Insignia B Exclusive to topowa, personalizowana wersja, która oferowana była w europejskich (w tym polskich) salonach w 2018 r. i w I połowie 2019 r. Odrębna paleta felg, lakierów, a także mieszanie lakieru na zamówienie, np. do koloru krawata. Exclusive jest bogatsza niż najbogatsza dotychczas wersja Elite. Exclusive występuje z nadwoziem 5-drzw. lub kombi. Kluczowe przy zakupie Insigni Exclusive jest osobiste jej obejrzenie - trzeba dotknąć próbek tapicerek, poczuć subtelności dekorów dedykowanych dla tej wersji...
Wyposażenie standardowe to m.in.:
Wyposażenie standardowe jest tak bogate, że lista zajęłaby kilka ekranów.
Exclusive to topowa (i personalizowana) wersja Insigni. W hierarchii poziomów wyposażenia lokuje się tu: Enjoy - Innovation - Elite - Exclusive.
Nie tylko jest najbogatsza, ale ma elementy, których inne wersje Insigni mieć nie mogą:
Wracając do wyposażenia, w porównaniu z wersją Elite, oczywiście tą z rocznika 2018 (gdy Exclusive była oferowana jako nowa), Insignia Exclusive ma dodatkowo:
Liftback czy kombi?
Obydwa nadwozia - 5-drzwiowy liftback (Grand Sport) i kombi (Sports Tourer) - występują jako Exclusive. Również uterenowione kombi Country Tourer mogło być dostarczone w wersji Exclusive.
Czy Exclusive oznacza wersję sportową?
GSi jest typowo sportową wersją Insigni.
Exclusive oznacza przede wszystkim wersję spersonalizowaną, ale rzeczywiście kilka opcji dostępnych do Exclusive może nadać jej sportowego charakteru. Są to:
Skąd nadzieje rynkowe Opla w stosunkowo kosztownej wersji Exclusive? Czy Polacy kupują droższe samochody?
Przeważająca większość kupujących Insignię, kupuje ją w leasingu na firmę czy działalność gospodarczą. Czy to będzie 900 zł netto/mc za Insignię z regularnej oferty, czy 1200 zł netto/mc za spersonalizowaną i bogatą Insignię Exclusive, dla części klientów nie ma znaczenia. Źródeł Insigni Exclusive dopatrujemy się w programie Opel Free2Move, czyli zmodyfikowanym leasingu-wynajmie zmierzającym do zwrotu samochodu dealerowi po 2, 3 lub 4 latach użytkowania. Skoro dealer nie "oddaje" samochodu po leasingu za symboliczne 1%, może obniżyć ratę miesięczną, czyli de facto abonament za użytkowanie, do naprawdę niskich wartości.
Przed polakierowaniem Insigni Exclusive, Opel dostarczał klientowi miniaturę samochodu, wraz z fizyczną próbką, którą nabywca wcześniej dostarczył na wzór. Dotyczy klientów, którzy zdecydowali sie na kolor spersonalizowany.
Dla Insigni Exclusive dostępna była paleta rozszerzona o 15 lakierów Exclusive (w stosunku do podstawowej palety Insigni).
Ale była też opcja zmieszania swojego własnego koloru. Opel dostarczał Ci próbkę, a po jej akceptacji przez klienta, kładł lakier na samochodzie. Taka Insignia jest prawdopodobnie jedyną na świecie w danym kolorze.
Jak nabywca wybierał własny kolor?
Kolor spersonalizowany może mieć różny sposób wykończenia, tzn. akrylowy, metaliczny, perłowy, brylantowy. Czym się różnią sposoby wykończenia?
Przy kupowaniu Insigni Exclusive, obecnie mówimy o używanych samochodach, raczej nie obejdzie się bez osobistej wizyty w salonie, czy komisie. Ba, jest to wręcz element obowiązkowy i cała frajda z kupowania tego modelu. Było mnóstwo opcji do wyboru, a niektórych trzeba wręcz dotknąć, np. tapicerka, skóra, dekory deski rozdzielczej w subtelnych odcieniach, felgi.
