Vivaro-e to trzeci 'masowy' samochód elektryczny Opla, po Corsie‑e i Grandlandzie Hybrid. Dlaczego Opel zabiera się za elektryfikację aut dostawczych? W europejskich miastach pojawiają się już obszary bezemisyjne. A przypomnijmy, że Vivaro trzeciej generacji ma wysokość ok. 1,9 m, czyli jest predestynowane do miejskich dostaw. Sprzedaż elektrycznego Vivaro w Polsce rusza w II poł. 2020 roku.
Zasięg na bateriach do 230 km lub do 330 km wg WLTP‡ (zależnie, czy bateria 50 kWh, czy 75 kWh). Oprócz Furgonu jest też zelektryfikowana brygadówka 6-osobowa i Kombi 9-osobowe. Opel adresuje elektryczne Vivaro do dużych i małych flot, małych przedsiębiorców oraz do rzemieślników i artystów.
Konsola centralna elektrycznego Vivaro‑e. Od lewej: sterowanie napędem (jeździmy jak z automatyczną skrzynią biegów), elektryczny hamulec pomocniczy, wybór trybu jazdy (m.in. Eco - zwiększone odzyskiwanie energii przy hamowaniu).
Sprzedaż elektrycznego Vivaro w Dixi-Car ruszyła jesienią 2020. Są cenniki wszystkich nadwozi - 3-osobowego Furgonu, 6-os. brygadówki i 9-osobowego Kombi. Zobacz inne elektryczne modele Opla. Vivaro-e jest produkowane na tej samej linii produkcyjnej, na której powstają wersje z napędem spalinowym
Od lewej - klasyczny prędkościomierz. Dalej już różnice w porównaniu z wersją Diesel: temperatura baterii, stopień naładowania baterii, zamiast obrotomierza - ekonomizer. Na wyświetlaczu DIC widać 15,7 kWh, tyle zużyliśmy energii. To konkretne Vivaro-e ma prawdopodobnie wiekszy battery pack - 75 kWh, skoro wskazówka stopnia naładowania baterii stoi na ok. 90%.
Nowe Vivaro-e to samochód do miejskich dostaw. Nieprzypadkowo Opel zabrał się za elektryfikację gamy modeli dostawczych od Vivaro, a nie od bardziej autostradowego Movano.
Wallbox możemy sobie zamontować w firmie, Opel sprzedaje je jako akcesoria, szukaj w cenniku pdf. Na pokładzie mamy standardową ładowarkę 3-fazową 11 kW lub jednofazową 7,4 kW (w zależności od rynku).
Na autostradzie Vivaro z napędem elektrycznym może jechać 130 km/h - jest limit dla ochrony zasiegu.
Vivaro jest pierwszym modelem w gamie Opla, gdzie cena elektryka jest już porównywalna z ceną wersji z napędem spalinowym.
Jednak brygadówka i Kombi również są dostępne w wersji elektrycznej.
Do samochodów elektrycznych są w Polsce rządowe dopłaty.
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, AUTOMAT, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 109900 zł
cena brutto
Opel Vivaro C 2,0 CDTI 177KM, AUTOMAT, martwe pole, czujniki, podgrzewane fotele, VAT23%, rok prod. 2021
od 99900 zł
cena brutto
SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 MT6 4x4 202KM, 400Nm / Quartz, rok prod. 2022
od 159 900 zł
cena brutto
SsangYong Musso Grand Quartz 2.2 202KM AT6 4x4
od 1933 zł/mc
Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
W latach 2001-2018 zjechało ich z taśmy produkcyjnej łącznie ok. 1 mln sztuk - mówimy o Vivaro A i B.
Generacja | Lata produkcji | |
---|---|---|
Vivaro C Vivaro III |
Diesel 2019- Elektryk 2020- |
|
Vivaro B |
2014-2018 | |
Vivaro A Vivaro I |
2001-2014 |
Kabina elektrycznego Vivaro C.
Wyświetlacz centralny 7-calowy. Platforma, na której budowane jest Vivaro-e, była już projektowana pod napęd elektryczny. Dlatego: bateria jest w podłodze, nie ogranicza przestrzeni bagażowej, dodatkowo mamy nisko położony punkt ciężkości. Samochód stabilny - przyklejony do drogi, nawet jeśli załadowany po dach.
Ładowność elektryka to 1275 kg. Diesel ma zaledwie ok. 130 kg więcej. Brakujące kilogramy ładowności to masa baterii.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Piotr Orłowski
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Agnieszka Rospędowska
Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, AUTOMAT, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 109900 zł
cena brutto
Opel Vivaro C 2,0 CDTI 177KM, AUTOMAT, martwe pole, czujniki, podgrzewane fotele, VAT23%, rok prod. 2021
od 99900 zł
cena brutto
SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 MT6 4x4 202KM, 400Nm / Quartz, rok prod. 2022
od 159 900 zł
cena brutto
SsangYong Musso Grand Quartz 2.2 202KM AT6 4x4
od 1933 zł/mc
Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
‡ Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.
BAIC 5 już w salonie Warszawa/Raszyn. Sprawdź sam tę jakość!
01.2024
Awangardowy design Baików widać i na fotografiach. Jednak zdjęcia to za mało, by wyrobić sobie zdanie na temat jakości wykonania samochodu. Mamy już Baika 5 w salonie w Warszawie/Raszynie. Zapraszamy na oględziny samochodu, bez umawiania się.
Na miejscu warto porozmawiać z handlowcem o warunkach ew. zakupu samochodu, czasie oczekiwania na odbiór.
My jesteśmy zbudowani jakością samochodów BAIC. I ergonomią – wypada przymierzyć się do crossovera poprzez zajęcie miejsca za kierownicą, położyć łokieć na podłokietniku, objąć lewarek automatu.