Z napędem elektrycznym jest dostępny zarówno osobowy Opel Combo Life, jak i dostawcze Combo Cargo. Poniżej wersja osobowa/rodzinna. Combo‑e to zeroemisyjny napęd bateryjny, a nie hybryda phev. Rejestrujemy na zielone tablice z przywilejami w Polsce. Producent pisze "autobahn-proof", czyli prędkość maksymalna jest odpowiednia na autostrady, a zasięg powinien usatysfakcjonować Polaka. Serwisujemy elektryka Combo w ASO OPEL Dixi‑Car. Zapraszamy!
Dla nowoczesnej rodziny 2+2 oplowski elektryczny multivan może być pierwszym samochodem w rodzinie. Wybierzesz pełny LED? Zobacz też nasze poradniki Samochód dla rodziny 2+2 i Samochód dla rodziny 2+3.
Klimaty okołomiejskie są żywiołem dla samochodów zeroemisyjnych, jak Combo-e. Jeśli zamierzasz jeździć autostradami, wybierz ładowaną z gniazdka hybrydę PHEV, sprawdź używane.
Jeździmy z dużą literą e na klapie bagażnika.
Jedna jedyna ważna decyzja przed zakupem elektryka
Kabel do ładowania możesz później zmienić, a wallbox - dokupić. Lecz jest jedna rzecz, której już po zakupie w samochodzie elektrycznym nie wymienisz. To ładowarka pokładowa - zabudowana jest na stałe w samochodzie. Może ona być 1‑fazowa, lub 3‑fazowa. Którą wybrać?
Ładowarka 1‑fazowa
Jest o.k., jeśli nie masz trzech faz
Jeśli masz dostęp do trzech faz, kupowanie samochodu elektrycznego z ładowarką 1‑fazową jest skrzywdzeniem samego siebie
Ładowarka 3‑fazowa - "prawie zawsze lepsza"
Wystarczy, że "kiedyś" przewidujesz mieć dostęp do trzech faz - w domu, w firmie, na działce, "ze słupa"
Ładowarki pokładowej nie można później wymienić (jest zabudowana w samochodzie na stałe)
Myląca jest moc - ładowarka 3‑fazowa ma 11 kW, podczas gdy 1‑fazowa ma ok. 7 kW. Różnica niby niewielka, ale... ta trójfazowa rozkłada na trzy żyły kabla obciążenie równe kilku czajnikom elektrycznym. Oszczędza słabsze instalacje.
3-fazowa ma wszystkie funkcje 1-fazowej (gdy nie masz dostępu do trzech faz)
Prawie zawsze lepsza
Wybór między ładowarką 1- a 3‑fazową to praktycznie jedyna brzemienna w skutkach decyzja przy zakupie elektryka.
Resztę można później zmienić - kabel do ładowania, czy wallbox.
Ministerstwo Klimatu ogłosiło program dopłat do samochodów elektrycznych "Mój elektryk". Dopłatę może uzyskać klient indywidualny lub firma. Zeroemisyjny elektryk koreańskiegoi SsangYonga - Korando e-Motion - kwalifikuje się do dopłaty. Dopłata na samochód osobowy wynosi 18 750 zł lub 27 000 zł, w zależności od rocznego przebiegu i tego, czy masz Kartę Dużej Rodziny.
Samochody hybrydowe - z baterią + silnikiem spalinowym - nie są objęte dofinansowaniem.
Dopłata na Samochód osobowy
Dopłata 18 750 zł - dla klientów indywidualnych i firm, jeśli roczny przebieg kupowanego samochodu elektrycznego wyniesie do 15 tys. km
Dopłata 27 000 zł - dla klientów indywidualnych i firm, jeśli zadeklarujesz roczny przebieg powyżej 15 tys. km. Jeśli masz Kartę Dużej Rodziny, roczny przebieg może być poniżej 15 tys. km, a i tak otrzymasz dopłatę 27k
Dopłata 20% ceny samochodu (nie więcej niż 50 tys. zł) - jeśli roczny przebieg kupowanego samochodu elektrycznego wyniesie do 20 tys. km
Dopłata 30% ceny samochodu (nie więcej niż 70 tys. zł) - jeśli zadeklarujesz roczny przebieg kupowanego samochodu elektrycznego > 20 tys. km
Uwagi
Wniosek o dofinansowanie złóż online w Generatorze Wniosków na https://gwd.nfosigw.gov.pl/. Przy zakupie samochodu na własność, wniosek składamy po zakupie, bo trzeba dołączyć fakturę. Przy leasingu składamy jednocześnie wniosek o leasing i dotację.
Dopłata jest przekazywana po zakupie samochodu, zapłacie i ubezpieczeniu pojazdu.
Leasingi również są objęte dofinansowaniem (opłata wstępna i transferowa, nie raty). W przypadku leasingu, wniosek o dofinansowanie składamy nie w NFOŚiGW, tylko w banku/firmie leasingowej. NFOŚiGW publikuje na swojej stronie informację o bankach i firmach leasingowych uczestniczących w programie "Mój elektryk".
Najem długoterminowy również korzysta z dotacji "Mój elektryk", o ile najem spełnia warunki leasingu operacyjnego.
Samochody zarejestrowane na dealera objęte są dopłatą z programu "Mój elektryk", jeśli ich przebieg nie przekracza 50 km. My, w Dixi‑Car, miewamy pulę samochodów zarejestrowanych na naszą firmę i pilnujemy, by ich przebieg nie przekraczał owych 50 km. Zapraszamy.
Ponadto kupując samochód elektryczny m.in.: jesteś zwolniony z akcyzy, możesz korzystać z buspasów, nie płacisz za parkowanie w strefach płatnego parkowania.
NFOŚiGW planuje uruchomienie programu dofinansowań do stacji ładowania.
Zapraszamy do zamawiania samochodów elektrycznych w salonie SsangYong Dixi-Car!
Salon Warszawa / Raszyn
(22) 716 30 20 wew. 4
Dotacja to niejedyna korzyść związana z poruszaniem się elektrykiem. Inne to możliwość jazdy buspasami, darmowe parkowanie, prawo wjazdu na obszary zamknięte dla samochodów spalinowych na zielonej tablicy rejestracyjnej. Kierowcy samochodów elektrycznych zostaną zwolnieni z opłat za przejazd autostradami w Polsce. Dodatkowo - kalkulatory kosztów zakupu e-auta, kosztów podróży oraz mocy instalacji fotowoltaicznej niezbędnej do ładowania samochodu elektrycznego w domu zieloną energią - w ramach kampanii zorganizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych i Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu, wspieranej przez samorządy i wiele instytucji, pod patronatem Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Infrastruktury.
Baterie mieszczą się w podłodze między przednią a tylną osią. Pojemność bagażnika jest taka sama jak w Combo z napędem spalinowym. Dodatkowo obniżamy środek ciężkości - stabilność przy bocznym wietrze i mniejsze przechyły na zakrętach.
Nadwozie 5- lub 7-miejscowe, o długości standardowej (4,4 m) lub wydłużone XL (4,75 m). Dwa rozstawy osi. Wszystkie cztery kombinacje są dostępne, np. krótkie nadwozie 7-osobowe. Zobacz wymiary
Przesuwne drzwi boczne z prawej strony lub z obydwu stron
Cichy, mocny, niemal bezgłośny silnik elektryczny o mocy 100 kW/136 KM i momencie obrotowym 260 Nm
Samochód zeroemisyjny (zielone tablice rejestracyjne z przywilejami w Polsce)
Przyspieszenie 0-100 km w 11,2 s. Prędkość maksymalna dostosowana do rynku, by Combo w pełni korzystało z autostrad, ale i oszczędne traktowanie baterii akumulatorów
Ma odzyskiwanie energii i doładowywanie baterii przy hamowaniu, są dwa tryby odzyskiwania, do wyboru przez użytkownika
Zasięg do 280 kilometrów wg WLTP‡
Trzy opcje ładowania baterii:
ładowanie baterii do 80% w 30 minut z publicznej stacji ładowania prądem stałym (DC)
z wallboxu zainstalowanego w domowym garażu w ciągu kilku godzin
kablem z gniazdka 230V (kabel w standardowym wyposażeniu auta elektrycznego)
Bateria o pojemności 50 kWh ma 18 modułów i 216 cel. Mieści się w całości w podłodze między przednią a tylna osią, dzięki czemu kabina i bagażnik zachowują przestronność taką, jak w wersji spalinowej. Dodatkowo bateria obniża środek ciężkości, poprawia odporność na boczne podmuchy wiatru i ostre "branie" zakrętów.
Drugi rząd siedzeń: albo kanapa dzielona w proporcji 60:40, albo trzy niezależne fotele. Obydwie wersje kanapy mają po trzy zestawy mocowań Isofix dla fotelików dziecięcych.
Pojemność bagażnika. W wersji 5-osobowej nawet przy korzystaniu ze wszystkich pięciu miejsc nadwozie o standardowej długości oferuje 597 l bagażnika, a nadwozie wydłużone XL - 850 l. Po złożeniu kanapy - 2126 l w nadwoziu o standardowej długości i 2693 l w nadwoziu XL. Zobacz pojemności bagażnika, w tym dla wersji 7‑os.
Przedni fotel pasażera jest opcjonalnie składany - można przewieźć deskę surfingową, rury, belkę wykładziny, etc.
