Nowy Grandland PHEV 2023, czyli ładowana z gniazdka hybryda. Nowy wygląd, nowe wnętrze, a do tego hybryda plug‑in. Samochodem PHEV można jeździć w trybie zeroemisyjnym, czyli na samym prądzie. W trasy jeździmy na benzynie, przy niższym spalaniu i lepszych przyspieszeniach, bo napęd hybrydowy łagodzi 'piki' w zapotrzebowaniu na energię i zwiększa moc.
Dorośli i dzieci
Napęd hybrydowy z możliwością doładowania w garażu lub z ulicznej ładowarki. Bogate wyposażenie standardowe, czyli m.in.:
od 149 246 zł 167 642 zł
Wyprzedaż Rocznika 2022. Cena netto, przy zakupie Grandlanda na działalność gospodarczą. Patrz promocje
Finansowanie
Rata od 2437 zł netto/miesiąc w Opel Light Leasing i to za bogatą wersję GS!
Dostępny również Promocyjny Leasing od 102%
Rata od 2416 zł /miesiąc w Opel Light Kredyt i to za bogatą wersję GS!
Dostępny również Promocyjny kredyt 50/50 zero procent
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Agnieszka Rospędowska [Flota]
Menedżer ds. sprzedaży flotowej. Samochody nowe osobowe i dostawcze
Krzysztof Chołuj
Flota / b2b - Radom i okolice. Samochody osobowe i dostawcze.
Na zdjęciach mogą być elementy wyposażenia dodatkowego.
od Menedżera ds. Sprzedaży w Dixi‑Car Warszawa/Raszyn
Nowy Grandland to wielka zmiana, podąża z duchem nowoczesności, nowy wygląd, nowe wnętrze, a do tego hybryda plug‑in, której klient nie musi się obawiać. Kilka plusów takiego rozwiązania:
Piszę to z takim przekonaniem. Nie mamy zamiaru nic udawać. Grandland chce wyznaczać ścieżkę dla swoich klientów.
Tylne lampy LED, odmiana Hybrid4. Nowego Grandlanda z tyłu łatwo odróżnić po centralnie umieszczonym na tylnej klapie napisie.
Lewarek 8-biegowego automatu i przełącznik trybów hybrid/electric/benzyna.
Przekrój przez napęd Grandlanda Hybrid4 z napędem na wszystkie koła. Widoczny drugi silnik elektryczny na tylnej osi. Jest to Nowy Grandland.
Grandland HYBRID4 ma napęd na wszystkie koła (4WD), podczas gdy Grandland HYBRID ma napęd na przód. Którą wersję wybrać? Obydwa napędy pozwalają na jazdę czysto elektryczną na dystansie ok. 60 km, czyli podstawową zaletę samochodu PHEV mamy i tu, i tu. Hybrid4 kusi większą mocą i momentem obrotowym - 300KM, 520Nm w porównaniu z 224KM i 360Nm przy odmianie z napędem przednim. Jednak nawet 224KM to i tak wartość spotykowana tylko w topowych silnikach spalinowych. Nawet Hybrid z napędem na przód od zera do setki zbiera się w 8,9 sek, co jest wartością niedostępną dla większości samochodów benzynowych. Dobre przyspieszenie wynika z załączania się jednocześnie silnika spalinowego i elektrycznego.
Grandland z napędem AWD przyspiesza 0-100 km/h w ciągu 6,1 sek. Hybrid4 zawdzięcza swój napęd na wszystkie koła drugiemu silnikowi elektrycznemu na tylnej osi. Czyli nie ma tu wału napędowego idącego tunelem od skrzyni biegów. W naszej ocenie napęd tylnej osi realizowany silnikiem elektrycznym jest rozwiązaniem bardziej praktycznym, prawdopodobnie trwalszym na przestrzeni lat.
Obydwie odmiany mają automatyczną, 8-biegową skrzynię biegów. Cena jest wyraźnie korzystniejsza przy napędzie przednim, prostsza też jest budowa - jeden silnik elektryczny zamiast dwóch, co może wiązać się z niższymi kosztami eksploatacji.
Grandland jest hybrydą PHEV (Plug‑in Hybrid Electric Vehicle), czyli ładowaną z gniazdka w domu/garażu lub z publicznej stacji ładowania. Samochód PHEV ma już baterię na tyle pojemną, a silnik(i) elektryczny(e) na tyle dużej mocy, że można nim jeździć w trybie zeroemisyjnym, w przypadku Grandlanda na dystansie ok. 60 km, czyli typowo po mieście. Z kolei zwykłe hybrydy mają niewielki akumulator i pomocniczy ledwie silnik elektryczny, mogą więc co najwyżej toczyć się w korku, a elektromotor służy w nich przede wszystkim do redukcji spalania benzyny, poprzez dołączanie napędu elektrycznego w trakcie przyspieszania na silniku spalinowym.
Natomiast pojazd PHEV, pomimo że można nim jeździć na samej baterii, zachowuje silnik spalinowy, na którym typowo pojedziemy w podróż np. Warszawa-Poznań, Radom-Chorwacja, etc. Samochód typu plug‑in hybrid to więc rozsądny kompromis w sytuacji, gdy stacje ładowania dopiero powstają.
Zarówno PHEV, jak i klasyczna hybryda, mają odzysk energii przy hamowaniu - czyli hamując doładowujemy baterię.
Wyświetlacz 12" kierowcy, okok LCD 10". Przed lewarkiem włącznik elektrycznego hamulca postojowego.
Rok modelowy 2022. Wersja Business Elegance.
Złącze do ładowania prądem jest po lewej stronie samochodu. Na prawym tylnym błotniku mamy wlew benzyny.
Zobacz także
Koszt przeglądów - elektryk vs benzyna/diesel
Mówi się, że koszty serwisu elektryka są ok. dwukrotnie niższe niż samochodu z silnikiem benzynowym/diesla. Na przykładzie Opli Corsa‑e i Mokka‑e, prześledźmy koszty przeglądów w ciągu kilku lat od zakupu nowego pojazdu.
Benzynowe/diesel Corsa, Mokka |
Elektryki Corsa‑e, Mokka‑e |
---|---|
Pierwszy przegląd po roku - 699 zł | Pierwszy przegląd po roku - 306 zł. |
W kolejnych latach - przeglądy co 1 rok - 699 zł | W kolejnych latach - przeglądy co 2 lata - od 729 zł. Czas pracy mechanika ok. 2 godziny – badanie komputerowe z płynem hamulcowym + filtr nawiewu. |
Ceny w październiku 2021. Zobacz aktualne ceny przeglądów.
Co z tego wynika?
Pierwszy przegląd, zarówno w spalinowych Corsach i Mokkach, jak i w ich odmianach elektrycznych, wykonujemy po roku. Jednak w elektryku przegląd ten jest dwukrotnie tańszy.
W kolejnych latach ceny przeglądów są już podobne dla wszystkich trzech rodzajów napędu, jednak dla odmian elektrycznych producent przewidział przeglądy co 2 lata, podczas gdy dla benzynowych/diesli - co 1 rok. Więc znowu elektryk wypada dwa razy taniej.
‡ Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.
48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to!
02.2023
48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to! SsangYong to najstarszy producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Na wyprzedaży rocznika 2022 korzyść do 10 500 zł.
I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.
Trzecia duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w SUV-ach i crossoverach. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.
SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji. Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).
Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl