Silnik 1.4 Turbo pod maską Opla Insigni.
1.4 Turbo to obecnie jeden najpopularniejszych silników benzynowych w nowo sprzedawanych samochodach Opel. W Polsce pojawił się w 2010 r. w Merivie B, w odmianach 120KM i 140KM. Szybko trafił do pozostałych mainstreamowych modeli Opla: Astry, Insigni, Zafiry, a wreszcie Mokki.
Motorem 1.4 Turbo Opel zapoczątkował "marsz w dół", jeśli chodzi o pojemności skokowe silników - pierwszy raz flagowy model Opla (Insignia), otrzymał silnik o tak małej pojemności. Przy czym moc podstawowej jednostki w Insigni wzrosła - wcześniej Insignia była sprzedawana nawet jako 1.6 115KM. Redukcja pojemności skokowej i dodanie turbiny zostały wymuszone normami czystości spalin.
W roku modelowym 2015 1.4 Turbo pojawił się w Corsie E - odmiana ta ma 100 KM.
Opinia osoby, która wypożyczyła samochód z takim silnikiem z Dixi-Car:
Komuś może wydawać się niewiarygodne silnik benzynowy i z turbodoładowaniem – a jednak: przy prędkości do 110 km/h w trasie przy włączonym tempomacie spalanie w Astrze IV A14NET 140KM zeszło do 5,6 l na 100 km. Oczywiście jazda delikatna, normalnie rozpędzająca samochód. Z czystym sumieniem możemy mówić że jest to realne.
Opinia z-cy szefa serwisu Dixi-Car:
Silnik 1,4 Turbo sprawuje się bardzo dobrze, możemy go z czystym sumieniem polecić. Jest napędzany bezobsługowym łańcuchem rozrządu, który jak dotąd, w praktyce naszego serwisu, nie uległ awarii. Dobra relacja: jakość/cena <-> osiągi/spalanie.
Odmiana 140KM oferowana jest do większości modeli Opla z fabryczną instalacją gazową. Gama modeli LPG
Sprawdź osiągi poszczególnych modeli Opla z silnikiem 1.4 Turbo:
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.
Warszawa
Radom