Elektryczne Combo ciągnie przyczepę do 750 kg (hamowaną) - lider w segmencie
Systemy komfortu i bezpieczeństwa w elektryku są analogiczne do spalinowego Combo, np. napęd IntelliGrip na trudny teren, HDC - automatyczna kontrola prędkości na zjazdach z góry, asystent pasa ruchu z alarmem w przypadku zasypiania kierowcy, panoramiczna kamera tylna, system rozpoznawania znaków drogowych z alarmem kolizji, ochroną pieszych i automatycznym hamowaniem awaryjnym.Wiele z tych systemów jest w Combo-e w standardzie - bez dopłaty.
8-calowe, dotykowe Multimedia Radio lub Navi Pro z integracją Apple CarPlay i Android Auto
Gama usług OpelConnect dedykowanych pojazdom elektrycznym, aby płynnie rozpocząć podróż ku e-mobilności. Usługi te są dostępne przez dwie oplowskie aplikacje na smartfon: myOpel i Free2Move. Np.
w aplikacji Free2Move mamy lokator stacji ładowania w całej Europie wraz z propozycją stacji w oparciu o naszą planowaną trasę, kalkulacją kosztu ładowania (w chwili, gdy tekst powstaje, w Europie jest ok. 220 000 stacji ładowania)
aplikacja myOpel to z kolei m.in. stan naładowania baterii, historia serwisowa samochodu, kampanie techniczne producenta (o ile się takie pojawią dla naszego egzemplarza) i oferty serwisu w specjalnych cenach
OpelConnect obejmuje też usługę eCall (automatyczne wezwanie służb ratunkowych po ew. wypadku), rozmowę z konsultantem w razie ew. awarii w trasie i nawigację Live, uwzględniającą zmieniajace się warunki na drodze
Niektóre z w/w wartości odnoszą się również do dostawczego Combo‑e Cargo, z tą różnicą, że Cargo ma jeden lub dwa rzędy siedzeń, podczas gdy Life ma dwa lub trzy rzędy siedzeń i jest typowo osobowe, rodzinne, obficie wyposażone, z bajerami.
Dla kogo?
Wallbox można sobie założyć na słupku lub na ścianie domu. Garaż nie jest wymagany. Wallboxy, ładowarki i kable są wylistowane w cenniku pdf elektrycznego Combo (cennik zamieścimy wkrótce na tej stronie). Kupujesz jedną wybraną opcję ładowania, tę która ma zastosowanie do Twojej sytuacji (nie potrzebujesz wszystkich kabli i ładowarek w cennika). A kabel 230V, wystarczający do ładowania z domowego gniazdka elektrycznego, jest nawet w standardzie, bez dopłaty.
Combo jest najbardziej uniwersalnym modelem Opla - dla rodziny, firmy, nawet dla singla, który coś wozi, choćby rower, czy sprzęt do nurkowania. Elektryczne Combo-e polecamy:
osobom prywatnym, które chciałyby zacząć przygodę z nową techniką, technologią, jeżdżą po mieście i na działkę, wożą graty
jeśli masz dom/wiatę/podjazd/garaż - własne miejsce do ładowania. Zadaszenie nie jest wymagane, prywatną stację ładowania-wallbox, jak na zdjęciu obok, można założyć na ścianie domu bez garażu. A tak naprawdę wystarczy gniazdo 230V i gruby przedłużacz wyprowadzony na zewnątrz
jeśli masz firmę i szukasz korzyści podatkowych - ratę na elektryczne Combo przewidujemy na poziomie 1000+ zł do wliczenia w koszty i odliczenia vatu
taksówkarz, uber i podobne usługi
Kupując Combo ciężko się pomylić. Samochód jest ultrapraktyczny, pojemny, przyda się. Może pomóc w odkryciu nowych pasji (mini-kamper?)
Jakie roczniki?
Zamówienia na elektryczne Combo-e w Dixi-Car przyjmowaliśmy od lata 2021. Produkcja elektrycznego Combo rozpoczęła się jesienią 2021 roku i wtedy samochody fizycznie pojawiły się w salonach Dixi-Car. Combo z napędem spalinowym dostępne jest u nas od ręki - zobacz oferty.
Co jeszcze warto wiedzieć przed zakupem elektrycznego Combo-e?
gwarancja na samochód - standardowo 2 lata + 2 lata Opel Assistance, ale gwarancja na baterię już 8 lat
'znaki zapytania' mogą się z upływem czasu rozstrzygać na korzyść elektryków, bo UE je popiera
elektryk, jego budowa, jest mniej podatna na awarie niż samochód z napędem spalinowym - brak silnika spalinowego, mniej części ruchomych, przeciążeń i tarcia charakterystycznych dla 2000 obr./min., obciążeń termicznych i chemicznych związanych z benzyną/olejem napędowym i ich spalaniem
spalinowe Combo otrzymało m. in. tytuł "Best Buy Car Europe 2019" organizacji AutoBest. W elektryku mamy większość zalet wersji spalinowej + genialny zeroemisyjny napęd. Więcej o zaletach Combo Life.
ci którzy jeździli autem elektrycznym, bywają nastawieni entuzjastycznie
Przy takiej konfiguracji jak na zdjęciu, elektryczne Combo-e Life 5-osobowe z nadwoziem o standardowej długości ma bagażnik o pojemności 597 litrów (do poziomu rolety bagażnika). Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa rośnie do 2126 l w nadwoziu o standardowej długości i do 2693 l w wydłużonym nadwoziu XL. Zobacz parametry bagażnika.