Gdy produkcja danego egzemplarza Insigni Exclusive rozpoczynała się, klient otrzymywał list od Dyrektora Zarządzającego Opel Polska, z informacją o możliwości śledzenia statusu produkcji przez portal myOpel.
Czas produkcji Insigni Exclusive w spersonalizowanym kolorze
Ok. 12 tygodni. Producent pisze "w zależności od stopnia skomplikowania zadania oraz przepływu komunikacji", bo przecież musi dojść do akceptacji polakierowanej miniaturki samochodu przez klienta, zanim fabryka położy lakier. Warto zauważyć, że nie każdy kolor jest tak samo prosty do zmieszania, a wręcz producent zastrzega, że niektóre odcienie mogą być niemożliwe do realizacji (np. kolory zastrzeżone dla policji).
Przy wyborze koloru z palety (nie spersonalizowanego) czas oczekiwania na Insignię Exclusive mógł być krótszy.
Lakier spersonalizowany a lakier z katalogu
Pojazd w spersonalizowanym kolorze jest lakierowany zgodnie z wewnętrznymi standardami Opla oraz wytycznymi niemieckiego stowarzyszenia producentów samochodów (VDA). W związku z ręczną aplikacją lakieru jego warstwy mogą być grubsze niż te uzyskiwane w standardowej produkcji. Pojazd pokryty lakierem o spersonalizowanym kolorze podlega tym samym warunkom gwarancji, jak pojazdy ze standardowym kolorem lakieru.
Tylko aluminiowe: 17, 18 lub 20 cali. Przejrzyj wzory felg w konfiguratorze powyżej.
20-calowe felgi z oponami 245/35R20 uważamy za jedne z lepiej wyglądających na Insigni Exclusive.
Z górnej półki. Przejrzyj wzory tapicerek w konfiguratorze powyżej. Kluczowa wizyta w salonie, lub w przypadku używanej Insigni Exclusive - w komisie, by dotknąć próbek materiałów.
Skórzana tapicerka Siena Captian, granatowa. Niektóre tapicerki mogą być dostępne tylko na wybranych europejskich rynkach. W Polsce w ofercie Exclusive dominują tapicerki czarne i beżowe.
Dostępne są wszystkie mocniejsze silniki Insigni, czyli benzynowe 1.5 165KM i 2.0 260KM, a także Diesle 1.6 136KM, 2.0 170KM i 2.0 210KM. Dane techniczne.
Do Insigni Exclusive nie jest oferowana jednostka benzynowa 1.5 140KM i Diesel 1.6 110KM.
Czy wszystkie salony w Polsce sprzedawały nowe samochody serii Exclusive?
Nie. Ok 2/3 salonów przystąpiła do programu Opel Exclusive. Jako nową Insignię Exclusive można więc było kupić w ok. 40 na ok. 60 polskich salonów. Wśród dealerów serii Exclusive były salony Dixi-Car.
Relacja ceny samochodu nowego do tego, co klient otrzymywał była doskonała przy wersji Exclusive. Obecnie alternatywą dla Exclusive są fabrycznie nowe Insignie Elite.
Zobacz także
Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Grójec, Janki, Jawczyce, Katowice, Kraków, Lublin, Łomianki, Łódź, woj. mazowieckie, Nadarzyn, Piaseczno, Płock, Poznań, Radom, Rawa Maz., Siedlce, Sochaczew, Szczecin, Tarczyn, Toruń, Warszawa-Puławska, Wrocław
Astra J, Astra K, Corsa, Crossland X, Grandland X, Insignia, Meriva, Mokka, Vivaro, Movano, Zafira, BAIC, Mitsubishi Kielce, SsangYong, Auta Japońskie, Małe / Miejskie, Suvy / Crossovery
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.