | |
zużycie paliwa (cykl mieszany) [l/100 km] | 7,3 | 7,6 | 7,5 | |
Emisja CO2, cykl mieszany, g/km | 172 | 178 | 174 |
Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.
Pod maską nowej generacji Corsy OPC znajduje się turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 152 kW/207 KM, który tylko czeka na sygnał do dynamicznej jazdy. Silnik 1.6 Turbo rozwija maksymalny moment obrotowy 245 Nm w przedziale 1900–5800 obr./min. Wartość tę można chwilowo zwiększyć o 35 Nm dzięki funkcji overboost. Wiele uwagi poświęcono szybkiemu przyrostowi momentu obrotowego oraz wydłużeniu płaskiego odcinka krzywej momentu w porównaniu z modelem poprzedniej generacji (w ekskluzywnej Nürburgring Edition maksymalny moment był dostępny dopiero od 2250 obr./min), dzięki czemu samochód stał się dużo bardziej elastyczny przy niskiej prędkości obrotowej. Moc w Corsie OPC jest przekazywana na koła przednie za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni sterowanej precyzyjnie działającą dźwignią o krótkim skoku. Nowa Corsa OPC rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,8 sekundy. Samochód rozwija prędkość maksymalną 230 km/h. Mimo sportowych osiągów zużycie paliwa jest umiarkowane i wynosi 7,5 l/100 km w cyklu mieszanym (przy emisji CO2 na poziomie 174 g/km).
Na torze: 6,8 sek. od 0 do 100 km/h. Prędkość masymalna 230 km/h..
O 10 mm niższe niż w cywilnych wersjach Corsy. Zawieszenie w OPC powstało we współpracy z firmą Koni. Nowa technologia FSD (ang. Frequency Selective Damping) umożliwia dopasowanie charakterystyki resorowania do częstotliwości przechyłów nadwozia i pozwala na uzyskanie równowagi między bezkompromisową sportową twardością, a wysokim komfortem jazdy.
Mamy do dyspozycji tryb "Competition", w którym kontrola trakcji (TC) jest wyłączona, a ESP pozwala jechać nieco agresywniej. Jest równiez możliwość całkowitego wyłączenia ESP.
Układ kierowniczy jest bardziej "bezpośredni" niż w Corsach "nie-OPC". Standardowo otrzymamy opony Michelin 215/45R17 (w "zwykłej" Corsie mamy koła 15-calowe). W OPC przednie tarcze hamulcowe mają ponadstandardową średnicę 308 mm (albo 330 mm - patrz "Pakiet wyczynowy" niżej).
Pęd powietrza dociska samochód do drogi przy szybkiej jeździe - Corsa OPC pewniej sie prowadzi. Na fot spojler w bardziej ekstrawaganckiej wersji, która wytwarza dodatkową siłę dociskającą tylną oś pojazdu. Oferowana jest również mniej rzucająca się w oczy wersja standardowa.
Dla osób o ponadstandardowych wymaganiach dostępna będzie Corsę OPC z pakietem wyczynowym. Cóż się nań składa:
Konstruktorzy zdawali sobie sprawę, że Corsa OPC będzie użytkowana także w ruchu miejskim, ale w trakcie standardowych testów OPC na Nürburgring Nordschleife (zach. Niemcy) przekonali się, że sprosta ona wyzwaniom najtrudniejszego toru na świecie.
Okolice atrapy chłodnicy zmienione w Corsie OPC w porównaniu z "cywilną" wersją.
Silnik 1.6 207 KM - doskonałe osiągi w terenie górzystym.
Flagowy lakier modeli OPC Opla - niebieski Arden. W nomenklaturze Opla nie jest to ani kolor "bazowy", ani metalik, ani perła, ani brylantowy, tylko tzw. kolor specjalny. Zobacz kolory, w których oferujemy cywilną Corsę.
Kup samochód
bez wychodzenia z domu
3. Przygotujemy ofertę, wszystkie formalności zdalnie
4. Dostarczymy samochód do Ciebie
Zobacz także
Pierwsi polscy klienci zamówili już elektryczne Ople.
Salony Opel najpopularniejszymi wśród polskich milenialsów - ludzi w wieku 18‑30 lat, ustaliła firma technologiczna Proxi.cloud. Badanie na próbie ponad 100 tys. osób wykazało, że młodzi konsumenci, korzystający ze smartfonów, najczęściej są obecni w okolicach dealerów Opla.
‒ Na ruch w salonach wpływa wiele składowych, m.in. rozwój sieci dealerskiej, oferta cenowa, dostępne portfolio modelowe, pozycjonowanie koncernu i siła komunikacji. I właśnie Opel, czyli lider rankingu, należy do marek najczęściej pojawiających się w mediach. Dosyć często ogłasza też wysokie rabaty ‒ mówi Piotr Francuz, Business Manager z domu mediowego MediaCom.
Na drugim miejscu w rankingu Proxi.cloud znalazły się Renault i Peugeot, które to marki również mają doskonale zlokalizowane, z punktu widzenia pokolenia Y, salony.
Źródło: money.pl. Firma technologiczna Proxi.cloud zbadała ruch w 910 salonach w całej Polsce. Analizą objęła 102 923 konsumentów w wieku 18-30 lat, którzy bezpośrednio odwiedzili lub w bardzo bliskiej odległości przechodzili obok jednego z wybranych punktów. Łącznie odnotowano 272 499 takich wizyt. Badanie było realizowane od 08 lutego do 31 marca 2019 roku. Anonimowe dane zebrano za pośrednictwem tzw. geofencingów, czyli wirtualnych punktów na mapie. Dzięki nim rejestrowano liczbę użytkowników smartfonów wchodzących na dany teren.
Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!
07.2024
Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.
Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.
SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.