Vivaro-e to trzeci 'masowy' samochód elektryczny Opla, po Corsie‑e i Grandlandzie Hybrid. Dlaczego Opel zabiera się za elektryfikację aut dostawczych? W europejskich miastach pojawiają się już obszary bezemisyjne. A przypomnijmy, że Vivaro trzeciej generacji ma wysokość ok. 1,9 m, czyli jest predestynowane do miejskich dostaw. Sprzedaż elektrycznego Vivaro w Polsce rusza w II poł. 2020 roku.
Zasięg na bateriach do 230 km lub do 330 km wg WLTP‡ (zależnie, czy bateria 50 kWh, czy 75 kWh). Oprócz Furgonu jest też zelektryfikowana brygadówka 6-osobowa i Kombi 9-osobowe. Opel adresuje elektryczne Vivaro do dużych i małych flot, małych przedsiębiorców oraz do rzemieślników i artystów.
Konsola centralna elektrycznego Vivaro‑e. Od lewej: sterowanie napędem (jeździmy jak z automatyczną skrzynią biegów), elektryczny hamulec pomocniczy, wybór trybu jazdy (m.in. Eco - zwiększone odzyskiwanie energii przy hamowaniu).
Sprzedaż elektrycznego Vivaro w Dixi-Car ruszyła jesienią 2020. Są cenniki wszystkich nadwozi - 3-osobowego Furgonu, 6-os. brygadówki i 9-osobowego Kombi. Zobacz inne elektryczne modele Opla. Vivaro-e jest produkowane na tej samej linii produkcyjnej, na której powstają wersje z napędem spalinowym
Od lewej - klasyczny prędkościomierz. Dalej już różnice w porównaniu z wersją Diesel: temperatura baterii, stopień naładowania baterii, zamiast obrotomierza - ekonomizer. Na wyświetlaczu DIC widać 15,7 kWh, tyle zużyliśmy energii. To konkretne Vivaro-e ma prawdopodobnie wiekszy battery pack - 75 kWh, skoro wskazówka stopnia naładowania baterii stoi na ok. 90%.
Nowe Vivaro-e to samochód do miejskich dostaw. Nieprzypadkowo Opel zabrał się za elektryfikację gamy modeli dostawczych od Vivaro, a nie od bardziej autostradowego Movano.
Wallbox możemy sobie zamontować w firmie, Opel sprzedaje je jako akcesoria, szukaj w cenniku pdf. Na pokładzie mamy standardową ładowarkę 3-fazową 11 kW lub jednofazową 7,4 kW (w zależności od rynku).
Na autostradzie Vivaro z napędem elektrycznym może jechać 130 km/h - jest limit dla ochrony zasiegu.
Vivaro jest pierwszym modelem w gamie Opla, gdzie cena elektryka jest już porównywalna z ceną wersji z napędem spalinowym.
Jednak brygadówka i Kombi również są dostępne w wersji elektrycznej.
Do samochodów elektrycznych są w Polsce rządowe dopłaty.
Ford Transit L2H2 2,0 TDCI 131KM, webasto, niski przebieg, Vat23%, rok prod. 2018
od 59900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76500 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 150KM, czujniki, 3os, Vat23%, rok prod. 2021
od 73100 zł
cena netto
Opel Vivaro B 1,6 CDTI 120KM, L2H1, Salon Polska, 9 osób, Vat23%, rok prod. 2019
od 95900 zł
cena brutto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 145KM klima auto, kamera, niski przebieg, 3os, rok prod. 2022
od 80900 zł
cena netto
Ford Transit Custom L2H1, 2,0 TDCI 130KM, Navi, Bluetooth, Automat, Vat23%, rok prod. 2020
od 73100 zł
cena netto
Fiat Doblo Maxi 1,4 benzyna 95KM L2H1, bardzo niski przebieg, doinwestowany Vat23%, rok prod. 2018
od 34500 zł
cena netto
Renault Master L3H2 2,3 DCI 136KM, Salon PL, Kamera, tempomat Vat23%, rok prod. 2021
od 80500 zł
cena netto
FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23% Fabryczynie bez AdBlue , rok prod. 2019
od 70900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 73900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 64250 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
W latach 2001-2018 zjechało ich z taśmy produkcyjnej łącznie ok. 1 mln sztuk - mówimy o Vivaro A i B.
Generacja | Lata produkcji | |
---|---|---|
Vivaro C Vivaro III |
Diesel 2019- Elektryk 2020- |
|
Vivaro B |
2014-2018 | |
Vivaro A Vivaro I |
2001-2014 |
Kabina elektrycznego Vivaro C.
Wyświetlacz centralny 7-calowy. Platforma, na której budowane jest Vivaro-e, była już projektowana pod napęd elektryczny. Dlatego: bateria jest w podłodze, nie ogranicza przestrzeni bagażowej, dodatkowo mamy nisko położony punkt ciężkości. Samochód stabilny - przyklejony do drogi, nawet jeśli załadowany po dach.
Ładowność elektryka to 1275 kg. Diesel ma zaledwie ok. 130 kg więcej. Brakujące kilogramy ładowności to masa baterii.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Piotr Orłowski
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Agnieszka Rospędowska
Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych
Ford Transit L2H2 2,0 TDCI 131KM, webasto, niski przebieg, Vat23%, rok prod. 2018
od 59900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76500 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 150KM, czujniki, 3os, Vat23%, rok prod. 2021
od 73100 zł
cena netto
Opel Vivaro B 1,6 CDTI 120KM, L2H1, Salon Polska, 9 osób, Vat23%, rok prod. 2019
od 95900 zł
cena brutto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 145KM klima auto, kamera, niski przebieg, 3os, rok prod. 2022
od 80900 zł
cena netto
Ford Transit Custom L2H1, 2,0 TDCI 130KM, Navi, Bluetooth, Automat, Vat23%, rok prod. 2020
od 73100 zł
cena netto
Fiat Doblo Maxi 1,4 benzyna 95KM L2H1, bardzo niski przebieg, doinwestowany Vat23%, rok prod. 2018
od 34500 zł
cena netto
Renault Master L3H2 2,3 DCI 136KM, Salon PL, Kamera, tempomat Vat23%, rok prod. 2021
od 80500 zł
cena netto
FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23% Fabryczynie bez AdBlue , rok prod. 2019
od 70900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 73900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 64250 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
‡ Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.