Silnik 1.4 Turbo pod maską Opla Insigni.
1.4 Turbo to obecnie jeden najpopularniejszych silników benzynowych w nowo sprzedawanych samochodach Opel. W Polsce pojawił się w 2010 r. w Merivie B, w odmianach 120KM i 140KM. Szybko trafił do pozostałych mainstreamowych modeli Opla: Astry, Insigni, Zafiry, a wreszcie Mokki.
Motorem 1.4 Turbo Opel zapoczątkował "marsz w dół", jeśli chodzi o pojemności skokowe silników - pierwszy raz flagowy model Opla (Insignia), otrzymał silnik o tak małej pojemności. Przy czym moc podstawowej jednostki w Insigni wzrosła - wcześniej Insignia była sprzedawana nawet jako 1.6 115KM. Redukcja pojemności skokowej i dodanie turbiny zostały wymuszone normami czystości spalin.
W roku modelowym 2015 1.4 Turbo pojawił się w Corsie E - odmiana ta ma 100 KM.
Opinia osoby, która wypożyczyła samochód z takim silnikiem z Dixi-Car:
Komuś może wydawać się niewiarygodne silnik benzynowy i z turbodoładowaniem – a jednak: przy prędkości do 110 km/h w trasie przy włączonym tempomacie spalanie w Astrze IV A14NET 140KM zeszło do 5,6 l na 100 km. Oczywiście jazda delikatna, normalnie rozpędzająca samochód. Z czystym sumieniem możemy mówić że jest to realne.
Opinia z-cy szefa serwisu Dixi-Car:
Silnik 1,4 Turbo sprawuje się bardzo dobrze, możemy go z czystym sumieniem polecić. Jest napędzany bezobsługowym łańcuchem rozrządu, który jak dotąd, w praktyce naszego serwisu, nie uległ awarii. Dobra relacja: jakość/cena <-> osiągi/spalanie.
Odmiana 140KM oferowana jest do większości modeli Opla z fabryczną instalacją gazową. Gama modeli LPG
Sprawdź osiągi poszczególnych modeli Opla z silnikiem 1.4 Turbo:
Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!
07.2024
Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.
Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.
SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu NaszEauto.
Warszawa
Radom