W elektrycznym Oplu Combo-e mamy tyle miejsca w kabinie i bagażniku, ile w wersji z napędem spalinowym. Na fot. niezależnie składane trzy fotele tylne. W Combo Life na tylnej kanapie są zawsze trzy zestawy Isofix, pod trzy foteliki dziecięce.
Elektryczny Opel Combo osiąga prędkości obwodnicowe-autostradowe (producent pisze cross-country as well as downtown). Widać opcjonalny dach panoramiczny z żaluzją - zobacz genialny schowek pod tym dachem tu.
Jedna jedyna ważna decyzja przed zakupem elektryka
Kabel do ładowania możesz później zmienić, a wallbox - dokupić. Lecz jest jedna rzecz, której już po zakupie w samochodzie elektrycznym nie wymienisz. To ładowarka pokładowa - zabudowana jest na stałe w samochodzie. Może ona być 1‑fazowa, lub 3‑fazowa. Którą wybrać?
Ładowarka 1‑fazowa
Jest o.k., jeśli nie masz trzech faz
Jeśli masz dostęp do trzech faz, kupowanie samochodu elektrycznego z ładowarką 1‑fazową jest skrzywdzeniem samego siebie
Ładowarka 3‑fazowa - "prawie zawsze lepsza"
Wystarczy, że "kiedyś" przewidujesz mieć dostęp do trzech faz - w domu, w firmie, na działce, "ze słupa"
Ładowarki pokładowej nie można później wymienić (jest zabudowana w samochodzie na stałe)
Myląca jest moc - ładowarka 3‑fazowa ma 11 kW, podczas gdy 1‑fazowa ma ok. 7 kW. Różnica niby niewielka, ale... ta trójfazowa rozkłada na trzy żyły kabla obciążenie równe kilku czajnikom elektrycznym. Oszczędza słabsze instalacje.
3-fazowa ma wszystkie funkcje 1-fazowej (gdy nie masz dostępu do trzech faz)
Prawie zawsze lepsza
Wybór między ładowarką 1- a 3‑fazową to praktycznie jedyna brzemienna w skutkach decyzja przy zakupie elektryka.
Resztę można później zmienić - kabel do ładowania, czy wallbox.
Wersja Elegance, na przykładzie roku modelowego 2022
Napęd elektryczny (energia magazynowana w wydajnym akumulatorze), w zestawie m.in.:
Ładowarka pokładowa 7,4 kW, jednofazowa
Kabel ładowania tryb 2, 1,8 kW (do domowego gniazdka 230 V)
Odzyskiwanie energii przy hamowaniu
Klimatyzacja
System Multimedia z łączami Bluetooth®, USB. Tuner cyfrowy DAB, 6 głośników, kolorowy ekran dotykowy 8", system obsługi komend głosowych
przez smartfon, funkcja integracji ze smartfonem przez Apple CarPlay lub Android Auto
Elektrycznie sterowane szyby tylne z elektroniczną blokadą otwarcia tylnych drzwi od wewnątrz
Elektrycznie sterowane, podgrzewane oraz składane lusterka zewnętrzne, w kolorze czarnym
Zdalnie sterowany zamek centralny
Hamulec postojowy sterowany elektrycznie
Podgrzewane koło kierownicy pokryte skórą, z przyciskami sterowania
Przednia kamera – rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości, układy ostrzegania przed kolizją i utrzymania na pasie ruchu, system wykrywania zmęczenia kierowcy
P. Grzegorz testował Combo m.in. na trasie do Kazimierza Dolnego.
Nowy Opel Combo Life - czarna eminencja! Tak zatytułował swój artykuł nasz klient, fleet manager, który testował samochód demonstracyjny z Dixi‑Car.
Chciałem zwrócić uwagę na fakt, jak bardzo skromny i nierzucający się w oczy jest to samochód. Jednocześnie nie można mu odmówić wygody, praktyczności, zwinności i sprytu. Tak więc jest to samochód o dwóch twarzach - pisze dalej p. Grzegorz.
‡ Podane wartości zużycia energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki, takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
Jestem bardzo zadowolony z zakupu samochodu u Państwa. Pan Marcin Hoffman jest doskonałym sprzedawcą. Z pewnością polecę Państwa salon innym osobom. Pozdrawiam, :)