Silnik 1.4 Turbo pod maską Opla Insigni.
1.4 Turbo to obecnie jeden najpopularniejszych silników benzynowych w nowo sprzedawanych samochodach Opel. W Polsce pojawił się w 2010 r. w Merivie B, w odmianach 120KM i 140KM. Szybko trafił do pozostałych mainstreamowych modeli Opla: Astry, Insigni, Zafiry, a wreszcie Mokki.
Motorem 1.4 Turbo Opel zapoczątkował "marsz w dół", jeśli chodzi o pojemności skokowe silników - pierwszy raz flagowy model Opla (Insignia), otrzymał silnik o tak małej pojemności. Przy czym moc podstawowej jednostki w Insigni wzrosła - wcześniej Insignia była sprzedawana nawet jako 1.6 115KM. Redukcja pojemności skokowej i dodanie turbiny zostały wymuszone normami czystości spalin.
W roku modelowym 2015 1.4 Turbo pojawił się w Corsie E - odmiana ta ma 100 KM.
Opinia osoby, która wypożyczyła samochód z takim silnikiem z Dixi-Car:
Komuś może wydawać się niewiarygodne silnik benzynowy i z turbodoładowaniem – a jednak: przy prędkości do 110 km/h w trasie przy włączonym tempomacie spalanie w Astrze IV A14NET 140KM zeszło do 5,6 l na 100 km. Oczywiście jazda delikatna, normalnie rozpędzająca samochód. Z czystym sumieniem możemy mówić że jest to realne.
Opinia z-cy szefa serwisu Dixi-Car:
Silnik 1,4 Turbo sprawuje się bardzo dobrze, możemy go z czystym sumieniem polecić. Jest napędzany bezobsługowym łańcuchem rozrządu, który jak dotąd, w praktyce naszego serwisu, nie uległ awarii. Dobra relacja: jakość/cena <-> osiągi/spalanie.
Odmiana 140KM oferowana jest do większości modeli Opla z fabryczną instalacją gazową. Gama modeli LPG
Sprawdź osiągi poszczególnych modeli Opla z silnikiem 1.4 Turbo:
Najdłużej działający Autoryzowany Serwis OPEL w Warszawie
03.2025
Wydaje się, że Dixi‑Car jest najdłużej działającą obecnie Autoryzowaną Stacją Obsługi OPEL w Warszawie. Doświadczenie załogi ma ogromne znaczenie. Szczególnie w serwisie znajomość marki, jej niuansów, wpływają na jakość, szybkość i skuteczność.
I temat dotyka tak umiejętności skutecznej naprawy za pierwszym razem, ale przede wszystkim doświadczenia diagnostycznego, działań prewencyjnych, umiejętności pozyskania części, gdy w fabrykach są czasowe braki, dbanie o terminowość.
Dixi-Car działa pod tym samym zarządem od ponad 25 lat, duża część zespołu jest z firmą od samego początku, tj. roku 1998.
Byliśmy stabilnym serwisem Opla we współpracy z koncernem General Motors, PSA, a teraz Stellantis. Napawa nas to dumą.
Jednocześnie idziemy z duchem zmian w motoryzacji. Od 2023 roku jesteśmy autoryzowanym dealerem koreańskiej marki Ssangyong by KGM, a od początku 2024 r. także chińskiej marki BAIC.
Warszawa
Radom